skkt1 pisze: ↑26 sty 20, 20:31
Stojąc przed autem, pod maską po prawej stronie w podszybiu masz skrzynkę z komputerem silnika (taka czarna osłona przykręcana kilkoma imbusami) tam masz bodajże 5 bezpieczników.
To dokładnie tam gdzie przekaźniki. Tam juz grzebałem. Jutro odepnę moduł komfortu.
Witam. Kilka dni temu spotkał mnie podobny problem, okazało się, że nowy akumulator został rozładowany na postoju do 7,6 V. Winowajcą okazała się nawigacja, a konkretnie czytnik map ten w bagażniku (nie wiem czy to prawidłowa nazwa) pobierała około 2A po zamknięciu samochodu. Wyjąłem bezpiecznik nr 41 i wszystko wróciło do normy, pobór prądu na postoju to 0,14A, samochód znów odpala bez problemu. Jednak po wyjęciu tego bezpiecznika nie działa radio i cały panel radia (mam wersję z małym wyświetlaczem), poza tym po każdym wyłączeniu silnika resetuje się dzienny przebieg kilometrów. W tym miejscu proszę o pomoc i radę, czy jest możliwość odłączenia samej nawigacji tej w bagażniku, tak żeby działało radio i wyświetlacz i żeby można włożyć z powrotem bezpiecznik nr 41. Boję się czy jazda z wypiętym bezpiecznikiem może coś uszkodzić. Na nawigacji mi nie zależy, praktycznie nikt nie korzysta już dzisiaj z tego typu nawigacji, zależy mi tylko na samym radiu, wyświetlaczu, a nie na nawigacji z czytnikiem, który rozładowywuje akumulator. Z góry dziękuję za pomoc.
Dzięki za szybką odpowiedź, dopóki nie znajdę jakiegoś elektronika, który to naprawi, odepnę czytnik nawigacji od zasilania, podepnę z powrotem bezpiecznik 41 i będę tak jeździł, mam nadzieję, że chociaż nie będzie się resetował dzienny przebieg na zegarach. Miałem nadzieję, że jest teoretycznie możliwość usunięcia z tego modelu nawigacji mk3/mk4 tak żeby samo radio działało i wyświetlacz.
Czytnik navi odpowiada za sporą część elementów jakie są wyświetlane. W navi z kolorowym ekranem bez niej nie będzie nic widać. W tych najmniejszych funkcjonalność będzie ograniczona. Reszta będzie działać prawidłowo.