Parowanie Lamp Xenon ZKW

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Witam Panowie wątek poruszany przez różnych ludzi na wielu forach.

Do rzeczy odkąd mam auto (7lat) ciagle w deszczową pogodę lub zimę mam zaparowane lampy.Jedną lampę mam z 2004r drugą zaś kupiłem po lekkiej stłuczce akurat udało się za 700zł z 2013r ZKW :roll:

Obie lampy parują tak samo.Czynności podejmowałem takie:

Zmiana kloszy lamp z ZKW na-> Depo 250zł szt Lampy parowały dalej.
Kupno nowych oe uszczelek do kloszy Depo.Również parowanie.
Uszczelki przejechane grubo sylikonem bezbarwnym tak,ze po założeniu klosza wycisnęło sylikon na każdą stronę (niezbyt estetycznie to wyglądało)-klosze dalej parowały.

Kolejno Zmiana kloszy depo na dj auto bo kamyk zrobił pęknięcie.Z kloszami dj auto były uszczelki (jakość taka jak oe) więc uszczelki włożone+klosze dj auto.Dociśnięte mocno bo ledwo sam mogłem klosz założyć.W deszczowe dni lub zimne parowanie.Oczywiście obie lampy z 2004 i 2013r tak samo.

Teraz lampy leżały tydzień w domy wygrzane,wysuszone suszarką itp.Zamontowane teraz znów NOWE OE uszczelki bmw za 200zł i klosze marki TYC (ta sama cena co za dj auto) + przed złożeniem lampy(lampa rozebrana cała,sprawdziłem tylny dekielek(uszczelka po tylu latach odbicia ma) ale świecąc latarką od wewnątrz klosza i zamykając pokrywę z tyłu widać jak dociska i czuć takie (sprężynowanie) jak się próbuje docisnąć jeszcze bardziej i cofając więc uszczelka dociska,nie widać też żadnej luki świecąc od środka.Soczewka przemyta płynem do szyb.Uruchomione xenony+psiknięcie płynem na lampy i lampy zachodzą jak na fotkach:

Lampa zkw 2013

https://zapodaj.net/d4807db3f4144.jpg.html

Lampa zkw 2004

https://zapodaj.net/cf24c08717ffd.jpg.html

Oczywiście więcej(wyzej zachodzą) zdjęcie wykonane jak już zdjąłem tylne dekielki i pomału to znika.Próbowałem też zrobić tak,ze włączyłem światła długie +xenon + uchylony tylny dekielek tak by wygrzały lampy i odparowały po czym zamknąć dekielek tylny.Efekt taki,że po zamknięciu i wyłączeniu silnika jak już prawie nic nie było (minimalnie zostało ) to po jakimś czasie wyszło tak jak na zdjęciach.

Generalnie tyle uszczelek,tyle kloszy,sylikonu aż bokami wychodził.Lampy nigdzie nie pęknięte nic nie widać od środka itp.Takie fajki z tyłu na lampie tzn odpowietrzniki są w dół.W środku takie gąbeczki(ta z 2004r krucha już była) też były.

W tis znalazłem coś takiego:

Wzór błędu zaparowania reflektora

Uwaga:
''Pewne warunki pogodowe mogą prowadzić do zaparowania wnętrza soczewki reflektora.
Niekoniecznie jest to usterka wymagająca wymiany reflektora''

Górny rząd (A): Dopuszczalne zamglenie. Reflektorów nie trzeba wymieniać.

Dolny rząd (B): Niedopuszczalne zamglenie. Wymień reflektor.

https://zapodaj.net/1005e808e6289.png.html

Więc nie wymyślę chyba nic..Bo teraz nowe klosze i uszczelki dawać na sylikon to tylko wyjdzie uwalanie uszczelek i kloszy a efekt pewnie dalej ten sam.
DwaLitryPL

#2

Post autor: DwaLitryPL »

podpowie ktoś coś?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”