Pierwsze bmw, jaki silnik?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#111

Post autor: SelectoSK »

Wszystko zależy od psychiki i kontroli nad sobą. Moje pierwsze bmw to M54B30 w manualu, jeżdżę tym od 3 miesięcy i jestem zakochany, nie zabiłem się jak widać, samochodu nie wydzwoniłem, a przesiadłem się do tego z 70 konnego bolidu (też rwd).
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#112

Post autor: yampik »

Grzesi00 pisze:Zawsze mnie śmieszyły porównania samochodów na podstawie przyspieszenia 0-100, które w codziennej jeździe jest praktycznie nie przydatne (chyba że po mieście z pod każdych świateł but do odcinki, ale wtedy nie ma co się dziwić, że połowa Buniek to skarbonki bez dna. ) Miałem do czynienia cztery lata z M43 i na pewno nie jest to muł który przeszkadza w codziennej jeździe. Po zmianie na M54b22 różnica nie jest jakaś super odczuwalna przy NORMALNEJ jeździe. Przyrost mocy czuć za to przy wyprzedzaniu, dzięki czemu jest dużo bardziej komfortowo i bezpiecznie. Ale gadania, że 10 sek. do setki to tragedia jest śmieszne, bo 3/4 samochodów na drogach ma właśnie takie osiągi.
WKRENTEK77 pisze: To jedno a drugie to te niekończące się rozważania na temat spalania ,,bo ten silnik to pali tyle a tamten słyszałem że o litr mniej więc bardziej by mi pasował ''i takie tam dyrdymały :lol: Mam wrażenie że ludzie którzy mają taki dylemat odnośnie wyboru wersji silnikowej chcieli by kupić BMW ale żeby paliło tyle co np.Citroen Saxo 1,5d czyli jakieś 4L /100km.Ale niestety to jest BMW i to musi swoje spalić ,tak samo jak w tej kultowej komedii jak jest zima to musi być zimno panowie kierownicy :D
Wkrentek - piwko ;) :beer:

Grzesio :) A po czym chcesz porównywać samochody? Po koniach? masie? Czy robić jakieś zgadywanki?
Nie popatrzysz w cyferki to sobie nie uświadomisz aż do zakupu że np. takie a.6 c5 2.7BiT zabija automat itp.
Przyśpieszenie do 100km/h to realne określenie możliwości auta, oczywiście dochodzą do tego jeszcze systemy trakcyjne itp. (mam tu np. na myśli lancera evo naszpikowanego elektroniką).

Co to jest normalna jazda? Bo mi się właśnie w mieście nieraz przydaje mocne auto. Jak nie wyprzedzisz zawalidrogi który jedzie 40 w miejscu gdzie można 70 to będziesz za nim walił następne 2-3km 30 na 50tce... (mam na myśli oczywiście wyprzedzanie w miejscu dozwolony itp).

W miastach się nie wyprzedza? Może mieszkasz na wsi z 1 rondem i 1 światłami i dlatego masz takie dziwne odniesienia.
Trasa a trasa to też 2 rózne rzeczy... Jak jadę po szybkim ruchu to średnio robi mi różnicę czy lecę toyką 90Km czy betą 192KM... trzymam 150/160 i tyle.
Co innego cudne drogi Warmii i Mazur :) Tutaj BMW wpasowuje się idealnie :)

Dla mnie 10 sekund to lipa, moja 2.5 mnie nie urzeka ze swoim 7.2. W przyszłości planuję coś w okolicy 6-6.5s. Napisz mi jeszcze jak połowa którzy kupili BMW bo to lans, że nie czuć różnicy pomiędzy taką moją 2.5 192 KM (7.2s) a 3.0 213KM (6.5s) - to już wszystko stanie się jasne.

Różnica pomiędzy 10s a 8s też jest mocno odczuwalna...
Grzesi00
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 12, 11:12
BMW: E46 320i Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#113

Post autor: Grzesi00 »

Jestem z Olsztyna, także faktycznie trochę większa wioska ;) (zobaczyłem twoje zdjęcie w sygnaturce i chyba się nawet dzisiaj mijaliśmy, mieszkasz gdzieś w okolicach generałów ? ) Bardziej od 0-100 cenię sobie elastyczność silnika i tutaj benzyniaki Bawarek dają radę (no może poza 1.6 106koni...). Różnica jest taka, że żeby pojechać takim M43 dynamicznie po mieście trzeba je trzymać na troszkę wyższych obrotach w mocniejszych wersjach nie ma aż takiej potrzeby. Prawdziwa różnica osiągów pojawia się dopiero przy wyższych obrotach, z których korzysta się stosunkowo rzadko. Żeby nie było też jestem zdania, że większa moc w aucie to na prawdę fajna sprawa która daje dużo więcej pewności w czasie jazdy i bezpieczeństwa. Ale E46 ma o tyle bogatą gamę silników, że każdy znajdzie coś dla siebie ;)
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#114

Post autor: yampik »

Pieczewo :)
Zależy o której mijałeś auto :)
Jak do 16 do żona ;p jak po to bardzo możliwe, że ja ;p
Xavier
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 cze 17, 11:32
BMW: 528i E60
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#115

Post autor: Xavier »

10 sekund do setki wcale nie jest jakąś tragedią. Przy takim przyspieszeniu spokojnie można wyprzedzić każdego zawalidrogę. Dużo zależy od naszych predyspozycji. Jedni chcą spokojnie jechać z punktu A do punktu B, a inni dociskają ile się da. Wracając do silnika 2.0 R4/R6. Czy na pewno R6 więcej pali? Obiło mi się o uszy, że ten silnik może palić trochę mniej niż jego czterocylindrowa odmiana
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#116

Post autor: D3jw »

Xavier pisze:Wracając do silnika 2.0 R4/R6. Czy na pewno R6 więcej pali? Obiło mi się o uszy, że ten silnik może palić trochę mniej niż jego czterocylindrowa odmiana
m43b19 118km
10-11l w cyklu mieszanym (80% miasto, 20% trasa) - praktycznie pusty bak, zatankowany pod korek, wyjeżdżone do zera i wyliczona średnia

ok. 7.5-8l w trasie... dokładnie nie wiem, bo nie odwiedzałem stacji przed i po trasie - spalanie podane według komputera...raz wskoczyło trochę więcej jak miałem 10km do zjazdu z autostrady i chciałem sprawdzić ile pojedzie maksymalnie

jak ktoś ma takie spalanie w r6, to powinien się zastanowić nad sensem posiadania sześciocylindrowca :lol:
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#117

Post autor: Jarando »

Ja takie wyniki potrafie wykręcić M54B30.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#118

Post autor: SelectoSK »

Jarando pisze:Ja takie wyniki potrafie wykręcić M54B30.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#119

Post autor: yampik »

na spokojnie 8 trasa /11 miasto
mocniej 9 trasa / 13 miasto
ostro 10 trasa / 15 miasto
wyniki dla LPG)

mieszany mam w d - bo nie jest wymierny

dziś na "bliskiej" mnie rozwalili :d
cały Olsztyn 1.96 LPG a bliska 1.69 (myślę pomymili się ;p- inwersja;p)
ale wpadłem zatankować :D i wszystko ok.

do tego ropa 4.05 :D
Ninja

#120

Post autor: Ninja »

Nie pomylili się. Ceny Lpg w łódzkim około 1,7 zł
Co do silników to dla jeżdżących częściej w trasy niż w mieście tylko R6.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”