[PILNE] Duży problem z Xenonem E46

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Drakix
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 20, 20:52
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#1

Post autor: Drakix »

Cześć wszystkim,

Pisze do was po przeczytaniu całego internetu, wszystkich for interentowych, grup na facebooku... Rozkładam ręce. Sytuacja jest dlatego pilna, ponieważ niedługo muszę zezłomować auto - lecz do tego czasu przekładam sobie wszystkie rzeczy do nowego E46. W Mojej starej mam cały zestaw xenonów, jednakże mam problem na starcie. Czytałem wiele razy że wszystko powinno działać na zasadzie P&P - żeby chociaż się zapalił, zaczął mrygać... Cokolwiek, niestety u mnie jest to totalny trup. Próbowałem już wszystkiego przekładałem moduły świateł, kodowałem xenony, przepisywałem vin czy przebieg, wyciągałem bezpieczniki od modułów... Totalnie nie rusza xenon przy podpieciu do do wtyczki.
Normalny reflektor działa bez problemu, napięcie na wtyczce jest, a przy podłączeniu xenonu po prostu nie rusza. Prosto z akumulatora sprawdzałem nawet - również odpala xenon, na krótko. Wiem wiem... że jeszcze poziomowanie i spryskiwacze. Wszystko mam wyciągnięte już ale nie widze sensu na razie aby wszystko wkładać skoro sam xenon nie startuje. Może jakoś komputer sprawdza oporność żarówek? Dysponuję programem PASOFT 1.40, jednakże wiem że powinno wszystko działać od razu, potem kwestia zakodowania żeby nie pokazywało spalonej żarówki + mrygania xenonu.
Bardzo proszę o pomoc... nie mam pojęcia co robić dalej. Szkoda mi sprzedawać je ponieważ są po pełnej regeneracji... a moje normalne reflektory mają wypalone odbłyśniki dlatego chcę sobie przełożyć.

Dziękuję z góry :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Napiecie na wtyczce jest, ale jakie ? probowka z zarowka swieci juz przy 5v, ale xenon przy tym nie wystartuje.
Sama wtyczka tez nie wyglada za ciekawie
Niby przekladales modul na ten z xenon , ale gdyby napiecie bylo ok to nie widze powodu dla ktorego mialoby nie wystartowac. Ewidentnie cos pominales, niedopatrzyles i tutaj ciezko bedzie ci pomoc, jedynie mozna nakierowac gdzie popelniles blad/niedopatrzenie.
Obrazek
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#3

Post autor: skkt1 »

Multimetr w łapę i sprawdzaj, skoro na krótko z zewnętrznego źródła lampa odpala, to coś nie tak z zasilaniem w samochodzie
Drakix
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 20, 20:52
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#4

Post autor: Drakix »

A jakie napięcie w sumie dokładnie potrzebuje przetwornica? na wtyczce od mijania mam około 11,7V - xenon powinien startować od 12V? Może spróbuję masę jakoś "ulepszyć" i pociągnąć do wtyczki - bo obecnie nic lepszego nie przychdzi mi do głowy szczerze. Czy w tym przypadku masę do przetwornicy mogę pociagnąć z karoserii?
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#5

Post autor: skkt1 »

11,7 V to trochę za mało, podładuj aku i sprawdź jeszcze raz.
Sprawdź również wtyczkę, (lub to co z niej zostało) bo nie wygląda dobrze
Ostatnio zmieniony 26 sty 20, 20:15 przez skkt1, łącznie zmieniany 1 raz.
Drakix
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 20, 20:52
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#6

Post autor: Drakix »

skkt1 pisze: 26 sty 20, 20:11 Nie sprawdzałem od jakiego napięcia startuje xenon, ale ta wtyczka, (lub to co z niej zostało) nie wygląda dobrze
Szczerze no z zewnątrz może nie wygląda obiecująco ale w środku jest okej, potraktowane contactem do pinów. Ale jeszcze wyczytałem gdzieś, że z tyłu w lampach może być słaba masa i to może być wina też słabego napięcia na xenonie. Będę się jutro bawić w sumie miernikiem... ale dzięki za jakiś kierunek :)

/ Edit - akumulator jest praktycznie nowy, 13.7V - 14,2V w trakcie pracy silnika :) czyli coś z instalacją, ale możesz mieć rację w końcu normalna żarówka odpali się nawet przy niższym napięciu. Sprawdzę i porównam napięcia między wtyczkami z obydwu samochodów.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”