Płukanki czy warto ? I czy są bezpieczne ?
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Płukanki czy warto ? I czy są bezpieczne ?
Mam pytanie stosujecie płukanki do swoich silników ? Czy jest to bezpieczne dla silnika ? I warto to stosować ? (w moim przypadku N42)
Zbliża się wymiana oleju i rozważam użycie jakieś płukanki (olej jaki zaleje to Motul 8100 X-celean + 5w30 taki też mam zalany aktualnie) co wy o tym myślicie i czy przede wszystkim laik mechaniki który olej będzie 1 raz wymieniał samodzielnie powinien się tego czepiać ?
Wystarczy to wlać do silnika dać popracować silnikowi i potem zlać olej i powymieniać filtry wlać nowy i wszystko w temacie ?
Jakie mogą byś konsekwencje zalania takiej płukani i czy to faktycznie ma sens ? Zwłaszcza przy Valvetroniku który jest wyjątkowo wrażliwy na dobrą jakość oleju ?
Zbliża się wymiana oleju i rozważam użycie jakieś płukanki (olej jaki zaleje to Motul 8100 X-celean + 5w30 taki też mam zalany aktualnie) co wy o tym myślicie i czy przede wszystkim laik mechaniki który olej będzie 1 raz wymieniał samodzielnie powinien się tego czepiać ?
Wystarczy to wlać do silnika dać popracować silnikowi i potem zlać olej i powymieniać filtry wlać nowy i wszystko w temacie ?
Jakie mogą byś konsekwencje zalania takiej płukani i czy to faktycznie ma sens ? Zwłaszcza przy Valvetroniku który jest wyjątkowo wrażliwy na dobrą jakość oleju ?
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7034
- Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
plukanka wyplucze wszystkie uszczelki, korba wyjdzie bokiem, panewki polecą na orbitę, silnik wybuchnie a Ziemię najadą kosmici
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 6:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Stosowałem kilka razy i żadnych negatywnych skutków nie miałem. Używałem płukanek: Liqui Moly Engine Flush oraz MILLERS OILS ENGINE FLUSH.
Żadnej filozofii nie ma, zagrzewasz silnik tak by wskazówka była w pionie i termostat puścił, gasisz auto, wlewasz płukankę, odpalasz i zostawiasz, żeby silnik popracował na biegu jałowym, czas wg wskazań producenta średnio 15-30min. Na koniec zlewasz stary olej (plus taki, że będzie rozrzedzony i wymiana będzie szybsza i przyjemniejsza) i zalewasz nowym olejem + nowy filtr
Ot cały sekret 
Żadnej filozofii nie ma, zagrzewasz silnik tak by wskazówka była w pionie i termostat puścił, gasisz auto, wlewasz płukankę, odpalasz i zostawiasz, żeby silnik popracował na biegu jałowym, czas wg wskazań producenta średnio 15-30min. Na koniec zlewasz stary olej (plus taki, że będzie rozrzedzony i wymiana będzie szybsza i przyjemniejsza) i zalewasz nowym olejem + nowy filtr


-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 1:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Jedyny minus to tylko taki że jak ci się poci silnik , to ci się będzie pocił bardziej ... Aczkolwiek sam najlepiej wiesz w jakiej kondycji masz motor ..
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
-
- Bywalec forum
- Posty: 300
- Rejestracja: 7 paź 18, 10:26
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Tczew
Marketing szeptany Panie? xDDD To nie te czasy że ludzie się nabierają na toMMariusz pisze: ↑26 cze 19, 12:56 Ja już jakiś czas temu zastanawiałem się nad płukaną i w końcu ostatnio kupiłem TEC2000 Engine Flush i użyłem przy wymianie oleju. Minusów brak. Plusy są bo samochód nie dość że żwawszy to jeszcze spalanie oleju mniejsze także na pewno będę kupował regularnie. Jeszcze słyszałem, że warto kupić Tec2000 Oil Booster i dolać do nowego oleju.

w GDI Pajero leje ropę zamiast oleju .. chyba najtańsza płukanka .. do płukania zmieniam filtr na nowy. Po płukaniu następny.
uszczelniałem silnik 4 lata temu - uszczelniałem wszystko .. spokój do dziś. zero problemu. Kiedyś płukałem naftą, ale po co drożej jak może być taniej.
uszczelniałem silnik 4 lata temu - uszczelniałem wszystko .. spokój do dziś. zero problemu. Kiedyś płukałem naftą, ale po co drożej jak może być taniej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post