Pilot centralnego zamka nie otwiera i nie zamyka
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 20, 3:33
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Nowy Dwór Gdański
- VIN: pj48177
Witam, mam problem z moją E46. Przekopałem forum i nie znalazłem ostatecznego rozwiązania, dlatego założyłem nowy temat.
Problem polega na tym, że nie mogę nic zrobić pilotem od centralnego zamka.
Nie otwiera, nie zamyka. Po prostu nie działa.
Mam 3 kluczyki z pilotem i jeden bez. Wszystkie piloty próbowałem na nowo zakodować w stacyjce wiele razy. Bez skutku. Nadal nie działa.
Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
Może uszkodził mi się moduł? Nawet nie wiem gdzie on się znajduje. Proszę o pomoc.
Problem polega na tym, że nie mogę nic zrobić pilotem od centralnego zamka.
Nie otwiera, nie zamyka. Po prostu nie działa.
Mam 3 kluczyki z pilotem i jeden bez. Wszystkie piloty próbowałem na nowo zakodować w stacyjce wiele razy. Bez skutku. Nadal nie działa.
Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
Może uszkodził mi się moduł? Nawet nie wiem gdzie on się znajduje. Proszę o pomoc.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Moduł komfortu jest za schowkiem przed pasażerem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 1703
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Zaczynając od początku. Centralny jakkolwiek działa? Kluczyk w drzwiach i przycisk w tunelu zamykają i otwierają wszystkie drzwi?
Diversity - ustrojstwo odpowiedzialne za sygnały z pilota umieszczone jest zależnie od budy:
- kompot - w klapie bagażnika
- coupe/sedan - słupek C/D przy tylnej szybie
- kombi - spoiler
- cabrio - nie mam zielonego pojęcia
Diversity - ustrojstwo odpowiedzialne za sygnały z pilota umieszczone jest zależnie od budy:
- kompot - w klapie bagażnika
- coupe/sedan - słupek C/D przy tylnej szybie
- kombi - spoiler
- cabrio - nie mam zielonego pojęcia
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 20, 3:33
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Nowy Dwór Gdański
- VIN: pj48177
Tak, z kluczyka i z konsoli otwiera i zamyka. Ostatnio rozebrałem jeden z pilotów i napięcie miał powyżej 3V, czyli tyle ile musi być
Właściwie dużo pomogłeś tą odpowiedzią, gdyż mam nadwozie kombi.
Jakiś czas temu zauważyłem, że tapicerka klapy jest mokra. Okazało się, że spoiler jest luźny i ogólnie połamane są zatrzaski od osłony wewnętrznej spoilera. Czyli już wiem, gdzie szukać problemu.
A czy to nie jest tak, że skoro wzmacniacz anteny jest padnięty, to nie powinno odbierać radio?
Właściwie dużo pomogłeś tą odpowiedzią, gdyż mam nadwozie kombi.
Jakiś czas temu zauważyłem, że tapicerka klapy jest mokra. Okazało się, że spoiler jest luźny i ogólnie połamane są zatrzaski od osłony wewnętrznej spoilera. Czyli już wiem, gdzie szukać problemu.
A czy to nie jest tak, że skoro wzmacniacz anteny jest padnięty, to nie powinno odbierać radio?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1703
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jak klucz w zamku i przycisk poprawnie otwierają i zamykają to gm5 raczej sprawny.
Samo diversity może być ok ale np wiązka klapy już nie teges co również może powodować brak reakcji na pilota.
Radio ma w kombii działa dzięki antenom w szybach z boku i tylnej:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/318i-N46/R-N/jan2005/browse/audio_navigation_electronic_systems/antenna_diversity
Samo diversity może być ok ale np wiązka klapy już nie teges co również może powodować brak reakcji na pilota.
Radio ma w kombii działa dzięki antenom w szybach z boku i tylnej:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/318i-N46/R-N/jan2005/browse/audio_navigation_electronic_systems/antenna_diversity
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 wrz 19, 20:54
- BMW: 320i Touring
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Lodz
Mam dokładnie to samo.
Jakiś czas temu piloty (używam dwóch kluczyków na przemian) czasem łapały a czasem nie. Aż w końcu zdechły całkowicie. Do tego czasami jak podnoszę klapę to mi się szyba otwiera sama. Dziś pogmerałem i wiązka z klapy do budy po lewej stronie jak się nią porusza to właśnie otwiera mi szybę. Więc chyba coś tam jest nie tak. Optycznie guma jest bez przerwań a przewody na ile mogłem odchylić gumę także wyglądają bez uszkodzeń.
Ale po kolei...
Jakie kolorki kabelków w tej wiązce są do czego? Jest tam wężyk do spryskiwacza i jeszcze jakiś w takim czarnym oplocie.
Dokąd te kabelki idą? Zdjąłem czarny plastik ze słupka i nic nie widzę - tak żeby coś gdzieś wypiąć/przelutować.
Do tego jak odkręcę spojler to to niego wchodzi jakaś taśma z przewodem - co to jest? Bo jakoś licho wygląda.
Poproszę o pomoc/porady - jak się najlepiej do tego zabrać (wyłączając póki co wymianę samochodu )?
Jakiś czas temu piloty (używam dwóch kluczyków na przemian) czasem łapały a czasem nie. Aż w końcu zdechły całkowicie. Do tego czasami jak podnoszę klapę to mi się szyba otwiera sama. Dziś pogmerałem i wiązka z klapy do budy po lewej stronie jak się nią porusza to właśnie otwiera mi szybę. Więc chyba coś tam jest nie tak. Optycznie guma jest bez przerwań a przewody na ile mogłem odchylić gumę także wyglądają bez uszkodzeń.
Ale po kolei...
Jakie kolorki kabelków w tej wiązce są do czego? Jest tam wężyk do spryskiwacza i jeszcze jakiś w takim czarnym oplocie.
Dokąd te kabelki idą? Zdjąłem czarny plastik ze słupka i nic nie widzę - tak żeby coś gdzieś wypiąć/przelutować.
Do tego jak odkręcę spojler to to niego wchodzi jakaś taśma z przewodem - co to jest? Bo jakoś licho wygląda.
Poproszę o pomoc/porady - jak się najlepiej do tego zabrać (wyłączając póki co wymianę samochodu )?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1703
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
W e46 wiązka klapy "jest wyjątkowo przemyślana". To jeden z powodów dla których jestem daleki od wychwalania "niemieckiej myśli technicznej" i wyjątkowości BMW. Wręcz przeciwnie - uważam, że zostało to zaprojektowane przez skończonego debila bądź studenta na stażu. Bez znaczenia czy mowa o wiązkach klapy, sterowniku świec w dieslu, przekaźnikach gm5, montażu głośników (czy generalnie nagłośnieniu), ogrzewaniu i jego sterowaniu czy np samych zamkach drzwi z ich budową 3w1. Koniec moich żali
Nie ma wtyczek - wiązka klapy jest częścią wiązki auta. Demontaż to odpięcie wszystkiego w klapie - od świateł, wycieraczki, zamka - i wyciągniecie tego przez otwory pozostawiając ją po stronie auta.
Jeśli ruszając gumą masz zwarcie otwierające klapę to zdecydowanie musisz tam zerknąć.
Jako, że przewody są ciągiem to kolory możesz poznać na ich końcu - zobaczysz co biegnie do śiwateł, zamka, wycieraczki a co do spoilera z antenami.
Na taśmie pod spoilerem jest albo antena właśnie pilota albo gps - niestety tego nie pamiętam.
Nie ma wtyczek - wiązka klapy jest częścią wiązki auta. Demontaż to odpięcie wszystkiego w klapie - od świateł, wycieraczki, zamka - i wyciągniecie tego przez otwory pozostawiając ją po stronie auta.
Jeśli ruszając gumą masz zwarcie otwierające klapę to zdecydowanie musisz tam zerknąć.
Jako, że przewody są ciągiem to kolory możesz poznać na ich końcu - zobaczysz co biegnie do śiwateł, zamka, wycieraczki a co do spoilera z antenami.
Na taśmie pod spoilerem jest albo antena właśnie pilota albo gps - niestety tego nie pamiętam.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 wrz 19, 20:54
- BMW: 320i Touring
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Lodz
Jeśli dobrze rozumiem to ta antena co jest w spojlerze to jest jedna antena to radia i centralnego? Radio odbiera elegancko bez żadnych problemów fabryczny kaseciak bez jakiś tam dżipiesów. Jeszcze jakiś pasek przyklejony do szyby z lewej strony mam i jakieś dwa przewody idą od tego - tuż obok ścieżek od ogrzewania.
Którym przewodem się najpierw zająć - tym od modułu do budy - czy tym od modułu (taśma) do anteny?
Którym przewodem się najpierw zająć - tym od modułu do budy - czy tym od modułu (taśma) do anteny?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 8394 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 6 Odpowiedzi
- 2575 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage
-
- 2 Odpowiedzi
- 1535 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Radmon
-
- 4 Odpowiedzi
- 4382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Major899
-
- 0 Odpowiedzi
- 1455 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KarolM54
-
- 12 Odpowiedzi
- 16895 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: szczawik
-
- 0 Odpowiedzi
- 3842 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: LinosiK
-
- 20 Odpowiedzi
- 5528 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 458 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 3244 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx