Podłączenie lamp tylnych poliftowych do przedlifta.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
adamwb
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 11, 9:39
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#1

Post autor: adamwb »

gdyby ktoś juz to przerabiał i wie jak ten proces wygląda to prosze o informacje. chodzi mi o wzór lamp czerwony/biały/czerwony, . może ktoś ma jakiś schemat podłaczednia kabli . prosze o info.
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#2

Post autor: david007pl »

Na angielskim forum jest opis wszystko krok po kroku jak zrobić ze zmianą kostki.

http://www.bimmerwerkz.com/forum/faqs-diys/complete-diy-updating-e46-tail-lamps-61705.html

Jeśli jesteś zainteresowany to mogę Ci pomóc lub sprzedać takie lampy (poliftowe przerobione na przedlift - zamieniona kostka)
BMW
kuzior
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 13, 20:33
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#3

Post autor: kuzior »

Polecam zakup przejściówek na którejkolwiek stronie z oryginalnymi częściami BMW o nr. 61120140200 koszt ok. 150zł jeżeli ktoś nie lubi druciarstwa oczywiście i polecam lekturę bardzo krótką ale treściwą którą po długim poszukiwaniu odnalazłem :Yahoo!: i wydaje mi się, że bardzo ułatwi i z wizualizuje co zrobić z wiązką jak podpiąć i którędy ją puścić, łącznie z zamianą pinów w module świateł i wpięciu nowych, wnioskując z treści wynika również, że nie trzeba zmieniać modułu na polfit tylko go zakodować, co było dla mnie niespodzianką, bo przeglądając dziesiątki postów z informacjami co i jak niektórzy twierdzą, że to warunek konieczny :shock:
Obecnie jestem w trakcie takiej zmiany, lecz chyba będę musiał poczekać na lepszą pogodę, nie mam w posiadaniu miejsca w którym mógłbym wyciągnąć parę rzeczy z auta żeby puścić wiązkę :unknown: no i zostanie kwestia zakodowania modułu, ale o tym muszę jeszcze trochę poczytać :)

oto link to instrukcji http://etk.bmwsar.ru/eba_docs/5390de.pdf strona jest rewelacyjna i wydaje mi się, że można na niej znaleźć dosłownie wszystko nie tylko E46 widzialem tam też inne modele tylko trzeba sprawdzać :D wszystko dostępne w języku niemieckim i angielskim skojarzyć można ~5390de.pdf-niemiecki abo ~5390en.pdf-angielski.
Mam nadzieję, że to się kumuś przyda.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Sam kabel to nie koniec...
Trzeba zmienić moduł świateł i wstawić ten z polifta aby światła świeciły tak jak powinny, poza tym trzeba go zakodować (np PA softem) aby VIN był zgodny oraz przebieg.
Robiłem to u siebie w E46 sedan.
kuzior
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 13, 20:33
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#5

Post autor: kuzior »

Jesteś pewny co do modułu świateł? na 100%? ja też wiele czytałem o tym, że trzeba zmienić ale w tej literaturze nic o tym nie ma, a wygląda na wiarygodna i jeśli dobrze się przyjrzeć temu co tam napisali to jest wzmianka o tym jak przepiąć stare piny i gdzie wpiąć nowe, więc wydaję mi się, że niekoniecznie trzeba zmieniać moduł
kuzior
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 13, 20:33
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#6

Post autor: kuzior »

A czy zmieniałeś piny w kostce? czy tylko nowe dokładałeś?
Awatar użytkownika
kosa1061
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
BMW: E46 318i -- 330i M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Zarszyn

#7

Post autor: kosa1061 »

musisz zmienić tak jak pisze MARC bo nie zakodujesz i do tego musisz podciągnąć jeden kabelek do modułu
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Piny się dokłada oraz zamienia miejscami.
Robiłem to i wiem co musiałem wykonać.

Wg. instrukcji którą pokazujesz (też się na niej wzorowałem) pkt 5 kodowanie modułu.
U mnie nie dało się zakodować tak starego aby było idealnie jak w polifcie. Nie świeciły 2 żarówki pozycyjne tylko 1. Przez to włożyłem moduł z polifta i tam wszystko pasowało idealnie.
kuzior
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 13, 20:33
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#9

Post autor: kuzior »

ok zobaczę co da się z tym zrobić :)
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#10

Post autor: Krzysiek669 »

Panowie odgrzeje kotleta...

Lampy z polifta mam, wiązka OEM z ASO dołożona tj. kabel do prawej lampy w klapie, wtyczki do nowych lamp, a także 3 kable pociągnięte i podłączone do modułu świateł, piny w module pozamieniane wg instrukcji powyżej (retrofit).

Pytanie, co należy zmienić w NCS ( jakie komendy), aby całość świeciła jak w polifcie ? Moduł świateł mam z polifta, tak więc z tym problemu nie będzie ;-)

Ew. może ktoś poratuje wsadem z sedana polifta, będę porównywał i kombinował tak by świeciło to tak jak powinno 8)

Edit. Został wrzucony wsad z polifta i wszystko bangla 8) Jak zwykle Kamcio mnie poratował i ogarnął temat w mgnieniu oka :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”