Opóźniona reakcja na pedał gazu 320d.

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#11

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Tu też bym postawił na przepływomierz. Jak macie możliwość to sprawdźcie live data np. na INPA.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#12

Post autor: rafał18 »

Dobrodziej_1983 pisze:Tu też bym postawił na przepływomierz. Jak macie możliwość to sprawdźcie live data np. na INPA.
zdecydowanie lepiej wrozyć :ROFL: :beer:
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#13

Post autor: sanczo1988 »

Witam serdecznie.
Moj problem jest troche podobny. Od jakiś dwóch tygodni trapią moje auta spadki mocy. Raz jest dobrze a raz niedomaga. Przyspieszajac np na 4 biegu z 1500 obrotów ekonomizer dochodzi do np 14 litrów zatrzymuje się ... czuć ze auto jest zamulone odzywa po przekroczeniu 2200 i ekononizer również dochodzi do końca na piątym biegu jest podobnie. Jak jadę dynamicznie i zmieniam biegi przy 3 tysiącach idzie super ale nie często zasuwam nim tak dynamcznie bo po co... Byl czyszczony kolektor i egr wymienione przewody podciśnienia czyszczone elektrozawory. Pierwsze podejrzenia padly na przeplywke ale jak podlaczylem auto pod kompa okazalo sie ze problem jest z za niskim cianieniem doladowania. Do 2200 obrotów ewidentnie ma za male ciśnienie np ecu oczekuje 2300 a moje wartości są na poziomie 1700-1800. Wczoraj wyciągnąłem i wyczyscilem czujnik z kolektora od doladowania. Byl zasyfiony wiec bylem pewien ze to przyczyna problemu... Niestety test drogowy szybko to zweryfikowal ze jestem w błędzie. Szukałem nieszczelności ale nie znalazłem. Psikalem tez samostartem i nic... Ktos jakies sugestie ma jeszcze ? W inpa zero błędów wartości przeplywki zawsze ciut więcej niz ecu oczekuje.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#14

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Może przyblokowany tłoczek w pozycji otwartej w EGR albo zapchany intercooler?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#15

Post autor: sanczo1988 »

Sprawdzę jeszcze raz ten egr... Co do ic może masz racje.. Jeszcze tej części nie czyscilem wiec w najbliższym wolnym terminie wezmę sie za niego. Dzieki za jakas wskazowke. Będę szperal. A elektrozawor wymienię na nowy tak dla świętego spokoju bo czyszczenie to na krotka metę jest tylko..
Gasiuk
Posty: 1
Rejestracja: 6 lut 18, 15:58
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#16

Post autor: Gasiuk »

Sanczo1988 co się okazało przyczyną?
Mam podobne objawy z tym że od 1000obr/min do 1500 jest totalny muł, nawet na 1biegu na śniegu kołem nie obruci chyba że jest bardzo ślisko. Następnie od 1500 do 2100-2300 idzie w miarę ale wciąż słabo, przysłanie trochę w tych granicach i ok 2500 obr. jest taki zryw jak powinien być po czym wskazanie na ekonomizerze spada w dół z 20 do 18 na 3biegu, 4biegu 16l/100km a na 5 wskazuje 10-12l wszystko jak dam gaz do dechy. Ten zryw czuć tylko do 3biegu i trwa niedłużej niż sekundę później w dalszym ciągu kręci się słabo na wyższych obrotach już do max obrotów.
Na diagnostyce błędów nie było ciśnienia są w porządku, przepływie czyściłem, kolektor ssący i ten czujnik w kolektorze, filtry takie jak powietrza, paliwa olej i filtr oleju wymienione po tym delikatnie wydaje mi się że minimalną różnice czuć ale w dalszym ciągu nie przypomina to nawet 90konnego diesla a jednostka jest 136KM.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Skoro twierdzisz, że ciśnienie doładowania jest ok, masa powietrza też to musi brakować paliwa. Swoją drogą jak i czym było to sprawdzane? Bo ja akurat obstawiam przepływomierz. Jaki masz numer przepływomierza? 0 928 400 314,0 928 400 468 czy 0 928 400 527?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#18

Post autor: rafał18 »

Mi tez sie wydaje ze przeplywka umiera...
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#19

Post autor: nissky »

Sprawdź dokładnie przepływkę - jak nie zamyka się ekonomizer to często wskazuje to na jej awarię.
Jak masz możliwość to zrób sobie logi inpą lub nagraj sobie film z inpy - 3bieg i gaz w podłodze do czerwonego pola. Potem analizujesz wartości oczekiwane przez kompa i zmierzone przez przepływkę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

W inpa nie ma wartości oczekiwanych masy powietrza dla m47 (136km), w ista jest taka opcja.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”