Pobór prądu na postoju (nie jeż)

hary88
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 20, 22:00
BMW: 328i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Holandia
Województwo: śląskie
Miasto: Den Haag

#1

Post autor: hary88 »

Witam. Na poczatku chciałbym sie przywitać z wszytkimi :beer:
Kupiłem jakiś rok temu bmw e46 2.8 z gazem. Od początku był problem z padającym aku.
Od poniedziałku do piątku jeżdze około 25km do pracy, w weekend tylko wypad do sklepu.
Jeśli auto jeżdzi codziennie te 30km to aku w miarę żyje, ale te weekendy wysysają około 0.2-0.3V na dobę.
Przetrzepałem całe forum i znalazłem info o jeżu. Jeża wymieniłem ale niestety nic nie pomogło.
Następnie zakupiłem miernik zeby zmierzyć konkretnie wage tego poboru.
Po wpięciu miernika w szereg i zamknięciu auta oraz odczekaniu 30min+, pobór zostaje na 0.18A.
Zmierzyłem wszystkie bezpiecnziki zeby sprawdzić które mają prąd bez kluczyka. Okazało sie ze cały dolny rząd ma bez kluczyka nadal napięcie.
Wyciagłem wszystkie bezpieczniki z dolnego rzędu i pobór spadł do 0.17A. W dalszym ciągu za dużo. Odpinałem LPG ale też bez wiekszego efektu. Alarmu brak. Alternator też odpinałem
Pomysły mi sie już skończyły i dlatego założyłem ten post. Macie jakiś pomysl co może ciagnąc tyle prądu na postoju? :<
Doceniam każdą podpowiedz!
piotr850514
Bywalec forum
Posty: 525
Rejestracja: 30 lis 11, 22:56
BMW: Leon
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Holywood

#2

Post autor: piotr850514 »

Jest kilka opcjii
- żarówka w bagażniku / schowku
- zmieniarka płyt w bagazniku / nawigacja / wzmaciacz ori
hary88
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 20, 22:00
BMW: 328i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Holandia
Województwo: śląskie
Miasto: Den Haag

#3

Post autor: hary88 »

piotr850514 pisze: 25 sty 20, 22:14 Jest kilka opcjii
- żarówka w bagażniku / schowku
- zmieniarka płyt w bagazniku / nawigacja / wzmaciacz ori
- żarówka w bagażniku gaśnie (mam turasa)/ w schowku żarówki brak.
- Czy po wyjęciu bezpiecznika radia/navi nie powinno to też pozbawić prądu dla czytnika navi/ wzmaka itd?
Mam ori radio kasetowe z monochromatykiem, czytnika brak bo był zalany jak juz go kupiłem. Wzmacniacz jest i zmieniarka w bagazniku
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#4

Post autor: medoff »

hary88 pisze: 25 sty 20, 22:07 Wyciagłem wszystkie bezpieczniki z dolnego rzędu

A dlaczego tylko z jednego rzędu? wyjmuje się po kolei wszystkie bezpieczniki.
W turasach bywa też że peszel na łączeniu tylnej klapy z karoserią, przecierają się przewody w środku.
Tylko że u ciebie pobór prądu jest ewidentny.
Sprawdź te bezpieczniki na początek wszystkie
hary88
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 20, 22:00
BMW: 328i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Holandia
Województwo: śląskie
Miasto: Den Haag

#5

Post autor: hary88 »

medoff pisze: 26 sty 20, 2:27
hary88 pisze: 25 sty 20, 22:07 Wyciagłem wszystkie bezpieczniki z dolnego rzędu

A dlaczego tylko z jednego rzędu? wyjmuje się po kolei wszystkie bezpieczniki.
W turasach bywa też że peszel na łączeniu tylnej klapy z karoserią, przecierają się przewody w środku.
Tylko że u ciebie pobór prądu jest ewidentny.
Sprawdź te bezpieczniki na początek wszystkie
Po co sprawdzać bezpieczniki które bez kluczyka sa odcietę od źródła zasilania?
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#6

Post autor: medoff »

:o :o
hary88
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 20, 22:00
BMW: 328i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Holandia
Województwo: śląskie
Miasto: Den Haag

#7

Post autor: hary88 »

medoff pisze: 26 sty 20, 2:27
hary88 pisze: 25 sty 20, 22:07 Wyciagłem wszystkie bezpieczniki z dolnego rzędu

A dlaczego tylko z jednego rzędu? wyjmuje się po kolei wszystkie bezpieczniki.
W turasach bywa też że peszel na łączeniu tylnej klapy z karoserią, przecierają się przewody w środku.
Tylko że u ciebie pobór prądu jest ewidentny.
Sprawdź te bezpieczniki na początek wszystkie
Dla pewnosci powyciagałem dzis wszystkie łacznie z tymi dużymi 50A. Nadal 0.17A poboru
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#8

Post autor: skkt1 »

Po zamknięciu powinno pobierać 0,9A, po jakichś 2min spaść do 0,14A a po około 8min od zamknięcia do 0.03A i na takim poziomie powinno zostać.

Sprawdzanie powinieneś zacząć od nieoryginalnych instalacji, przyjrzyj się jeszcze raz inst lpg.

W skrzynce z komputerem, tej pod maską masz jeszcze kilka bezpieczników, też warto sprawdzić.
hary88
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 20, 22:00
BMW: 328i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Holandia
Województwo: śląskie
Miasto: Den Haag

#9

Post autor: hary88 »

skkt1 pisze: 26 sty 20, 19:28
W skrzynce z komputerem, tej pod maską masz jeszcze kilka bezpieczników, też warto sprawdzić.
tam gdzie przekaźniki?
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#10

Post autor: skkt1 »

Stojąc przed autem, pod maską po prawej stronie w podszybiu masz skrzynkę z komputerem silnika (taka czarna osłona przykręcana kilkoma imbusami) tam masz bodajże 5 bezpieczników.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”