Padnięta cewka, czy może coś innego?

Przemek-e46
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 15 lip 18, 7:53
BMW: e46 320i m52tub20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: bielsko biała

Padnięta cewka, czy może coś innego?

Post autor: Przemek-e46 »

Witam, od dłuższego czasu w m52 na 2x vanosie dzieje się coś dziwnego, obroty utrzymują się mniej więcej 715-740, ale ogólnie oscyluje około 725, więc nie jest źle, lecz czasem wyczuwam nierównomierne drgania, np. na drążku zmiany biegów jak lekko oprę dłoń. Przy lekkim dodaniu gazu najpierw minimalnie schodzi z obrotów, dosłownie przez moment, później wchodzi normalnie na obroty.

Co się stało dziś? Jadę do pracy, nagle po nagrzaniu silnika zaczął szarpać, dławić się, brak mocy, strasznie faluje i gaśnie na wolnych, kręci się LEDWO do 3 tys, podejrzewam, że na jednym cylindrze nie pali, dojechałem i auto trochę ostygło. Po 2 godzinach zapalam z myślą, że będę musiał jakoś dojechać do domu a tu wszystko jest ok, po 5 minutach jak silnik nabrał temp. znów to samo, przerywanie, szarpanie itp., co ciekawe, przy końcu jazdy zaczął normalnie chodzić, powiedzmy równo, jak przedtem. Potem zostawiłem go trochę na wolnych, temperatura w okolicach 96C sprawdzona na zegarach i nic, chodzi normalnie. Co mogło się stać?

Ostatnio wymieniałem odmę, 2 przewody były ok, dwóch nawet nie dało się zdjąć, jeden tam wychodzi z bagnetu, drugi już nie pamietam to zostawiłem, wymieniłem tylko jeden, nic się nie ukruszyło, więc chyba szczelne. Świece - były 4 elektrodowe, wymieniłem wszystkie na 1 elektrodę irydową.
Może to cewka/fajka? Nie zdążyłem jeszcze sprawdzić przepływki jak się dzieją te "cuda na kiju", ale reaguje w miarę ok jak się ją odepnie, falowanie obrotów i po chwili ustępuje, tak samo jak podepnie się wtyk. Lewe powietrze...? Raczej nie, przy wymianie odmy patrzyłem też na krokowca i węże, jest luźny, kręci się bez oporów, kiedyś mi się zatarł to nie mogłem zapalić silnika, wyczyściłem naftą i było ok.

Czy faktycznie może to być któraś z cewek lub fajka dobrze nie kontaktuje? Jak wytłumaczyć, że podczas jazdy nie trzyma obrotów, nie pali na 1 garze a później wraca do normy? Czy można bezpiecznie sprawdzić cewkę podczas pracy silnika i odpiąć wtyk od cewki? Nic się nie stanie elektryce?

Pozdrowienia :-)
Bielsko-Biała/Wrocław.

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7037
Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

a gdyby tak zamiast odpinac i podpinac cewki to podpiac kompa...?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Przemek-e46
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 15 lip 18, 7:53
BMW: e46 320i m52tub20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: bielsko biała

Post autor: Przemek-e46 »

Byłem na kompie, wywaliło błąd na 4,5 i 6 cylindrze, oprócz tego jakieś pierdoły typu abs, który działa dobrze, czujniki parkowania i mata pasażera. Dzisiaj nic się nie działo, było sucho i nawet ciepło, nie powtórzyła się sytuacja z wczoraj, gdzie było wilgotno, może faktycznie jest jakieś przebicie...?
Bielsko-Biała/Wrocław.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nie było błędów złego składu mieszanki?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Przemek-e46
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 15 lip 18, 7:53
BMW: e46 320i m52tub20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: bielsko biała

Post autor: Przemek-e46 »

Obrazek


Obrazek
Bielsko-Biała/Wrocław.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Pomijasz bardzo istotne kwestie, masz na 99% lewe powietrze, o czym informują błędy złego składu mieszanki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”