Opony do felg styling 73

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Rinox
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 20, 11:35
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#1

Post autor: Rinox »

Witam.

Posiadam felgi Styling 73 7Jx17 i potrzebuję dokupić do nich opony letnie. Aktualnie jeżdżę na zimówkach z Conti 205/50/17, ale z tego co patrzyłem na tą felgę mogę założyć również 225/45/17. Co o tym myślicie, co się lepiej sprawdzi w roli letnich? Czy szersze opony nie będą za bardzo wystawać poza obrys felg? Zawieszenie mam w wersji standardowej ori, nie obniżone. Aktualnie dystansów brak - docelowo kiedyś będą.

W moim guście prezentuje się dobrze:
Obrazek

Pozdrawiam
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Zgodnie z tabelą dopasowania szerokości felgi do opony na felgi o szerokości 7" zupełnie prawidłowo można zakładać opony o szerokości od 195mm do 235mm. Odwracając tę samą tabelę - oponę 225mm można zakładać na felgi o szerokości z przedziału 6"-8,5". Zatem Twoje 225mm będzie zupełnie ok.

Jak chcesz "wizualizację" to poszukaj w sieci - zdjęć. Jest tego sporo. Pamiętaj jednak, że opony różnią się między sobą szerokością :D jakkolwiek głupio to nie brzmi to np w przypadku Michelina opony z dopiskiem eco są wyraźnie węższe od pozostałych opon tego producenta w tym samym rozmiarze. A zatem finalnie wygląd i tak będzie zależał od tego jaką oponę wybierzesz - jaki producent i czy z np rantem ochronnym.

Czy mogę mieć przy okazji do Ciebie prośbę? Możesz na tych felgach zmierzyć mi odległość od zacisku do wewnętrznej części "szprychy" felgi? Ile jest z przodu a ile z tyłu?
Obrazek
Rinox
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 20, 11:35
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#3

Post autor: Rinox »

kosteg pisze: 14 cze 21, 10:58 Czy mogę mieć przy okazji do Ciebie prośbę? Możesz na tych felgach zmierzyć mi odległość od zacisku do wewnętrznej części "szprychy" felgi? Ile jest z przodu a ile z tyłu?
Ok. 9-10mm z przodu w najbliższych punktach (krawędzie zacisku) i 41mm z tyłu. To tak na oko mierząc taśmą, bo nie ma opcji żeby dojść tam suwmiarką ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Przy 316i nie kombinuj z szerszą oponą, mam te felgi w sporo mocniejszym aucie (210/435) i przy porządnej oponie (moje już mają kilka lat na karku) nie ma najmniejszego problemu z reakcją.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

Rinox pisze: 14 cze 21, 11:29 Ok. 9-10mm z przodu w najbliższych punktach (krawędzie zacisku) i 41mm z tyłu. To tak na oko mierząc taśmą, bo nie ma opcji żeby dojść tam suwmiarką
Dzięki!
Obrazek
Rinox
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 20, 11:35
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#6

Post autor: Rinox »

maniek21112 pisze: 14 cze 21, 13:45 Przy 316i nie kombinuj z szerszą oponą, mam te felgi w sporo mocniejszym aucie (210/435) i przy porządnej oponie (moje już mają kilka lat na karku) nie ma najmniejszego problemu z reakcją.
Co do silnika, to może się on w najbliższym czasie zmienić, więc nie brałbym jego pod uwagę. Prędzej zastanawiam się jak to będzie pod kątem komfortu jazdy po polskich drogach. Szersze opony, czyli 225 byłyby o 1,25mm niższe, jeśli dobrze liczę, więc nie powinno być bardziej "twardo". Jedynie zastanawiam się jak wpływa szerokość opony na odczuwanie dziur? Czy ma to jakieś większe znaczenie, poza gorszym prowadzeniem się w koleinach w przypadku 225?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Zasada jest dość prosta - im szersza opona tym większa musi być dziura aby w nią wpaść. Ale jak już wpadasz to szersza jest cięższa więc "bardziej boli".

Znów - czy komfort ucierpi więcej powie wybór gumy - czy/jak bardzo sztywny bok. Są opony bardziej sportowe i są bardziej komfortowe. Nie tylko rozmiar ma znaczenie.

Więcej (moim zdaniem) zmienia et felgi niż szerokość opony w przypadku łapania kolein. Zimę mam na felgach o et 41 (225/45/17) a wcześniej miałem to samo et na 16 205/55 i nie ma w zasadzie różnicy. Zmiana następuje po przejściu na lato - 18" 225/40 ale z et 34. Tu wyraźnie "łapię" torowiska i część kolein. Niemniej nic specjalnie przeszkadzającego.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Miało być z trakcją..ogólnie jaki jest cel założenia 225/45? Bo widzę, że raczej już zdecydowałeś.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rinox
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 20, 11:35
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#9

Post autor: Rinox »

kosteg pisze: 14 cze 21, 22:40 Znów - czy komfort ucierpi więcej powie wybór gumy - czy/jak bardzo sztywny bok. Są opony bardziej sportowe i są bardziej komfortowe. Nie tylko rozmiar ma znaczenie.
Kieruję się w strone Continental EcoContact 6, niewzmacniane, bez RunFlatu. Nie są typowo sportowe, ale mają najlepsze opinie. Z Continental są jeszcze PremiumContact 6 z większym oporem, ale lepszą przyczepnością na mokrej, więc wybór pewnie padnie na któreś z nich.

maniek21112 pisze: 15 cze 21, 7:12 Miało być z trakcją..ogólnie jaki jest cel założenia 225/45? Bo widzę, że raczej już zdecydowałeś.
Cel jest taki, że w mojej opinii szersze opony prezentują się lepiej w tym samochodzie i chciałem się tylko dowiedzieć czy w jakiś większy sposób wpłynie to na komfort jazdy. Różnica w cenie między jednymi a drugimi jest niewielka, więc kuszą mnie te 225 i tyle ;)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

Rinox pisze: 15 cze 21, 10:22 PremiumContact 6
Mam i bardzo polecam (a przerabiałem i jako 225/45/17 i 225/40/18) ale porównywanie ich z ecocontact to trochę nieporozumienie.

Premiumcontact 6 jest porównywany ze sportcontact 6 (który nie występuje w mniejszych rozmiarach) więc bliżej jej do sportowej niż "miejskiej" gumy.
Rinox pisze: 15 cze 21, 10:22 mojej opinii szersze opony prezentują się lepiej w tym samochodzie
Opony jako element ozdobny auta :P
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”