Palą się kontrolki na żółto - trakcja, ciśnienie i wykrzykni

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Domin »

Witam. Na początek Szczęśliwego Nowego Roku !
Po zmianie maglownicy oraz opon na zimówki i przejechaniu ok 20 km wyskoczył mi błąd czujnika kąta skrętu kierownicy a na liczniku świecą się 3 kontrolki - trakcja, żółty wykrzyknik od ręcznego i wykrzyknik od ciśnienia w oponach. Błąd w inpie jest tylko w dsc i brzmi: Steering angle sensor signal Not plausible. Offset. Na koniec napisane ze błąd powoduje zapalanie się kontrolek. Błąd niby był poruszany na innych forach ale nic konkretnego. Ponoć należy ustawić zbieżność (dziś ustawiona) i zresetować czujnik kąta skrętu. Problem w tym ze ponoć inpa daje rade lecz znam inpe dobrze a w wersji 5.0.2 jak i 5.0.7 nie idzie zresetować tego.. denerwuje mnie ze biało na drodze a moje dsc dało du..y właśnie wtedy gdy jest potrzebne. Proszę o pomoc.
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Moze ista/d sobie poradzi z tym
Mój --- > lexus is 220d
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Domin »

Dzięki Miłosz, sprawdzę co potrafi ten program :)
Zacznę testować programy diagnostyczne bo widzę, że INPA nie jest wszechmocna, jednak zaraz po napisaniu posta znalazłem opcje i tak dla potomnych dodam że kalibracja czujnika kąta skrętu jest możliwa w INPIE w: Chassis -> DSC Mk60 -> Shift +F4 -> F1(initialization angle sensor)
Jest to tok postępowania dla INPY w wersji 5.0.2.
Póki co kontrolki zgasły po usunięciu błędu, ale zobaczymy co będzie dalej, bo niby zbieżność ustawiona jest dobrze i auto jedzie prosto, ale kierownica włożona jest o 2 ząbki dalej od kreski centrującej a wg parametrów w INPIE kiedy kierownica jest przechylona lekko w prawo jest dopiero 0 stopni. Najwyżej opierdziel dostaną ludzie ze stacji i będą poprawiać zbieżność. Pozdrawiam
Edit...
Jestem po trasie 200 km i kontrolki nie włączyły się a dsc zdążyło uaktywnić się 2 razy na lodzie więc twierdzę że powyższy opis jest sprawdzony.
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

Dokładnie, w INPA również można skalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy.

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”