Jak ma być merytorycznie to może Cie przekonam.edimorton pisze:Jasne, że to mój wybór, ale liczyłem na jakąś merytoryczną dyskusję, jakieś za i przeciw.
Moim zdaniem w przypadku 16" felg możesz kupic 205/55/16. Dobra markowa opona załatwi sprawę tylko w przypadku tak wysokiej opony szukaj takich, które mają jak najtwardszą ściankę boczną (no i oczywiscie indeks prędkości oraz nośność ma być taka jak powinna - wlepka we wnęce drzwi kierowcy).
225/50/16 jest szersza to fakt, ale felga 16" jest dość wąska i wbrew pozorom nie wykorzystasz potencjału tak szerokiej opony na stosunkowo wąskiej feldze - wiem bo jeździłem na oponach 225/50/16 i czuć, że opony się gną, pływają w ostro jeżdżonych zakrętach. (205/55/16 też się oczywiście gnie no ale umówmy się ten rozmiar nie jest stworzony do ostrej jazdy po zakretach)
Generalnie 16" koła to moim zdaniem za małe koło do E46. Chyba, ze do wersji Compact lub jako koła zimowe. Oczywiscie jak ktos wolniej jeździ to spoko ale dla kogos kto lubi szybciej czasem pojechać to koło nie zapewnia tak dobrego hamowania ani stabilności auta jak byc powinno.
Nie wiem jakim jestes kierowcą, czy lubisz sobie pojeździć szybciej ale skoro masz Bmw z fajnym motorem 2.2 170PS to pewnie tak. Jeśli tak to kosztem lekkiej utraty komfortu oraz czasami noszenia w koleinach kup koła 17" (wbrew pozorom jest to dośc fajnie i pozwala na dobre przyzwyczajenia trzymania obu rąk na kierownicy poza tym ja nie widzę tutaj minusów bo wcale auto nie myszkuje itp w tych koleinach na 18-17" felgach).
Styling 68 17" to dobre lekkie felgi, 7,5" przód oraz 8,5" założysz na nie opony 225/45/17 oraz 245/40/17(lub tył taki sam jak przód) i bedzie inne jeżdżenie. Auto klei się nieporównywalnie lepiej niż na wąskich felgach i oponie 205. Różnice zobaczysz odrazu, wtedy Bmw skreca jak Bmw i reaguje bardzo szybko na każdy mały skręt kierownicy.
Kilka dni temu zrobiłem kompletną geometrie w swoim Bmw. Jeszcze na zimówkach ja robiłem bo i tak w przyszłym tygodniu zmiana zawieszenia i geometria po raz drugi. Po geometri czuć, ze auto prowadzi sie idealnie ale po zmianie z wąskich 17x7" 205/50/17 na letnie 18" mieszane z szerszym tyłem i opone 225/40 oraz 255/35 samochód prowadzi się nieporównywalnie lepiej i pewniej, stabilniej no i najważniejsza rzecz - hamulec jest zdecydowanie skuteczniejszy.
Pozdrawiam