Te płukanki nie są agresywne, bez przesady. One nie rozpuszcza nagaru w 15 minut, nie ma na to szans. Płukanka moze ruszyć jedynie bardzo "luźny" nagar a raczej jakiś szlam jeśli ten jest w starym długo niewymienianym oleju - dlatego warto ją zastosować gdy kupimy auto i nie wiemy jaki olej jest w silniku i jak długo. Przypadek, że akurat (moze zbieg okoliczności) po płukance walnął uszczelniasz zaworowy to widziałem jeden na tysiąc o ile w ogóle był drugi taki przypadek (mówie o forum bmw świętokrzyskie, gdzie jeden mechanik miał taki problem w jakimś starszym r6). Zdarzyć się moze wszystko ale wiele zależy od stanu silnika i przebiegu, jak ktoś ma najechane 500tys i gdzieś się coś poci to należy to uszczelnić a nie potem twierdzić, że "syntetyk" rozpuścił nagar...nagarem nie uszczelnia się silnika
rajax pisze:No dobra, idąc tropem odradzających płukankę, co w takim razie zalać ? Syntetyk czy półsyntetyk ?
Tylko i wyłącznie olej syntetyczny PAO lub w 'technologii syntetycznej' HC. Do N42 Valvetronic, stosuj olej 0W40 lub 5W30. Jak ma być tanio i bardzo dobrze kup Millersa Trident 5W30 LL jak ma być mniej ekonomicznie ale olej z najwyższej możliwej półki to zainwestuj w marke Amsoil.
Poza tym użyj opcji szukaj bo były co najmniej dwa tematy o olejach do silnika N42, proszę bardzo pierwszy z samej góry tego działu:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=25&t=5109&start=50 (tutaj od ostatniej strony).