Po wymianie rdzenia turbiny nie wchodzi powyżej 1500 obrotów

rafi274
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 15 paź 15, 14:16
BMW: [E46] BMW 320d ES Touring 2.0 2004
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#11

Post autor: rafi274 »

Ja cały czas piszę o rdzeniu turbiny a nie o zestawie naprawczym z łożyskami ślizgowymi. Przy wymianie rdzenia nie trzeba wyważać gdyż jest to 1 element a w nim całe serce turbiny. Tylko obudowa jest ta sama, a śrub mocujących obudowę raczej nie da się źle założyć.
Pisałem również o filtrze paliwa, a nie o filtrze powietrza. Przy zdjęciu przewodu pomiędzy egr, a intercoolerem w filtrze paliwa nic się nie zmienia. Miałem raczej na myśli, że może dostawać mało paliwa.
Szczerze to wole sprawdzic manualnie kazdy z tych elementów, ale może to nic nie wykazać. Najgorsze że u mnie w mieście nie ma mechaników godnych zaufania, a pozostali głównie generują koszty. Już kupę kasy w to wsadziłem i nie chcę trafić na kolejnego cwaniaczka. Kogo nie pytam to nikogo mi nie może polecić.
Chyba jednak popróbuje z tą inpą panowie, zanim po magika jakiegoś zadzwonie :-)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#12

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Zrób tak bo to może być wina turbiny, ale jak filtra paliwa nie wymieniłeś rok-dwa to wymień i wtedy sprawdź w inpa doładowanie ;)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rafi274
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 15 paź 15, 14:16
BMW: [E46] BMW 320d ES Touring 2.0 2004
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#13

Post autor: rafi274 »

Ja te auto niedawno kupiłem, więc nie wiem ile czasu filtr paliwa nie był wymieniany. Wiem tylko, że było ok zanim zabrałem się za robotę, która mi się przeciągnęła przez zimę-nowy członek rodziny. Stąd wywód, że skoro była rezerwa, może zassało syfu z dna i się zatkał. Sprawdzę go w najbliższym czasie i jak przepływ będzie ok to podepnę inpę.
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#14

Post autor: Mariusz_E46 »

W BMW za bardzo się nie da zassać syfu z dna do filtra. Poza tym, wymiana filtra to pierwsza rzecz jaką się robi po kupnie klekota, ot tak profilaktyka.
Podłącz tego kompa, bo zbankrutujesz zanim znajdziesz co jest przyczyną.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#15

Post autor: GUMMISS »

A może ktoś mi wyjaśnić temat zasysanie syfu z dna zbiornika przy rezerwie? Jakoś wydaje mi się to nie logiczne..... Przecież paliwo cały czas jest zasysane z dna zbiornika niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku. Dodatkowo zbiornik jest cały czas płukany paliwem bo jak się jedzie to przelewa się po nim bez przerwy i na bieżąco zabrudzenia są wyciągane do filtra, chyba ze się przykleją do ścianek, ale to też jest niezależne od ilości paliwa.
:unknown: :unknown: :unknown:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#16

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Zatkany filtr paliwa nie tyle zatyka się nieczystościami paliwa(choć to też jest możliwe) co wodą lub parafiną z ropy, tym bardziej jesień/zima. Z czasem filtr traci swoją przepustowość lub pcha ten ,,syfek" dalej co może narobić problemów np. w układzie wtryskowym. Ten filtr powinno się wymieniać co 2-3 lata i najlepiej przed jesienią, bo właśnie wtedy z paliwa wytrąca się najwięcej parafiny i wody :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#17

Post autor: GUMMISS »

A co to ma wspólnego z rezerwa?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#18

Post autor: Mariusz_E46 »

Dlatego napisałem że nie da się w BMW bo konstrukcja zbiornika na to nie pozawala.
Filtr paliwa to wymienia się co roku, dla bezpieczeństwa. Koszt niewielki a zawsze spokój zimą.
Co do rezerwy to zimą nie powinno się śmigać na rezerwie bo się parafina łatwiej wytrąca.

Poza tym w tym wypadku nie ma to nic wspólnego, kopci na czarno, wiec nie przepala. Powodów może być cała masa. Od jakiejś nieszczelności do źle ustawionej turbiny która przeładowuje. Podłącz koma zrób livedata i będzie wszystko jasne. Tak to jest wróżenie..
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#19

Post autor: Dobrodziej_1983 »

GUMMISS pisze:A co to ma wspólnego z rezerwa?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Nie no z rezerwą nic niema wspólnego. O tyle że dieslem lepiej nie jeździć na oparach bo na dnie baku kilkunasto letniego auta jest już lekki szłam i myślę że może narozrabiać -moje zdanie. Dalej jak Mariusz pisze.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rafi274
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 15 paź 15, 14:16
BMW: [E46] BMW 320d ES Touring 2.0 2004
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#20

Post autor: rafi274 »

Witam ponownie. Dzisiaj zczytałem błędy inpą. Oto one:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po wykasowaniu błędów, odpaleniu i podjechaniu kilku metrów wyświetliło się tylko to:
Obrazek
Coś dziwna ta temperatura. Przepływomierz padł lub przewód nie łączy? Co o tym myślicie? Przepływomierz nie miałby chyba takiego wpływu na obroty, co? Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”