Poci się z boku silnika i intercoolera

BadAzz
Bywalec forum
Posty: 514
Rejestracja: 30 paź 11, 10:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: BadAzz »

Witam.

Wiem, że będzie to trochę wróżenie z fusów, ale...
Dziś podczas wymiany filtrów i oleju zauważyłem dwa "spocone" miejsca. Cóż może być przyczyną? Jaki orientacyjne koszta?

1) Dół intercoolera i odchodzący wąż od strony kierowcy:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


2) Bok silnika od strony pasażera:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Pierwsze co powinieneś zrobić to zlokalizować wyciek.
Aby tego dokonać należy najpierw oczyścić wszystko do tego celu polecam Ci zmywacz uniwersalny firmy WURTH. Cena mała a działanie ma natychmiastowe...
Wiele el. masz zalane w oleju więc nie można stwierdzić co skąd i jak.
Należy zmyć następnie przedmuchać powietrzem w celu szybkiego osuszenia i odparowania preparatu a następnie odpalić auto i szukać wycieku.
Wtedy będzie można coś doradzić i oszacować. Póki co koszty jakie Cię czekają za preparat to max 20zł z przesyłką ;)
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#3

Post autor: Maniek »

Nieszczelności w układzie turbo - intercooler. Ewidentne.
Sporo Ci tego oleju tam naciąga. 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
BadAzz
Bywalec forum
Posty: 514
Rejestracja: 30 paź 11, 10:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#4

Post autor: BadAzz »

Jak przypatrzyłem się z bliska to podejrzane wydaje mi się to łączenie na wężu z lewej strony coolera na foto.

A ta druga obrzygana część na pozostałych fotkach? Cóż tam się znajduje potencjalnie rzygającego olejem?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#5

Post autor: Maniek »

Sprawcą jest pewnie turbosprężarka. Bo raczej kompresor klimatyzacji by nie walił olejem bo to niemożliwe.
Poza tym w tej części silnika też nic innego nie nasuwa mi się na myśl. Raczej mało prawdopodobne aby uszkodzony był blok albo głowica. Wtedy widziałbyś olej wyżej i na pewno nie w okolicach coolera.

Musisz dokładnie poogladać turbo.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#6

Post autor: Persil »

tez mam od strony kierowcy z oleju waz z coolera jak to zrobic ? wyczyscic i zalozyc ?
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”