Opony zimowe

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
bolo2024

#11

Post autor: bolo2024 »

wiesz niewiem :) ale ja jestem bardzo pozytywnie do takiego rozwiązania nastawiony , może jedna zima to za mało by co kolwiek stwierdzić ale zama świadomość tego że masz coś co wrzyna wię w asfalt,oczywiście w przenośni, powoduje to że bezpieczniej jedziesz , przynajmniej ja tak miałem .
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#12

Post autor: k3m0t1989 »

chcesz jezdzic po asfalcie na oponach z kolcami? powodzenia :) wystarcza ci na ile? tysiac km te kolce? przeciez u nas nawet jak nie wiadomo jak pada sniego to na glownych drogach jest rozjezdzany w 12 godzin i odsniezaja tez glowne drogi do golego asfaltu. Chcesz pewniej sie czuc w zime to zamiast opon z kolcami (szwecja wiadomo ale jesli drogi sa biale a u nas zawsze robia sie czarne po czasie) to kup z napedem na 4 lapy i juz.

wedlug mnie kolce sa bez najmniejszego sensu, to tak jakby na lato chcial sliki kupic :lol: przeciez beda sie super kleic tylko co jak spadnie deszcz? analogicznie do zimy, na bialym super ale co na czarnym asfalcie ktory jest w 90% w zimie? a kupowac kolce zeby jezdzic drogami ktore nie sa odsniezane to juz w ogole smiech :)
sa jeszcze roznego rodzaju nakladki na opony lancuchy i takie szmaty materialowe czy cos wiec dasz rade jak bedziesz potrzebowal gleboko jezdzic w sniegu.
bolo2024

#13

Post autor: bolo2024 »

ja nie mam problemu ze śmiganiem w zimę z tylko dwoma łapami :) wręcz przeciwnie bardzo mi się to podobało w manualnym e39 ale w automacie nawet nie zamieszasz kołami bo sam automat cię blokuje możesz wyłączyć wszystkie systemy a i tak bedzie kontrola,ale wracając do opon z kolcami, zgodze się z tobą fakt faktem może w częstochowie główne drogi odśnieżają w katowicach też ale nie wszystkie,do miasta mam golfa i tu bym je na łożył,a tak przy okazji dlaczego tak sceptycznie do tego podchodzicie? dla tego że są zabronione ? czy z czystej wiedzy teoretycznej ? pisząc o tych oponkach ja pisałem o sobie i nikomu nie nazucam tego ze ma je sobie kupić albo coś takiego , po prostu spodobały mi się i chciałbym takie mieć a jak już bede miał i minie sezon zimowy to podziele się z wami szczegółową i rzetelną informacją .pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#14

Post autor: k3m0t1989 »

w jaki sposob automat nie pozwala ci mielic kołami? w e39 w automacie kola sie krecily jak szalone i bokami jezdzila, w e90 i x5 e70 tak samo w automacie kola sie kreca jak wylaczona kontrola trakcji i mozna latac bokami (no moze x5 nie chce z racji napedu na 4). W tych modelach jezdzilem automatem dlugi czas i problemow zadnych nie ma na mokrym czy zima zeby pojsc bokiem :D
bolo2024

#15

Post autor: bolo2024 »

no w e39 miałem manuala i było spoko ale e46 nie dam po prostu za mielić kołami,wszystkoładnie naciskam guzik zapala się kontrolka informuje mnie ze jest system wyłączony, i co prawde chwileczke dłużej pokręci kołąmi ale zaraz zaczyna go dusić w inny sposób niż asc i nie pozwala mi zamielić,i to nie ważne czy na śniegu czy na piasku na lodzie czy też na suchym zawsze tak samo i nie da się nic zrobić już wcześniej myślałem że to coś jest nie tak ale gdzieś znalazłem kiedyś taki artykuł na temat tego właśnie przez blokowania przez skrzynie nawet po odłączeniu asc,i to chyba chodziło o wydłużenie żywotności skrzyni,teraz właśnie próbowałem znaleźć ten artykuł ale nie daje rady, poczekam, po południu zadzwonie do kolesia co zajmuje się naprawą tylko skrzyń automatycznych i zobacze co on mi powie . A moderatorów prosił bym przenieść te kilka naszych postów do jakiegoś innego działu może nawet utworzyć nowy pt automatyczne skrzynie biegów? :)
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#16

Post autor: Krzycho »

bolo2024 może za krótko trzymałeś wciśnięty przycisk od kontroli trakcji, o ile się nie mylę to po 15 sekundach dezaktywuje się cały system.

Co do opon zimowych też przymierzam się do zakupu Dunlop SP Winter Sport 3D, ma bardzo dużo pozytywnych komentarzy i wysoko wypada w testach, między innymi ADAC.
Obrazek
Obrazek
bolo2024

#17

Post autor: bolo2024 »

a myślisz że przy ASC też trzeba tak długo trzymać ?
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#18

Post autor: k3m0t1989 »

nic nie daje dlugie trzymanie przy ASC.
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#19

Post autor: Krzycho »

W instrukcji jest napisane, że jednokrotne wciśnięcie przycisku DSC dezaktywuje system ale aktywny jest nadal system ADB. Aby całkowicie wyłączyć DSC i ABD należy wcisnąć przycisk na co najmniej 3 sekundy. Wtedy oprócz kontrolki DSC świeci jeszcze lampka ostrzegawcza hamulców. Sam jeszcze tego nie sprawdzałem.
Obrazek
Obrazek
bolo2024

#20

Post autor: bolo2024 »

Krzycho pisze:W instrukcji jest napisane, że jednokrotne wciśnięcie przycisku DSC dezaktywuje system ale aktywny jest nadal system ADB. Aby całkowicie wyłączyć DSC i ABD należy wcisnąć przycisk na co najmniej 3 sekundy. Wtedy oprócz kontrolki DSC świeci jeszcze lampka ostrzegawcza hamulców. Sam jeszcze tego nie sprawdzałem.
ale krzycho ja mam ASC, ja nie mam DSC tak jak ty mój system jest troszke a nawet byłbym skłonny powiedzieć że aż za stary, :( jest poprostu wkładany bo jakaś kontrola musi być a że jest najłatwiejszy bo tylko dusi powietrze to i jest w więkrzości, ja do niej należę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”