Padło turbo
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
No i trafiło na mnie, turbo wygląda na to że padło.
Opis sytuacji :
Wracam do domu, chce wyprzedzić . Strzał i brak mocy.
Dojechałem tak do domu, silnik zgasł.
Na osłonie całkiem spora kałuża oleju, w silniku ubyło pół stanu oleju. Po założeniu przewodu, co jakiś czas traci moc, kopci i telepie się.
Moja diagnoza olej w IC, padnięte turbo.
Olej poszedł do układu i wyrwało rurę
Mam rację ?
Opis sytuacji :
Wracam do domu, chce wyprzedzić . Strzał i brak mocy.
Dojechałem tak do domu, silnik zgasł.
Na osłonie całkiem spora kałuża oleju, w silniku ubyło pół stanu oleju. Po założeniu przewodu, co jakiś czas traci moc, kopci i telepie się.
Moja diagnoza olej w IC, padnięte turbo.
Olej poszedł do układu i wyrwało rurę
Mam rację ?
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Turbo wyjęte. Ośka krzywa, opiłki po stronie gorącej, olej wszędzie ale przez silnik nie przeszło. Turbo do regeneracji....
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Wszystko wymyte. Oleju za wiele nie było, EGR suchy.
IC wyciągamy od spodu, dwa wkręty i mamy go w rękach. Przy okazji warto wywalić śmieci z pomiędzy.
Turbo faktycznie wychodzi dołem, ale mnie się nie udało wyjąć i musiałem odkręcić łapę silnika
IC wyciągamy od spodu, dwa wkręty i mamy go w rękach. Przy okazji warto wywalić śmieci z pomiędzy.
Turbo faktycznie wychodzi dołem, ale mnie się nie udało wyjąć i musiałem odkręcić łapę silnika
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Szkoda że żadnego DIY nie zrobiłeś z demontażu no ale i szkoda że turbo padło. Podaj konkretne informacje dla potomnych z przebiegu regeneracji i kosztów
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Fotek nie ma, bo olej wszędzie i nie miałem za bardzo jak robić.
Turbo robi się tu http://www.turbosprezarki.net/ Koszty to powiem wam jak już odbiorę.
Wszystko pięknie pomyte, czekam na turbo.
Turbo robi się tu http://www.turbosprezarki.net/ Koszty to powiem wam jak już odbiorę.
Wszystko pięknie pomyte, czekam na turbo.
-
- Bywalec forum
- Posty: 301
- Rejestracja: 27 paź 15, 22:34
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Sosnowiec
- VIN: KV76649
Miałeś jakieś wcześniejsze objawy, że turbo sie kończy ?
Ja sie podziele. Samochód nie stracił mocy (a przynajmniej nie na tyle, żeby dało się to wyraźnie zauważyć) ale przy wdepnięciu pow 3tyś obrotow zostawiałem za sobą zasłone dymną. Turbina początkowo "gwizdała" tylko na zimnym już w zakresie 1,5-2tyś obrotów a z czasem już "gwizdała" cały czas
Po rurach od ic i egr było widać, że turbina bierze sporo oleju, ic pewnie w nim pływał i oczywiście smród oleju z wydechu na postoju też czasami dawał po nosie.
Ja uznałem, że lepiej zapobiegać większym kosztom i oddałem turbine do regeneracji. Koszt 1600zł z pisemną gwarancją.
Po regeneracji nie kopci, nie gwizda, nie śmierdzi i aż miło wdepnąć :p
Ja sie podziele. Samochód nie stracił mocy (a przynajmniej nie na tyle, żeby dało się to wyraźnie zauważyć) ale przy wdepnięciu pow 3tyś obrotow zostawiałem za sobą zasłone dymną. Turbina początkowo "gwizdała" tylko na zimnym już w zakresie 1,5-2tyś obrotów a z czasem już "gwizdała" cały czas
Po rurach od ic i egr było widać, że turbina bierze sporo oleju, ic pewnie w nim pływał i oczywiście smród oleju z wydechu na postoju też czasami dawał po nosie.
Ja uznałem, że lepiej zapobiegać większym kosztom i oddałem turbine do regeneracji. Koszt 1600zł z pisemną gwarancją.
Po regeneracji nie kopci, nie gwizda, nie śmierdzi i aż miło wdepnąć :p
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
U mnie tez nie czuć spadku mocy, niby dmucha dobrze (pod kompem) ale puszcza olej w dolot.
Gwizdy kiedys bylo tez słychać 1,5 - 2 tys obrotów ale to bylo tylko czasami i zdarzylo sie pare razy.
No i pojawił sie niebieski dym przy 2000 Obr/min na postoju. W czasie jazdy nie wiem.
Gwizdy kiedys bylo tez słychać 1,5 - 2 tys obrotów ale to bylo tylko czasami i zdarzylo sie pare razy.
No i pojawił sie niebieski dym przy 2000 Obr/min na postoju. W czasie jazdy nie wiem.
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Objawów praktycznie nie było, dzień przed pojawił się obłok dymu po wdepnięciu gazu.
Turbo wczoraj odebrane, gwarancja na rok bez limitu kilometrów. Koszt regeneracji 850 zł w tym komplet uszczelek.
Turbo wczoraj odebrane, gwarancja na rok bez limitu kilometrów. Koszt regeneracji 850 zł w tym komplet uszczelek.
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Mi majstry z kalwarii powiedzieli że bawią ich takie ceny bo 1100 zł to kosztuje zestaw naprawczy dobrej jakosci. Ja za regeneracje zaplacilem 1800-2000 coś tak... I teraz pytanie czy mam to zrobione super hiper ultra czy mnie nacieli:/
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1564 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: chudy2255
-
- 0 Odpowiedzi
- 718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gala_46
-
- 7 Odpowiedzi
- 2306 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kryst90
-
- 4 Odpowiedzi
- 8490 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KiLo
-
- 0 Odpowiedzi
- 882 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: szymon_z_bmw
-
- 5 Odpowiedzi
- 2304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: HQ-Automotive
-
- 9 Odpowiedzi
- 21068 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 11 Odpowiedzi
- 7023 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 7 Odpowiedzi
- 1574 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: stoxon