Pływanie na 18 na niewielkich koleinach?

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#21

Post autor: kuchar »

danielo6666 pisze:Wyczytałem ze te koła 18 są do dokonane do m3 a tam rozstaw kół jest szerszy o jakieś 30 mm z przodu i 40 mm tyłu wiec może jakbym zastosował dystanse to rozwiązałem problem z pływaniem? Co koledzy o tym sadza
Na naklejce w każdym E46 są napisane rozmiary kół i opon jakie przewiduje producent i 18" z tej szerkości oponami (225 i 255) nie jest do M3 tylko także do słabszych wersji.
Ja jeżdżę na 8" przód i 8.5" tył z oponami odpowiednio 225/40/18 oraz 255/35/18 normalnymi, nie ROF i na pewno jeździ sie w koleinach inaczej niż na kołach typu 17x7" z oponami 205/50/17 ale trakcja, hamowanie, stabilność auta i trzymanie w zakrętach jest nieporównywalnie lepsza. W koleinach rzeczywiście trzeba bardziej pilnować auta i jak ktoś nie lubi trzymać obu rąk na kierownicy lub na prawde jeździ po kiepskich drogach to zakładał bym 4x225/45/17" na felgi o szerokości 7.5" max 8" z odpowiednim ET.

Też czytałem posty Rogera Nysy o tym, że dokładał odpowiednie dystanse do kompletu felg 17" (nie wiem jaka szerokość ale chyba 8") z oponami 225/45/17 (chyba na obu osiach) i twierdził, że w koleinach auto prowadziło się tak jak na wąskich felgach 16" z oponami 205/55/16". Może to być prawdą, trzeba przetestować.

Ja u siebie mam założone dystanse 4x12mm ale szczerze mówiąc nie pamietam różnicy jak było przed założeniem bo u mnie w mieście na szczęście większość ulic jest równa chociaż jak jeździłem na zimowych 17"x7" opona 205 to oczywiście jak już jechałem po koleinach to czuć je mniej.

Nie wiem czy wpływ dodatkowo mają na to opony typu ROF ale na pewno one są dużo, dużo twardsze od zwykłych bo wiele ludzi mówi, ze 17" ROF jest mniej komfortowe od bardzo niskich opon na felgach 19" więc coś w tym musi być (a 19" miałem i wiem jak się na tym jeździ - po ulicach po, których używam auta ok ale gdy pojechałem do np. Łodzi już tak kolorowo nie było...poza tym waga takich kół wg. mnie je dyskwalifikuje). No i jak kolega wyżej napisał stan oraz rodzaj opony też ma spore znaczenie bo są opony bardziej i mniej komfortowe...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#22

Post autor: GUMMISS »

Pisałem o dystansach na początku tematu ;) Nawet dałem konkretny przykład co i jak.... Tylko nie wiem jakie wejdą do autka.... Ale skoro et jest 50 to koło siedzi w środku auta.... Na wąskich oponach się lepiej prowadzi bo wewnętrzna krawędź oponki siedzi bardziej na zewnątrz i autko jakoś jedzie w koleinach. Jak się założy szersze oponki to automatycznie krawędź wejdzie bliżej środka i auto jedzie po krawędzi koleiny i stąd problemy z prowadzeniem.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#23

Post autor: kuchar »

Masz racje. Ja jak napisałem, różnicy nie pamiętam bo nie jeździłem specjalnie po koleinach przed i po dołożeniu dystansów.
To jest s135 czyli tył 8.5" ET50 z oponą 255/35/18 więc dystans 12mm będzie ok z dobrą geometrią i kątem pochylenia koła -1.2st nie będzie nic dotykało (a jeśli wsiądzie 2 osoby na tył i ocierka się zdarzy to dystans 10mm na 100% załatwi sprawę ewentualnie delikatnie "klępniecie" wewnętrznego rantu nadkola w dosłownie jednym miejscu o kilka mm - mówię o nadkolach sedana a w kombi być może jest troszkę inaczej, sprawdź). Przód analogicznie taki sam dystans co na tyle.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”