Oszczędna jazda

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Shenson
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 8 lip 11, 18:24
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Garwolin

#1

Post autor: Shenson »

Nie znalazłem na forum tematu, który wyjaśniałby moje pytania więc pisze.

Kupiłem niedawno BMW E46 318d z 2003 roku i chciałbym się od was dowiedzieć jak je użytkować, aby nie paliło dużo a silnik nie zużywał się zbyt szybko.

Przede wszystkim mam obecnie problem ze spalaniem. Po przejechaniu 200km głównie po mieście spalanie według licznika oscyluje w okolicach 8l/100km. Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jeżdżąc po mieście spalał 6.4l/100km i tak też pokazywał komputer kiedy kupiłem auto.

Stąd pytanie co robie źle, że moje spalanie jest tak duże. Bardzo bym prosił z waszego doświadczenia o podanie:
- przy jakich obrotach silnika autko spala najmniej (jakich obrotów się trzymać)
- przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi
- inne uwagi

Odnośnie silnika, czy ten diesel wymaga, aby przed i po jeździe pochodził na wolnych obrotach? Jakich obrotów nie przekraczać dopóki silnik się nie rozgrzeje, aby np. nie uszkodzić turba?

Wiem, że to sporo pytan na początek, ale chciałbym, żeby ten samochód mi długo służył, a przy tym dawał satysfakcje z jazdy, jak i przy kasie stacji benzynowej :)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Shenson pisze:Nie znalazłem na forum tematu, który wyjaśniałby moje pytania więc pisze.

Kupiłem niedawno BMW E46 318d z 2003 roku i chciałbym się od was dowiedzieć jak je użytkować, aby nie paliło dużo a silnik nie zużywał się zbyt szybko.

Przede wszystkim mam obecnie problem ze spalaniem. Po przejechaniu 200km głównie po mieście spalanie według licznika oscyluje w okolicach 8l/100km. Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jeżdżąc po mieście spalał 6.4l/100km i tak też pokazywał komputer kiedy kupiłem auto.

Stąd pytanie co robie źle, że moje spalanie jest tak duże. Bardzo bym prosił z waszego doświadczenia o podanie:
- przy jakich obrotach silnika autko spala najmniej (jakich obrotów się trzymać)
- przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi
- inne uwagi

Odnośnie silnika, czy ten diesel wymaga, aby przed i po jeździe pochodził na wolnych obrotach? Jakich obrotów nie przekraczać dopóki silnik się nie rozgrzeje, aby np. nie uszkodzić turba?

Wiem, że to sporo pytan na początek, ale chciałbym, żeby ten samochód mi długo służył, a przy tym dawał satysfakcje z jazdy, jak i przy kasie stacji benzynowej :)
Komputer BC w BMW zaniża wartości o ok 1,5l/100km i im mniej go resetujesz to będzie dokładniejszy :) Najwyraźniej sprzedający Cię okłamał mi komp pokazuje 7,4 a pali 9l.Ten silnik wymaga abyś na zimnym nie butował auta aż nie osiągnie temp.roboczej(pierwsza kreska na wskaźniku) jaki i po dłuższej jeździe czy energicznej schłodził turbinę :) Co do oszczędnej jazdy to Ci nie pomogę bo jej nie lubię :ROFL:

Na duże spalanie ma wiele wpływów o których dowiesz się na forum.Na początek podepnij pod kompa-zrób diagnostykę komputerową :)
Romanikxxl
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#3

Post autor: eryk432 »

niestety nie oczekuj,że ten mały silnik będzie mało palił-potrzebuje więcej ,żeby się rozpędzić
biegi zmieniaj na wyczucie tzn zależy jak jest twoja technika jazdy-ogólnie nie przeciągaj na biegach szczególnie na niskich biegach
poza tym BC często przekłamuje
poczytaj na forum odnośnie wymiany oleju,filtrów,odmy,filtrów zaworów egr i turbo,samego egr i dolotu itd
powodzenia
bmw...i wszystko jasne
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Co to jest "Oszczeda jazda?" kupiles diesla BMWI i czego jeszcze chcesz?" ludzie nie idzie was sluchac chcialbys na kompie 4,4l kup sobie smarata,albo lupo zanim kupisz auto poczytaj na forach apotem wychodzi takie pierdzenie ze BMWi jest do kitu...... %)
Shenson
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 8 lip 11, 18:24
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Garwolin

#5

Post autor: Shenson »

OSA BMW pisze:Co to jest "Oszczeda jazda?" kupiles diesla BMWI i czego jeszcze chcesz?" ludzie nie idzie was sluchac chcialbys na kompie 4,4l kup sobie smarata,albo lupo zanim kupisz auto poczytaj na forach apotem wychodzi takie pierdzenie ze BMWi jest do kitu...... %)
Gdzie ja napisałem, że BMW jest do kitu? Bardzo podoba mi się ten samochód i jeździ się nim świetnie. Zadałem pytanie, bo po przejżeniu for internetowych, instrukcji obsługi oraz według zapewnień poprzedniego właściciela spalanie powinno być o wiele niższe. Według tego co napisał romanikxxl, że komputer BC pokazuje o 1.5l mniejsze spalanie niż jest w rzeczywistości to wychodzi że mój samochód pali 9.5l/100km co moim zdaniem jak na 115 konnego diesel'a jest bardzo dużo.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

Shenson pisze:
OSA BMW pisze:Co to jest "Oszczeda jazda?" kupiles diesla BMWI i czego jeszcze chcesz?" ludzie nie idzie was sluchac chcialbys na kompie 4,4l kup sobie smarata,albo lupo zanim kupisz auto poczytaj na forach apotem wychodzi takie pierdzenie ze BMWi jest do kitu...... %)
Gdzie ja napisałem, że BMW jest do kitu? Bardzo podoba mi się ten samochód i jeździ się nim świetnie. Zadałem pytanie, bo po przejżeniu for internetowych, instrukcji obsługi oraz według zapewnień poprzedniego właściciela spalanie powinno być o wiele niższe. Według tego co napisał romanikxxl, że komputer BC pokazuje o 1.5l mniejsze spalanie niż jest w rzeczywistości to wychodzi że mój samochód pali 9.5l/100km co moim zdaniem jak na 115 konnego diesel'a jest bardzo dużo.
BC przeważnie zaniża spalanie.Chcesz wiedzieć ile pali rzeczywiście -zalej cały bak pod korek przejedź 100km i znowu zalej pod korek :D
Romanikxxl
slawol35
Bywalec forum
Posty: 172
Rejestracja: 18 lip 10, 20:34
BMW: Bylo 320d jest e39 520d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Garwolin

#7

Post autor: slawol35 »

takie coś znalazłem w necie
1. Jedź na NAJWYŻSZYM z możliwym biegu na najniższych możliwych obrotach;
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr/min (benz.) lub 2000 obr/min (diesel);
3. Przyspieszaj, jeśli warunki ruchu na to pozwalają, DYNAMICZNIE, wciskając PEDAŁ GAZU DO 3/4 głębokości;
4. Nie jedź na luzie, tocz się na biegu (dojeżdżając np. do skrzyżowania);
5. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu;
6. Ruszaj od razu, NIE ROZGRZEWAJ SAMOCHODU na postoju;
7. Gaś silnik, jeśli sądzisz, że postoisz DŁUŻEJ NIŻ 30 SEKUND;
8. Wyłączaj zbędne ODBIORNIKI PRĄDU;
9. Unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań;
10. Unikaj zbędnego obciążenia samochodu;
11. Dbaj o właściwe ciśnienie w oponach;
12. Unikaj jazdy na dystansie mniejszym niż 4 kilometry.
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#8

Post autor: eryk432 »

niezłe,szczególnie podoba mi się punkt 12 -tutaj chyba chodzi o ten dystans z domu do kościola
bmw...i wszystko jasne
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

eryk432 pisze:niezłe,szczególnie podoba mi się punkt 12 -tutaj chyba chodzi o ten dystans z domu do kościola
Super uwaga szycunek :)
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#10

Post autor: junior503 »

eryk432 pisze:niestety nie oczekuj,że ten mały silnik będzie mało palił-potrzebuje więcej ,żeby się rozpędzić
biegi zmieniaj na wyczucie tzn zależy jak jest twoja technika jazdy-ogólnie nie przeciągaj na biegach szczególnie na niskich biegach
poza tym BC często przekłamuje
poczytaj na forum odnośnie wymiany oleju,filtrów,odmy,filtrów zaworów egr i turbo,samego egr i dolotu itd
powodzenia
Nie przeciągaj szczególnie na niskich obrotach-ciekawe :crazy:
było e46 318i
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”