opony zimowe17"

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#1

Post autor: jarekrk »

Mam teraz taki dylemacik, nie stać mnie na kupno nowych felg 15" i do tego opon, więc szukam już opon 17" aby zostawić te felgi które mam.
Rozmiar letnich laczków to 225x45, a zimowych szukam 205x50 ale jednak taki rozmiar opon zimowych jest trochę droższy niż 225x45 więc prosiłbym o opinie czy rzeczywiście warto dopłacać do tego 205x50?
Będzie to zauważalna różnica? Jeżdżę bardzo mało ok 600km miesięcznie w 90% po mieście, plus raz w miesiącu wyjazd gdzieś blisko na deskę więc nie szukam też super opon za 500zł/szt tylko skłaniam się albo nad goodride,wanli,infinity lub mniej znane z azji jak achilles, gt radial, west lake.
Ale najbardziej mnie interesuje goodride.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: kuchar »

Cześć

Goodride sobie odpuść i przypadkiem nie myl ich z Bfgoodrich. Takie opony jak Infinity też bym odpuścił natomiast o Wanili słychać od dawna no ale...

Ja też w zimę jeżdżę okazjonalnie i kupiłem komplet nowych opon 205/50/17 przód i 225/45/17 tył. Przednie dwie kupilem na koniec zeszłej zimy w lutym a teraz dokupiłem szersze na tył. Gdybym miał kupować komplet 4szt to wybrałbym szerszy rozmiar (choć wizualnie różnica na 7" felgach jest w zasadzie niezauważalna) to jednak do E46 opona 205 jest wg. mnie za wąska (przynajmniej do wersji mocniejszych niż 2.0 + z twardszym zawieszeniem). Jeździ się fajnie ale to nie to samo - duża niestety w tym zasługa moich opon, które nie są tak rewelacyjne jak zimowe Goodyear UG8 czy Dunlop 3/4D i inne z tej półki.

Mam Nexen WinGuard Sport i to chyba jedne z niewielu opon za te pieniądze, które warto kupić bo się sprawdzają i są bardzo ciche. Kupiłem je właściwie tylko z dwóch powodów: po 1 polecił mi je użytkownik z forum bmw-sport, który przejeździł na nich bardzo duzo w E92 320d, po 2 Nexen ma całkiem niezłe opony letnie.

Tutaj moja wypowiedź z innego forum na temat zimowych opon Nexena:
!kuchar pisze:Jeździłem na zimowych Goodyear UG8 16" i super opony, wręcz doskonale się jeździ czy to miasto czy trasa - również przy prędkościach 150-200km/h zachowywały się super, nie było czuć, że to zimowa opona. Teraz mam 17" Nexen WinGuardSport w 330i i szczerze powiem, ze dobra opona. Cicha, spoko klei, po śniegu daje rade, można kontrolować auto przy poślizgach na śniegu lecz w tej kwestii do UG8 trochę brakuje. Natomiast jedna rzecz, która dla wielu moze być kluczowa (dla tych co jeżdża szybko w trasie). Te opony nie mają podejścia do drogich Goodyear czy Michelin przy wysokich prędkościach. Hamowanie gorsze, opona duzo bardziej miękka, przy ostrym slalomie buja, przy hamowaniu z 200km/h auto delikatnie myszkuje (lub coś w tym stylu ale to przez to, ze są bardzo miekkie) czego na UG8 nie było (a na letnich 18" Conti auto zachowuje się jak "gokart") - testowałem na suchym równym asfalcie w słoneczny dzień przy temp. 3-5stC w swoim 330i z dość sztywnym zawieszeniem*

Podczas tych moich "testów" opon Nexen miałem zbyt małe ciśnienie w przednich oponach - zamiast 2.4 miałem ustawine 2.1 (tył 2.6). Dziś to porawiłem na zalecane 2.4 przód i 2.6 tył i odrazu czuje, ze jest trochę lepiej podczas hamowania - w warsztacie się zagadałem u mechanik ustawił ciśnienie tylko w tylnych kołach, gdzie był zakładane opony :oops:

Wiem, ze nie ma się co spodziewać cudów i cena odzwierciedla jakość dlatego uznaje, ze te Nexeny to dobre opony za tą kase.

*Mamy te opony też w E39 w rozmiarze 225/55/16 z podstawowym miekkim zawieszeniem i tutaj nie da się wyczuć tych w/w minusów bo auto ma kompletnie inny charakter, jeździ wolniej po prostej i zakrętach. Dla każdego coś dobrego.
Myśle, że do normalnej jazdy taka opona wystarczy w 100% ale również przy dynamicznej daje sobie rade. Ja pojeździłem na nich specjalnie szybciej i z ciekawości potestowałem jak będą hamować i zachowywać się z wysokich prędkości w warunkach dla dobrych opon letnich i jest poprawnie ale przy normalnych przepisowych prędkościach miejskich i pozamiejskich jest bardzo dobrze.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 gru 13, 14:08 przez kuchar, łącznie zmieniany 1 raz.
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#3

Post autor: jarekrk »

wiesz, nie szukam do dynamicznej jazdy w zimie bo jednak śnieg czy błoto pośniegowe czy lód i napęd na tył to dla mnei za dużo adrenaliny więc tutaj dla mnie nie ma znaczenia opona, a nie myliłem goodride z Bfgoodrich bo wiem, że to jest tania firma z Azji ale ma 3/4 dobrych ocen.
Bardzo mało narzekań na akurat tą oponę SW608. Nie jest duża różnica między nią a nexenem ale jednak te 250zł na komplecie to jest jakaś już kasa.
Co do samej szerokości bo to mnie najbardziej ciekawiło to tu jest trochę różnica między nami bo 323 to nie 330 ale znów skoro i tak jeżdżę delikatnie to może faktycznie lepiej skusić się na szerszą?
Tylko jak z taką opona nawet w lecie często jest ciężko komfortowo jeździć przez koleiny na drodze, to chyba w zimie na śniegu to jest już koszmar nie?
Zawsze byłem wychowany na starej szkole czyli im węższa tym lepsza w zimie
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: kuchar »

Węższa będzie lepsza w przypadku przyczepności na śniegu - mniejsza szerokość = większa siła nacisku. Co do komfortu jazdy to zależy od dróg po jakich jeździsz, od podejścia do auta i przywyczajenia. Ja bez porównania bardziej wole jeździć w lato na szerszych felgach/oponach niż powiedzmy normalnych rozmiarów do średniej klasy aut np. 205/55/16 - fakt jest inaczej w koleinach ale ja wole czuć auto i mieć kontrole nad nim a taką dają większe/szersze koła a na równej drodze i zakrętach są bez porównania lepsze. W zime jest trochę inaczej ale z drugiej strony trzeba znaleźć jakiś kompromis bo tych dni, w których jest śnieg wcale nie jest jakoś bardzo dużo. Moim zdaniem na zime do takiego auta jak E46 150 konne lub więcej najlepsze koło to 8" szerokości np. wz45 z oponami 225/45/17 bo z dzisiejsze dobrej klasy opony nie robi różnicy na śniegu czy to będzie węższa czy szersza natomiast po suchym, mokrym etc. szersza opona będzie lepsza.

Jak zakładasz te opony na felgi, które mają 7" możesz kupić 205/50/17, jak są szersze kup 225/45/17 tym bardziej, że mają lepszą cene.

Ja o oponie W608 nie czyałem zbyt dobrych opinii ale to było ponad rok temu natomiast o Nexenie Winguard sport większość jest dobra lub lepsza - zależy co kto wymaga od opony.

Do swojej wypowiedzi dodałem wyżej, że podczas tych moich "testów" opon Nexen miałem zbyt małe ciśnienie w przednich oponach - zamiast 2.4 miałem ustawine 2.1 (tył 2.6). Dziś to porawiłem na zalecane 2.4 przód i 2.6 tył i odrazu czuje, ze jest lepiej podczas hamowania - w warsztacie się zagadałem i mechanik ustawił ciśnienie tylko w tylnych kołach, gdzie był zakładane opony :oops:
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#5

Post autor: jarekrk »

dzięki za wyczerpującą odpowiedź masz dużo racji, felgę mam 7" jeszcze mam z tydzień na zastanowienie co do tematu które konkretnie opony ale bardzo mnie naprostowałeś odnośnie szerokości, bo faktycznie po samym śniegu człowiek w ciągu roku mało jeździ.Co do jakości dróg to jest masakra u nas w Krakowie wszystko takie dziurawe, że szkoda gadać.
Kupiłem auto na 15" 205x60 to było super komfortowo, teraz na 17 i 225x45 to jest ze 4 razy gorzej przez stan dróg, ale znów tak jak mówisz prowadzi się dużo lepiej.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”