Po wymianie pompki spryskiwacza rozładowuje akumulator.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Bentek
Posty: 1
Rejestracja: 3 lip 23, 11:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: Bentek »

Witam, na wstępie muszę powiedzieć że jestem laikiem. Postaram się opisać najlepiej jak potrafię co się wydarzyło.
Mam szwagra mechanika, który zwykle załatwia różne sprawy w moim aucie, ale teraz nie ma czasu, a ja muszę ogarnąć co z autem.
Mianowicie spaliła się pompka spryskiwacz szyby przedniej. Z początku wyjęliśmy pompkę i szwagier zaczął multimetrem sprawdzać czy dochodzi prąd do pompki. Zdiagnozował brak prądu (najprawdopodobniej mieliśmy jakiegoś ,,laga" bo była to błędna diagnoza), ale z tego wynikło już wiele innych czynności, które szwagier zrobił, tj grzebał w bezpiecznikach i jakiś przekaźnikach co są pod maską przy nadkolu. Wyjmował sprawdzał mierzył, dużo rzeczy których ja jako laik nie ogarniam. W każdym razie, kupiłem pompkę, wymieniłem i tak jakby nigdy nic normalnie zaczął spryskiwacz działać, ale nie zaczęły działać wycieraczki. Okazało się że nie wpiął do końca jakiegoś przekaźnika. Dodatkowo wypiął mi zasilanie z pompki która idzie na reflektory, żeby nie ciągnęła płynu na reflektory i ta wtyczka sobie tam tak wisi. Na następny dzień okazało się, że akumulator jest całkowicie zdechnięty. Akumulator ma pół roku i do tej pory nigdy nic się nie działo zero problemów. podładowałem aku, odpalił bez problemu, ale samochód znowu stał jeden dzień i znowu zdechł.
Czy mieliście coś podobnego, lub ogarniacie co mogło pójść nie tak? Czy jakimś cudem np. niedopięty przekaźnik, albo wypięta jedna z pompek może powodować że aku mi rozładowuje ?
Proszę o wyrozumiałość i dzięki za wszelkie podpowiedzi.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Jeśli tylko wyciągnięty został jakiś komponent, następnie zweryfikowany i włożony ponownie to nie ma prawa nic się dziac.

Tak samo jak podłączanie i odłączanie odbiorników jakimi są pompki.

To co przychodzi mi do głowy jako ewentualny powód to podmiana przekaźników na miejsca - normalnie otwartego na normalnie zamknięty. Jednak chyba takowych nie ma w e46 (a przynajmniej nie przypominam sobie takowych).

Nie mam pojęcia co robił szwagier i jak wyglądały jego pomiary ale sam multimetr potrafi być czasem mało wiarygodnym elementem pomiarowym (choć to tez nie teges opisane). Czasem jest tak, że multimetr pokaże poprawne wartości tylko przy obciążeniu układu. Niekiedy więc wystarczy wspomagać się żarówką aby wykonać prawidłowe testy.

I piszę to dość świadomie "chwaląc" się swoim błędem w analogicznej sytuacji. Pompka spryskiwacza szyby tył. Jak debil stwierdziłem, że skoro multimetr nic nie pokazuje a i dioda (kuźwa dioda a nie żarówka!) równiez nawet nie mignie to mam problem z wiązką klapy albo sterownikiem jaki jest przy wycieraczce (kombi). Dopiero po zdemontowaniu połowy bagażnika wpadłem na pomysł podłączenia pompki na krótko... Wymiana pompki i spryskiwacz działa.

Wacając do Twojego problemu - weź pod uwagę, że może to też być zbieg okoliczności i połykacz prądu pojawił się niezależnie.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”