Palące się kontrolki ABS/ASC

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#1

Post autor: Młody90 »

Witam wszystkich :wink:

Ostatnio ,czyli dwa dni temu uporałem się z pewnym ustrojstwem jakie męczy nasze e46 a tematów zawsze jest wiele na ten temat ,czyli palące się kontrolki ABS/ASC na naszym liczniku.
Jako,że jestem laikiem mechanicznym udało mi się uporać z tymi kontrolkami i chciałbym pomóc na przyszłość innym maniakom bmw ;)

Na wstępie przepraszam za jakośc zdjęć - ale u mnie to standard :fool: %) :P

Do zabiegu potrzebujemy :
-lewarek , żabkę
-klucz do śrub
- contact spray
- ewentualnie browarek 8)

to palące się kontrolki ABS/ASC (ręcznego nie bierzcie pod uwagę)
Obrazek

Podjeżdżamy do garażu lub gdzieś na prosto nawierzchnię , dźwigamy samochód i zdejmujemy koło(w moim przypadku wiedziałem,że jest to koło lewe przednie po diagnostyce komputerowej)
Obrazek
i widzimy przed sobą taką puszkę na dwóch zatrzaskach, otwieramy i mamy przed sobą wiązkę czujnika abs'u(ten z lewej).
Wyciągamy go z tej puszki i rozpinamy i mamy takie coś
Obrazek
jak już mamy to odpięte , psikamy tego cudownego contact spray'u we dwie wtyczki,odczekujemy chwilkę żeby troszkę wchłoneło i z powrotem wciskamy wtyczki i w kolejności odwrotnej zakładamy.
Kontrolki zgasną od razu bądź po przejechaniu paru metrów , u mnie zgasły po przejechaniu z garażu na parking czyli może ze parenaście ;)
Dodam,że kontrolki zaświeciły mi się przy pogodzie gdzie było chłodno i wilgotno.

W moim przypadku wiedziałem ktory to czujnik, jeśli ktoś nie ma tej możliwości sprawdzenia ' na wczoraj ' to potrzebny będzie opornik

1.1kohm bądź 1.2kohm
Obrazek
wpinamy go do wtyczki równolegle
Obrazek

i zapalamy zapłon - jeśli zgasł to wiadomo ,że walnięty jest czujnik i trzeba go wymienić,jeśli nie to przechodzimy do kolejnego ;)

Mam nadzieje,że pomogę na przyszłość ;)
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#2

Post autor: jarekrk »

Proste ale bardzo fajnie opisane i pokazane
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”