Pierwsze bmw, jaki silnik?
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
W tym dziale jest przypięty mój temat z takim mini podsumowaniem, możesz sobie poczytać. Widzę, że i tak coś już tam wiesz i coś już szukałeś. To o co pytasz, to raczej tylko i wyłącznie kwestia Twoich preferencji. Sedany będą tańsze niż coupe i mniej prawdopodobne, że były "agresywnie" użytkowane (co nie oznacza, że tak na pewno musiało być). W tym budżecie, chyba jednak najrozsądniej będzie szukać przedlifta. Od Ciebie zależy czy będziesz szukał auta z 2.0 czy czymś większym pod maską. Wszystkie benzynowe R6 są godne polecenia i co nie wybierzesz, to nie powinieneś mieć z tym (generalnie) większych problemów. Pytanie tylko ile mocy chcesz (a tej nigdy nie za wiele )? Może i nawet znalazłoby się coś poliftowego już z 2.2 pod maską w tej cenie.
Problem przedliftów to pewnie miałeś na myśli wyrwane mocowania tylnego dyfra, bo to chyba główna bolączka pierwszych E46tek.
Problem przedliftów to pewnie miałeś na myśli wyrwane mocowania tylnego dyfra, bo to chyba główna bolączka pierwszych E46tek.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 17, 16:25
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto:
Dzięki za szybką odpowiedź. Poradnik czytałem i dowiedziałem się paru rzeczy o których nie wiedziałem(przydatna rzecz i dobry pomysł ). Samochód na pewno nie będzie katowany tylko normalnie i z szacunkiem traktowany, a co do mocy to chce takie auto którym jak zabiorę się za wyprzedzanie to żebym wiedział że mam zapas mocy. Będzie służyło głównie do dojazdów do pracy i jakieś weekendowe wypady. Poważnie zastanawiam się nad silnikiem 170 konnym. I teraz pytanie czym się różni 2.0 od 2.2 z taką mocą(oczywiście oprócz ceny OC )? Choć nie ukrywam że 2.5 kusi jak cholera tylko obawiam się przeginania z prędkością. Czy może to tylko pierwsze zauroczenie i przyzwyczajenie się do auta? . A i tak dokładnie o tą usterke mi chodziło
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
a co ma ta różnica w pojemności do prędkości ?
2.0 150 w e39 z palcem w d(kakao) szła 2stówki
to czy kupisz 2.0 czy 2.2 czy 2.5 zrobi różnicę w tym jak szybko osiągniesz w/w prędkość.
mocniejsze auto zapewnia bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu
2.0 150 w e39 z palcem w d(kakao) szła 2stówki
to czy kupisz 2.0 czy 2.2 czy 2.5 zrobi różnicę w tym jak szybko osiągniesz w/w prędkość.
mocniejsze auto zapewnia bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 cze 17, 9:10
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Dokładnie tak, chociaż na 1 auto przede wszystkim nie polecam BMW, warto pojeździć czymś innym, nabrać praktyki i potem przesiąść się od mocnego auta. Każdy kto kupi BMW małym silnikiem narzeka na brak dynamiki, wiec od razu celowałbym w 2.2 lub 2.5
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 9 kwie 17, 16:54
- BMW: brak
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Odświeżę troche temat, czy warto kupic 2.0 z gazem 150km. Mam taką na oku ale nie użytkowalem wczesniej auta z gazem wiec nie bardzo wiem czy jest sens kupować z już zalożonym.
http://allegro.pl/bmw-e46-320i-sedan-szara-skora-cosmosschwarz-i6859016479.html
Uzywana sporadycznie a ma zalożony gaz, tak troche bez sensu ale ja tam sie nie znam
Moze ktoś ma akurat do sprzedania sedana lub coupe z gazem i nie katowana bardzo
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-sekwencja-lpg-ID6ySc8D.html
a ta praktycznie jest pod samym domem, tylko auto z niemiec z gazem?
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-318i-e46-z-gazem-ID6yD8If.html
ta tez calkiem blisko i w miarę wygląda
http://allegro.pl/bmw-e46-320i-sedan-szara-skora-cosmosschwarz-i6859016479.html
Uzywana sporadycznie a ma zalożony gaz, tak troche bez sensu ale ja tam sie nie znam
Moze ktoś ma akurat do sprzedania sedana lub coupe z gazem i nie katowana bardzo
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-sekwencja-lpg-ID6ySc8D.html
a ta praktycznie jest pod samym domem, tylko auto z niemiec z gazem?
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-318i-e46-z-gazem-ID6yD8If.html
ta tez calkiem blisko i w miarę wygląda
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
r6 z gazem się lubią - więc 2.0 150km - jak najbardziej.
co do 118KM - to wg. mnie nie jedzie :F
ofc. polift dużo lepiej wygląda
co do 118KM - to wg. mnie nie jedzie :F
ofc. polift dużo lepiej wygląda
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Z ofertami perełek, prawie nieużywanych od klientów prywatnych, również bywa różnie. Opis opisem, ale liczy się stan.
Prywatny sprzedawca nie będzie tak pieszczotliwie tuszował niedoskonałości jak handlarz.
Takie auto moim zdaniem dużo łatwiej jest zdiagnozować na zasadzie warto/ nie warto.
Jeśli chcesz 318i, to jest wybór w mojej opinii miedzy dżumą a cholerą - w przedlifcie gnije podłoga z tyłu, urywają się mocowania dyfra. Polifty mają lepiej zabezpieczoną podłogę, na pozostałych elementach gniją jak przedlift, ale z kolei mają N42... Z dwojga złego wolałbym wpakować nawet 1000 zł w usunięcie rdzy i dobrą konserwację podłogi przedlifta niż jeździć N42... który potrafi być jak lidl ( co tydzień coś nowego). Bolączki przedlifta idzie przeboleć jeśli rekompensuje je silnik.
To pierwsze ogłoszenie wygląda dla mnie najlepiej bo przynajmniej jest R6, ale trzeba to dokładnie obejrzeć. Auto za 10k, a naprawy perforacyjne mogą zjeść 2k, jeśli jest zaniedbane.
Zgadzam się z subiektywną oceną kolegi powyżej, że polift lepiej wygląda.
Prywatny sprzedawca nie będzie tak pieszczotliwie tuszował niedoskonałości jak handlarz.
Takie auto moim zdaniem dużo łatwiej jest zdiagnozować na zasadzie warto/ nie warto.
Jeśli chcesz 318i, to jest wybór w mojej opinii miedzy dżumą a cholerą - w przedlifcie gnije podłoga z tyłu, urywają się mocowania dyfra. Polifty mają lepiej zabezpieczoną podłogę, na pozostałych elementach gniją jak przedlift, ale z kolei mają N42... Z dwojga złego wolałbym wpakować nawet 1000 zł w usunięcie rdzy i dobrą konserwację podłogi przedlifta niż jeździć N42... który potrafi być jak lidl ( co tydzień coś nowego). Bolączki przedlifta idzie przeboleć jeśli rekompensuje je silnik.
To pierwsze ogłoszenie wygląda dla mnie najlepiej bo przynajmniej jest R6, ale trzeba to dokładnie obejrzeć. Auto za 10k, a naprawy perforacyjne mogą zjeść 2k, jeśli jest zaniedbane.
Zgadzam się z subiektywną oceną kolegi powyżej, że polift lepiej wygląda.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Miałem polifta, miał problem z rdzą w kilku miejscach (topowych), teraz mam przedlifta i nic, to raczej kwestia utrzymania, jak dbasz tak masz, tak wiec lepiej kupić zadbanego przedlifta niż polifta, który już gnije.
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
Wypowiem się w temacie, bo niedawno sam miałem podobny dylemat - pierwsze auto, pierwsze BMW. Nie wiem, czy kupiłeś już coś - bo widzę, że jedno z ogłoszeń nieaktualne.. jeśli tak, to będzie dla potomnych - może komuś się przydadzą moje wypociny.
Nie ukrywam, ze przez dłuższy czas ciągnęło mnie do silników powyżej dwóch litrów i to właśnie na nich się skupiałem przeglądając ogłoszenia..
Przekalkuluj sobie na początku podstawowe koszta serwisowania - olej, hamulce, filtry, płyny. Weź zawsze pod uwagę, że to prawie 20-letnie auta i w nich zawsze będzie coś do zrobienia, niezależnie jaki egzemplarz byś wybrał. Jeśli wybierzesz R6, to sama regeneracja vanosa już swoje kosztuje... Brałem pod uwagę nawet czarne scenariusze - chociażby to, że trafie na zajechany egzemplarz, który będzie wymagał remontu i...
..ostatecznie kupiłem m43b19 w wersji 118 konnej i na chwile obecną nie żałuje.. dynamika wystarczająca, jazda typowo miejska - czasami wpadnie jakaś trasa 150-200km i nie ma żadnego problemu. Trochę dłużej zajmuje się rozpędzić do wyższej prędkości. Nie wiem na ile przekłamuje licznik, ale sugerując się tylko na nim - dwójkę z przodu na autostradzie miałem bez problemu..
Jedynie czasami po przejażdżce i przesiadce z rodzinnego a4 1.8tQ 163>180hp 300nm czuje mega ból dupy, że nie mam tylu koni pod maską i takiego momentu właściwie w pełnym zakresie obrotów u siebie
Co do rdzy, to mam przedlifta z samego początku produkcji - 98' i nie mam ani jednego purchla. Na błotnikach oryginalny lakier, czyli od nowości nie było nic robione w tym kierunku.
Nie ukrywam, ze przez dłuższy czas ciągnęło mnie do silników powyżej dwóch litrów i to właśnie na nich się skupiałem przeglądając ogłoszenia..
Przekalkuluj sobie na początku podstawowe koszta serwisowania - olej, hamulce, filtry, płyny. Weź zawsze pod uwagę, że to prawie 20-letnie auta i w nich zawsze będzie coś do zrobienia, niezależnie jaki egzemplarz byś wybrał. Jeśli wybierzesz R6, to sama regeneracja vanosa już swoje kosztuje... Brałem pod uwagę nawet czarne scenariusze - chociażby to, że trafie na zajechany egzemplarz, który będzie wymagał remontu i...
..ostatecznie kupiłem m43b19 w wersji 118 konnej i na chwile obecną nie żałuje.. dynamika wystarczająca, jazda typowo miejska - czasami wpadnie jakaś trasa 150-200km i nie ma żadnego problemu. Trochę dłużej zajmuje się rozpędzić do wyższej prędkości. Nie wiem na ile przekłamuje licznik, ale sugerując się tylko na nim - dwójkę z przodu na autostradzie miałem bez problemu..
Jedynie czasami po przejażdżce i przesiadce z rodzinnego a4 1.8tQ 163>180hp 300nm czuje mega ból dupy, że nie mam tylu koni pod maską i takiego momentu właściwie w pełnym zakresie obrotów u siebie
Co do rdzy, to mam przedlifta z samego początku produkcji - 98' i nie mam ani jednego purchla. Na błotnikach oryginalny lakier, czyli od nowości nie było nic robione w tym kierunku.
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
Hmmm
Tak w roli jasności.
Hamulce itp. inne są w 3.0/reszta silników a nie w R6/R4...
Filtry itp. kosztują podobnie.
Zasadnicza różnica jest w ilości oleju.
Co do wystarczającej dynamiki... to bez obrazy - ale chyba w odniesieniu do tico - bo 10.5 i 12 sekund do 100 (w zależności od skrzyni) to dynamika taka sama jak w 90 konnym służbowym dieselku
i nie obraźcie się - ale jak macie kupować 116 / 118 KM a potem zakładać tematy o przelotowych wydechach itp (sytuacja z zaprzyjaźnionego forum) ....
Tak w roli jasności.
Hamulce itp. inne są w 3.0/reszta silników a nie w R6/R4...
Filtry itp. kosztują podobnie.
Zasadnicza różnica jest w ilości oleju.
Co do wystarczającej dynamiki... to bez obrazy - ale chyba w odniesieniu do tico - bo 10.5 i 12 sekund do 100 (w zależności od skrzyni) to dynamika taka sama jak w 90 konnym służbowym dieselku
i nie obraźcie się - ale jak macie kupować 116 / 118 KM a potem zakładać tematy o przelotowych wydechach itp (sytuacja z zaprzyjaźnionego forum) ....
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 5715 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 5850 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maateusz
-
- 1 Odpowiedzi
- 1492 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 2 Odpowiedzi
- 2946 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dereks
-
- 9 Odpowiedzi
- 1103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 5 Odpowiedzi
- 4161 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 7 Odpowiedzi
- 4121 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AyzeN
-
- 6 Odpowiedzi
- 1709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 4229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: seba94