Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM

BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: BMK »

Cześć,

Zabrałem się dziś do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów w M57, jednak po zzrzuceniu kolektora dolotowego okazało się że to nie z pokrywy cieknie a gdzieś niżej. Po dokładnym obejrzeniu silnika wydaje mi się że poci się między głowicą a blokiem silnika. Niestety praktycznie wszystko jest zabrudzone w oleju i trudno to jednoznacznie stwierdzić. Prośba o pomoc w interpretacji wycieków i podpowiedź co dalej. Głowica jest czysta ponieważ ją czyściłem benzyną ekstrakcyjną, ogólnie to wszystko było zalane w oleju, kiedyś na pewno lało się też spod kolektora, ale uszczelki zostały wymienione i wydaje się być w tym miejscu szczelnie.
Załączniki
Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM - IMG_4659.jpg
Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM - IMG_4657.jpg
Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM - IMG_4656.jpg
Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM - IMG_4654.jpg
Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM - IMG_4652.jpg
Poci się uszczelka pod głowicą? 330d M57 204KM - 62DE1536-C756-4DF7-A886-95ECF6A8DA6B.JPG
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Masz zaślepki aluminiowe w kolektorze zamiast klapek? Często z nich właśnie leci. Kolektor dokręcony odpowiednim momentem czy na czuja?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: BMK »

Tak, zaślepki są aluminiowe. Kolektor dokręcony momentem, jednak dwie szpilki są aktualnie zerwane. Przedtem były wszystkie szpilki dokręcone z momentem i było to samo.
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#4

Post autor: BMK »

Tak, zaślepki są aluminiowe. Kolektor dokręcony momentem, jednak dwie szpilki są aktualnie zerwane. Przedtem były wszystkie szpilki dokręcone z momentem i było to samo.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

To wywal ten szmelc, znajdź fabryczne i usuń je, zaślep otwory i ciesz się suchym silnikiem, tak mam od przeszło 10 lat.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#6

Post autor: DwaLitryPL »

ja mam aluminiowe założone z 2lata temu i wszystko ok ale o ile pamięć mnie nie myli to pisało w aukcji wtedy,że oringi są vitonowe i sucho a ściągałem kolektor nieraz :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”