Darmiann pisze: ↑11 gru 22, 22:40
a zacisk kupiłem od znajomego prawie że nowe nie wiem z jakiej firmy
No to zasadnicza kwestia być może - nowe zamienniki potrafią jeszcze w pudełku mieć problemy. Jeśli zatem problemem jest stojący zacisk to zdecydowanie warto rozważyć zakup używek i regenerację.
Darmiann pisze: ↑11 gru 22, 22:40
Hamulce z przodu nie mają nawet 2kkm nalotu.
W tym przypadku to nie ma znaczenia bo jak wyżej napisałem i nowe potrafią nie pracować poprawnie.
Darmiann pisze: ↑11 gru 22, 22:40
Skoro tuleje nie pomogą w ustawieniu geometrii, to co może stać na "przeszkodzie"?
Tulejami nie ustawia się geometrii. Geometria regulowana jest śrubami czy też pozycją elementów względem siebie. W przypadku zawieszenia z tyłu mamy:
- pochylenie koła poprzez mimośród na dolnych wahaczach poprzecznych
- zbieżność poprzez regulację położenia koszyczka mocowania przedniej tulei pływającej wahacza wzdłużnego zwanych chyba progowymi
Jeśli zatem wymieniono elementy na nowe ale nadal geometria jest nie do ustawienia to mamy kolejne opcje:
- jak napisał już:
scghost pisze: ↑11 gru 22, 22:55
moze nieswiadomie kupiles auto po 'przygodach' i zostawia 4 slady
auto mogło mieć przygody i np wahacze są krzywe i wówczas pomimo prób regulacji cały czas jesteśmy poza zakresem dopuszczalnych wartości
- korozja bądź inne problemy techniczne uniemożliwiają jakiekolwiek dokonanie regulacji bo "wszystko stoi"
Zależnie od odpowiedzni na powyższe powinieneś wiedzieć czy wystarczy wymienić uszkodzone elementy (np krzywe wahacze) czy może dać nowe elmenty mocujące (dla ludzi grzebiących w motorsporcie są nawet dostępne akcesoryjne koszyczki z szerszym zakresem regulacji) albo udać się do blacharza w celu usunięcia i wstawienia nowych skorodowanych elemntów bądź oceny stanu i ewentualnej naprawy powypadkowej (jeśli ma czym zrobić pomiary na ramie i ocenić co i jak jest przesunięte)