Opony na styling 135 18"

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Awatar użytkownika
Baju
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 18, 11:17
BMW: E46 330xd Toruing
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PF24396

#1

Post autor: Baju »

Witam serdecznie, po pół roku w końcu wziąłem się na moją bemke, jest to E46 330xd 184km Touring.
Od momentu zakupu jeździłem na 205/50/17 bieżnikowana zima, kwestia złego stanu zawieszenia nie chciałem niszczyć lepszych opon.

Nadszedł czas, całe zawieszenie z przodu nowe Lemforder, zrobiona zbieżność.
Kupiłem Styling 135 8J i 8,5J 18" z oponami 215/40 przód, 225/40 tył.
Samochód po Krakowskich koleinach prowadzi się tragicznie, non stop ściąga prawo/lewo, strach zmieniać pasy powyżej 80km/h, na ładnej drodze jest w miarę w porządku lecz auto czuje koleiny których ja nawet nie widzę.
Wiem że opony są za wąskie na takie szerokości felgi bo z przodu i tyłu mam lekkie naciągi lecz idzie zima i nie opłaca mi się teraz kupować nowych letnich opon bo muszę kupić zimowe.
Problem jest w tym że nie wiem co robić, czy jak kupię 225/40 przód i 255/35 tył tak jak zaleca BMW poprawi to prowadzenie?
Dylemat jest spowodowany tym, że zawieszenie kosztowało prawie 3000zł i jak się ma tak auto prowadzić to sprzedam 135 i kupię styling 68 17".
Nie chcę glęby, naciągów tylko dobrze prowadzącą się serię.

Zdjęcie auta dla uwagi :)
Obrazek

@EDIT
Zrobiłem zdjęcia opon jak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Odstawiam, że masz coś mocno nie tak z geometrią, niech tylne zawieszenie obejrzy ktoś kto ma pojęcie o tym. Dodatkowo w x-ie podstawa to koła tej samej średnicy, albo bardzo zbliżone, u Ciebie teraz tego brakuje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: adamusiek »

gdyby były problemy z różnym obwodem kół, to by szarpał a nie nosił w koleinach ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Przecież nie napisałem, że to jest przyczyną, tylko zwróciłem uwagę na nieodpowiednie ogumienie pod względem średnicy :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Baju
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 18, 11:17
BMW: E46 330xd Toruing
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PF24396

#5

Post autor: Baju »

Tylko ze tutaj rozchodzi sie o przod a nie tyl, po prostu mi kierownica sama skreca.
Podjalem juz decyzje, sprzedaje te felgi i kupie styling 68 w rozmiarze 17 cali.
Troche sie rozpedzilem, 18 cali sa ladne, lecz nie sa dobre na Krakowskie drogi.

Maniek mi sie wydaje ze srednica jest podobna, roznicy jest 4mm miedzy przodem a tylem.
Problemem jest chyba sztywny bok oraz rozmiar opony.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Przy sprawnym zawieszeniu i układzie kierowniczym nie ma prawa tak nosić autem. Jezeli chodzi o s68 to i tak do nich idą opony 225/45/17 oraz 245/40/17. Musisz ogarnąć auto, nie zwalaj na dedykowane do auta koła.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Baju
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 18, 11:17
BMW: E46 330xd Toruing
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PF24396

#7

Post autor: Baju »

No to ja nie rozumiem wczesniej na rozwalonym zawieszeniu bez zbieznosci na 4x 205/50/17 zima nic nie nosilo a teraz na nowym calym zawieszeniu z przodu i nowych tulejach podprogowych, zbieznosci idealnej auto zaczelo tanczyc?

Poza tym kuzyn w e39 na 18 calach ma tak samo a nawet gorzej bo ma gwint

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Wg mnie masz zrąbane ustawienie auta, przy ustawianiu miałeś pełny zbiornik oraz odpowiednio został dociążony? Różnica jest większa: 629,2 vs 637,2.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Baju
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 18, 11:17
BMW: E46 330xd Toruing
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PF24396

#9

Post autor: Baju »

Tak, byl pelny zbiornik i chyba 200kg ciezarkow.
No nic, sprzedam 18stki, kupie 17stki kupie nowe opony i bede myslal co wtedy

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#10

Post autor: macias1311 »

kolego ja mam w x-ie wszystkie 235/40/18 i jedzie prosto. kolega tak jak Ty miał 17 i przesiadł się na 18 to też sprzedał bo powiedział że nie da rady
jeżdzic. Na 18 więcej łapie kolein ale nie aż tak. jeżdże ostatnio często po krakowie i nie ma tragedii.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”