padł aku???
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
Cześć miałem dziś dziwną akcję odpalam auto pod blokiem 500 metrów jazdy coś zapiszczało zapaliła się kontrolka aku i trup.... później już ani razu nie chciał nawet załapać... odpaliłem z kabli pochodził chwilę i znów trup zgasł sam po 3 minutach... na klemie i dodatnim słupku miałem osad coś jak sól - biało zielonkawe grubsza warstwa.... czy padł akumulator czy może coś innego?
mam nadzieję że aku bo i tak miałem wymieniać.... dodam tyko że alternator regenerowany niecały rok temu więc raczej sprawny i diody w porządku a ostatnio robię ciągle krótkie trasy z pracy do domu i z domu do pracy czyli 8 km w jedną stronę....
ps. czy 540 A 70 Ah czy mogę kupić jakiś mocniejszy czy taki sam jak był??? Pomóżcie bo chciałbym do soboty ogarnąć sprawę
mam nadzieję że aku bo i tak miałem wymieniać.... dodam tyko że alternator regenerowany niecały rok temu więc raczej sprawny i diody w porządku a ostatnio robię ciągle krótkie trasy z pracy do domu i z domu do pracy czyli 8 km w jedną stronę....
ps. czy 540 A 70 Ah czy mogę kupić jakiś mocniejszy czy taki sam jak był??? Pomóżcie bo chciałbym do soboty ogarnąć sprawę
- pelsonn
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 sty 17, 19:21
- BMW: E46 320Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Zgierz
O ile dobrze pamiętam to ten osad robi się od słabego połączenia klemy z slupkiem jakieś zanieczyszczenia pomiędzy nimi są
gruby papierek ścierny i szoruj klemy I słupki
jednak nie sądzę żeby to rozwiązało problem gasnącego auta ;(
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
gruby papierek ścierny i szoruj klemy I słupki
jednak nie sądzę żeby to rozwiązało problem gasnącego auta ;(
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
no właśnie osad to już wyczyściłem ale gdzieś wyczytałem że to zasiarczenie płytek akumulatora i w środku z kwasu wydziela się woda później płytki twardnieją i krótko mówiąc jak się szybko nie zareaguje to aku do wymiany... i tak miałem wymieniać ale raczej przed zimą i nie nagle... tylko jak wybiorę coś wartego uwagi ale zastanawiam się czy po naładowaniu dziś jutroa brać auto do pracy czy lepiej autobusem pojechać żeby mi nie padł gdzieś po drodze
- pelsonn
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 sty 17, 19:21
- BMW: E46 320Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Zgierz
Będę jednak upierał się że nalot spowodowany jest przez słabe przyleganie klem do słupków akumulatora
http://www.elektroda.pl/amp/rtvforum/topic392299.html
Poza tym akumulator można odłączyć podczas pracy silnika i auto nie powinno zgasnac (przy dobrym ładowaniu) więc nie wiem czy szukał bym problemu w aku?
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
http://www.elektroda.pl/amp/rtvforum/topic392299.html
Poza tym akumulator można odłączyć podczas pracy silnika i auto nie powinno zgasnac (przy dobrym ładowaniu) więc nie wiem czy szukał bym problemu w aku?
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- alb3rt
- Bywalec forum
- Posty: 135
- Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
- BMW: E46 316i N46B18 sedan
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto:
Jak odłączy aku na zapalonym silniku to altek pójdzie w p.z.u. Można tak zrobić ale osobiście nie polecam.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210
730280210
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
nie odpinaj aku na pracujacym silniku!!!!
zeby sie upewnic ze z alternatorem jest wszystko ok, to odpalic silnik i zmierzyc napiecie - multimetrem albo w tescie zegarów (9.0)
ale skoro regenerowany to spodziewam sie ze bedzie ok tzn ~13.8-14V , wymienic akumulator i tyle
zeby sie upewnic ze z alternatorem jest wszystko ok, to odpalic silnik i zmierzyc napiecie - multimetrem albo w tescie zegarów (9.0)
ale skoro regenerowany to spodziewam sie ze bedzie ok tzn ~13.8-14V , wymienic akumulator i tyle
- pelsonn
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 sty 17, 19:21
- BMW: E46 320Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Zgierz
ja nigdzie nie pisałem żeby odłączał aku na zapalonym silniku
pisząc o tym że aku można odpiąć na pracującym silniku miałem na myśli to że gasnące auto podczas jazdy to raczej nie wina aku
przy sprawnym alternatorze samochód zasilany jest z alternatora a akumulator jest jedynie odbiornikiem prądu więc auto nie powinno zgasnąć przy słabym akumulatorze
jak odpaliłeś pierwszy raz z kluczyka to jak rozrusznik kręcił ? bez większych problemów ? czy raczej słabo ? tak jak by był słaby akumulator ?
później jak Ci zgasł i próbowałeś odpalić to kręcił rozrusznik ? czy po tym jak zgasł to wcale nie chciał zakręcić ?
pisząc o tym że aku można odpiąć na pracującym silniku miałem na myśli to że gasnące auto podczas jazdy to raczej nie wina aku
przy sprawnym alternatorze samochód zasilany jest z alternatora a akumulator jest jedynie odbiornikiem prądu więc auto nie powinno zgasnąć przy słabym akumulatorze
jak odpaliłeś pierwszy raz z kluczyka to jak rozrusznik kręcił ? bez większych problemów ? czy raczej słabo ? tak jak by był słaby akumulator ?
później jak Ci zgasł i próbowałeś odpalić to kręcił rozrusznik ? czy po tym jak zgasł to wcale nie chciał zakręcić ?
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
rozrusznik kręcił cały czas tak samo czyli prawidłowo i przy odpaleniu i po tym jak zgasł.... odłączyłem po całej nocy ładowania odpalił i po 700 metrach znów trup.... do pracy pojechałem autobusem a po powrocie przekręcam i odpalił znów zgasł po kilkuset metrach jazdy a później przejechała 25 km bez problemu wsadziłem nowy akumulator i od tamtej pory wszystko gra tylko nie wiem co się stało bo raczej to nie była wina akumulatora.... na kompie wyskoczyły 3 błędy coś z wałkiem rozrządu valvetronic i jeszcze coś czego nie pamiętam ale znajomy mechanior powiedział, że póki znów nie wyskoczą błędy albo nie sprawdzę gruntownie u speca od elektryki to on obstawiałby valvetronic....
ogólnie na razie przejechałem z 70 km bez problemu i czekam co się wydarzy ktoś tak już miał? jakieś sugestie???? bo myślę że problem wróci za jakiś czas
ogólnie na razie przejechałem z 70 km bez problemu i czekam co się wydarzy ktoś tak już miał? jakieś sugestie???? bo myślę że problem wróci za jakiś czas
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
To z winy czujników gasl silnik..... Ogarnij to i wtedy zobaczymy.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
ok rano była powtórka z tym że zgasł po 10 min na postoju też zaczynam obstawiać czujnik położenia wałka rozrządu.... tylko że nie dałem rady dziś dojechać na komputer... wszystkie błędy wczoraj były wykasowane wiec rozumiem że zostanie tylko ten dzisiejszy przez który auto zgasło???
a i pytanie czy to jest TEN czujnik ze zdjęcia lewy dolny róg zajebany olejem lekko? i czy łatwo się go wymienia? bo okoliczne mechaniory na urlopach prawdopodobnie czeka mnie samodzielna wymiana...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/572a48b0ff222343
a i pytanie czy to jest TEN czujnik ze zdjęcia lewy dolny róg zajebany olejem lekko? i czy łatwo się go wymienia? bo okoliczne mechaniory na urlopach prawdopodobnie czeka mnie samodzielna wymiana...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/572a48b0ff222343
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 21 Odpowiedzi
- 7801 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wuodek
-
- 5 Odpowiedzi
- 2090 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2181 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jarekrk
-
- 19 Odpowiedzi
- 4292 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112