Pilot centralnego zamka nie otwiera i nie zamyka

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
bocianov
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 20, 3:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Nowy Dwór Gdański
VIN: pj48177

#1

Post autor: bocianov »

Witam, mam problem z moją E46. Przekopałem forum i nie znalazłem ostatecznego rozwiązania, dlatego założyłem nowy temat.
Problem polega na tym, że nie mogę nic zrobić pilotem od centralnego zamka.
Nie otwiera, nie zamyka. Po prostu nie działa.
Mam 3 kluczyki z pilotem i jeden bez. Wszystkie piloty próbowałem na nowo zakodować w stacyjce wiele razy. Bez skutku. Nadal nie działa.
Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
Może uszkodził mi się moduł? Nawet nie wiem gdzie on się znajduje. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Moduł komfortu jest za schowkiem przed pasażerem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

moze to wzmacniacz anteny
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
bocianov
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 20, 3:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Nowy Dwór Gdański
VIN: pj48177

#4

Post autor: bocianov »

Dzięki, sprawdzę ten moduł.
A gdzie może znajdować się ten wzmacniacz anteny i jak się do niego dobrać?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

Zaczynając od początku. Centralny jakkolwiek działa? Kluczyk w drzwiach i przycisk w tunelu zamykają i otwierają wszystkie drzwi?

Diversity - ustrojstwo odpowiedzialne za sygnały z pilota umieszczone jest zależnie od budy:
- kompot - w klapie bagażnika
- coupe/sedan - słupek C/D przy tylnej szybie
- kombi - spoiler
- cabrio - nie mam zielonego pojęcia
Obrazek
bocianov
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 20, 3:33
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Nowy Dwór Gdański
VIN: pj48177

#6

Post autor: bocianov »

Tak, z kluczyka i z konsoli otwiera i zamyka. Ostatnio rozebrałem jeden z pilotów i napięcie miał powyżej 3V, czyli tyle ile musi być :)

Właściwie dużo pomogłeś tą odpowiedzią, gdyż mam nadwozie kombi.
Jakiś czas temu zauważyłem, że tapicerka klapy jest mokra. Okazało się, że spoiler jest luźny i ogólnie połamane są zatrzaski od osłony wewnętrznej spoilera. Czyli już wiem, gdzie szukać problemu.
A czy to nie jest tak, że skoro wzmacniacz anteny jest padnięty, to nie powinno odbierać radio?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Jak klucz w zamku i przycisk poprawnie otwierają i zamykają to gm5 raczej sprawny.

Samo diversity może być ok ale np wiązka klapy już nie teges co również może powodować brak reakcji na pilota.

Radio ma w kombii działa dzięki antenom w szybach z boku i tylnej:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/318i-N46/R-N/jan2005/browse/audio_navigation_electronic_systems/antenna_diversity
Obrazek
6garów
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 19, 20:54
BMW: 320i Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#8

Post autor: 6garów »

Mam dokładnie to samo.
Jakiś czas temu piloty (używam dwóch kluczyków na przemian) czasem łapały a czasem nie. Aż w końcu zdechły całkowicie. Do tego czasami jak podnoszę klapę to mi się szyba otwiera sama. Dziś pogmerałem i wiązka z klapy do budy po lewej stronie jak się nią porusza to właśnie otwiera mi szybę. Więc chyba coś tam jest nie tak. Optycznie guma jest bez przerwań a przewody na ile mogłem odchylić gumę także wyglądają bez uszkodzeń.
Ale po kolei...
Jakie kolorki kabelków w tej wiązce są do czego? Jest tam wężyk do spryskiwacza i jeszcze jakiś w takim czarnym oplocie.
Dokąd te kabelki idą? Zdjąłem czarny plastik ze słupka i nic nie widzę - tak żeby coś gdzieś wypiąć/przelutować.
Do tego jak odkręcę spojler to to niego wchodzi jakaś taśma z przewodem - co to jest? Bo jakoś licho wygląda.

Poproszę o pomoc/porady - jak się najlepiej do tego zabrać (wyłączając póki co wymianę samochodu :) )?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

W e46 wiązka klapy "jest wyjątkowo przemyślana". To jeden z powodów dla których jestem daleki od wychwalania "niemieckiej myśli technicznej" i wyjątkowości BMW. Wręcz przeciwnie - uważam, że zostało to zaprojektowane przez skończonego debila bądź studenta na stażu. Bez znaczenia czy mowa o wiązkach klapy, sterowniku świec w dieslu, przekaźnikach gm5, montażu głośników (czy generalnie nagłośnieniu), ogrzewaniu i jego sterowaniu czy np samych zamkach drzwi z ich budową 3w1. Koniec moich żali ;)

Nie ma wtyczek - wiązka klapy jest częścią wiązki auta. Demontaż to odpięcie wszystkiego w klapie - od świateł, wycieraczki, zamka - i wyciągniecie tego przez otwory pozostawiając ją po stronie auta.

Jeśli ruszając gumą masz zwarcie otwierające klapę to zdecydowanie musisz tam zerknąć.

Jako, że przewody są ciągiem to kolory możesz poznać na ich końcu - zobaczysz co biegnie do śiwateł, zamka, wycieraczki a co do spoilera z antenami.

Na taśmie pod spoilerem jest albo antena właśnie pilota albo gps - niestety tego nie pamiętam.
Obrazek
6garów
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 19, 20:54
BMW: 320i Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#10

Post autor: 6garów »

Jeśli dobrze rozumiem to ta antena co jest w spojlerze to jest jedna antena to radia i centralnego? Radio odbiera elegancko bez żadnych problemów fabryczny kaseciak bez jakiś tam dżipiesów. Jeszcze jakiś pasek przyklejony do szyby z lewej strony mam i jakieś dwa przewody idą od tego - tuż obok ścieżek od ogrzewania.
Którym przewodem się najpierw zająć - tym od modułu do budy - czy tym od modułu (taśma) do anteny?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”