Plyn Chlodniczy?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Lajon
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 17, 11:45
BMW: e46 330
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: Lajon »

Witam
Mam problem w Bmw e46 natomiast ostatnio podczas jazdy ukazal mi sie dym spod maski a temperatura sie nie grzala stala na 90
Po dojechaniu do domu zobaczylem ze mam bardzo malo plynu chlodniczego. Dolalem do min max i na drugi dzien sprawdzilem co sie dzieje. Jak juz samochod sie w miare rozgrzal to Plyn po odkreceniu korka po prostu szedl do gory jak by dostawalo cisnienie i wywalo go do gory. Dzisiaj rano na zimnym otworzylem Korek od zbiorniczka i nie bylo tam bardzo plynu wiec zastosowalem metode odpowietrzania i gdy odkrecilem korek odpowietrzajacy to plyn z poziomu krytycznego wrocil na min. Wiec tu jest moje pytanie Czy jest zle odpowietrzony czy poszla uszczelka pod glowica?
Dodam ze przed tym wszstykim stal u mechanika bo poszedl przewod od plynu ktory zrobil i wiadomo musial dolac i odpowietrzyc sprzet.
Ktos ma jakies rady co sie dzieje?
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Możesz kupić jednorazowy test na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
Jeżeli będzie negatywny stracisz kilkanaście złotych, ale będziesz wiedział dużo więcej.
Jeśli nie ma wycieku, poziom płynu chłodniczego nie może spadać.
PS: mój stary silnik po zakupie, wskazówkę trzymał w pionie, podczas gdy realnie temperatura pracy dobijała do 130 stopni.
Jeśli płyn bulgocze oznacza, że się grzeje.
Jak długo masz to auto?
Lajon
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 17, 11:45
BMW: e46 330
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: Lajon »

Po prostu ten plyn wywala z zbiorniczka jak silnik jest rozgrzany i jak sie odkreci. Nie cieknie nigdzie bo na noc bylo podkladane i nie ma nic nie widac zeby uciekalo. Byl sprawdzany przy rozpalonym i lekko nagrzanym plyn uciekal do testera i po prostu wylewalo sie z zbiorniczka. Jak dlugo? ja mam go nie caly rok a od 2006 roku jezdzil brat ale nie mial problemu z tym nigdy.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

jprdl... :fool:
uklad jest cisnieniowy wiec co w tym dziwnego ze po odkreceniu korka wywala plyn ? Podstawowa wiedza sie klania, poczytaj chociazby instrukcje kiedy i jak sprawdzac poziom plynu oraz poszukaj info jak odpowietrzyc uklad. Nie bez powodu zrobili mala srubke do odpowietrzania ukladu na gornym wezu!

Podkladanie kartonu pod auto nic ci nie da, nieszczelnosc pewnie sie robi gdy plyn nabierze temperatury a uklad cisnienia, wtedy gdzies puszcza.
Obrazek
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: Samniewiemkto »

Ja myślałem, że Ci ubywa kiedy wszystko jest prawidłowo zakręcone... a ty jednak za każdym razem lubisz bawić się w gejzer spod korka...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”