opony 205 czy 225

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#11

Post autor: kuchar »

edimorton pisze:Jasne, że to mój wybór, ale liczyłem na jakąś merytoryczną dyskusję, jakieś za i przeciw.
Jak ma być merytorycznie to może Cie przekonam.

Moim zdaniem w przypadku 16" felg możesz kupic 205/55/16. Dobra markowa opona załatwi sprawę tylko w przypadku tak wysokiej opony szukaj takich, które mają jak najtwardszą ściankę boczną (no i oczywiscie indeks prędkości oraz nośność ma być taka jak powinna - wlepka we wnęce drzwi kierowcy).

225/50/16 jest szersza to fakt, ale felga 16" jest dość wąska i wbrew pozorom nie wykorzystasz potencjału tak szerokiej opony na stosunkowo wąskiej feldze - wiem bo jeździłem na oponach 225/50/16 i czuć, że opony się gną, pływają w ostro jeżdżonych zakrętach. (205/55/16 też się oczywiście gnie no ale umówmy się ten rozmiar nie jest stworzony do ostrej jazdy po zakretach)

Generalnie 16" koła to moim zdaniem za małe koło do E46. Chyba, ze do wersji Compact lub jako koła zimowe. Oczywiscie jak ktos wolniej jeździ to spoko ale dla kogos kto lubi szybciej czasem pojechać to koło nie zapewnia tak dobrego hamowania ani stabilności auta jak byc powinno.

Nie wiem jakim jestes kierowcą, czy lubisz sobie pojeździć szybciej ale skoro masz Bmw z fajnym motorem 2.2 170PS to pewnie tak. Jeśli tak to kosztem lekkiej utraty komfortu oraz czasami noszenia w koleinach kup koła 17" (wbrew pozorom jest to dośc fajnie i pozwala na dobre przyzwyczajenia trzymania obu rąk na kierownicy poza tym ja nie widzę tutaj minusów bo wcale auto nie myszkuje itp w tych koleinach na 18-17" felgach).

Styling 68 17" to dobre lekkie felgi, 7,5" przód oraz 8,5" założysz na nie opony 225/45/17 oraz 245/40/17(lub tył taki sam jak przód) i bedzie inne jeżdżenie. Auto klei się nieporównywalnie lepiej niż na wąskich felgach i oponie 205. Różnice zobaczysz odrazu, wtedy Bmw skreca jak Bmw i reaguje bardzo szybko na każdy mały skręt kierownicy.

Kilka dni temu zrobiłem kompletną geometrie w swoim Bmw. Jeszcze na zimówkach ja robiłem bo i tak w przyszłym tygodniu zmiana zawieszenia i geometria po raz drugi. Po geometri czuć, ze auto prowadzi sie idealnie ale po zmianie z wąskich 17x7" 205/50/17 na letnie 18" mieszane z szerszym tyłem i opone 225/40 oraz 255/35 samochód prowadzi się nieporównywalnie lepiej i pewniej, stabilniej no i najważniejsza rzecz - hamulec jest zdecydowanie skuteczniejszy.

Pozdrawiam
zajaczek_91
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 11 lis 11, 17:18
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin

#12

Post autor: zajaczek_91 »

Jezeli chodzi o 16" to zdecydowanie bardziej polecam 205... nie masz na tyle dużo kucyków żeby potrzebować aż tyle trakcji, 205 spokojnie wystarczą, przy czym na takiej oponie autem nie będzie tak ciągac w koleinach ( ja mialem 225 i bylo strasznie na 16") a i spalanie powinno być mniejsze :) :pb98:
BMW- PO PROSTU RADOŚĆ Z JAZDY
edimorton
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 kwie 11, 23:49
BMW: E46 320i m54b22 170 KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: edimorton »

No i to już jest jakiś konkretny argument. Też tak o tym myślałem, skoro inżynierowie taki rozmiar wskazują to musieli mieć ku temu jakieś powody. Jakby nie patrzeć to jest dosyć ciężki samochód i nie może jeździć na kołach od roweru.

A co sądzicie o oponach Bridgestone Potenza RE050 jeździł ktoś na nich? Warte to coś?
OSA BMW

#14

Post autor: OSA BMW »

Dobre opony nie robia jakies rewelacji bo sa moim zdaniem glosne ale czepiaja sie ladnie
edimorton
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 kwie 11, 23:49
BMW: E46 320i m54b22 170 KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: edimorton »

Kuchar dzięki wielkie za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź, jak pisałem posta wyżej to jakoś mi się Twój post nie wyświetlił. Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Tak, jeżdżę raczej dosyć energicznie a i bokiem lubię czasem polecieć i faktycznie czuć jak się te opony uginają. Kwestia jest tego typu, że w tej chwili mam te 16 i potrzebuję na szybko jakichś opon, a docelowo myśle nad 17" lub 18" felgami. Styling 68 jest jedną z ładniejszych felg moim zdaniem, chociaż jak już mieniać to nie wiem czy nie pokusić się o jakieś 18, styling 72 albo 32 ale te drugie najlepiej z e39 bo maja wtedy fajny rant tylko Et trochę małe. Zrobię chyba tak jak mówisz, ogarnę na razie jakieś 205 na szybko a w międzyczasie poszukam jakichś fajnych siedemnastek-osiemnastek .
Pozdrawiam.
AaroN
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 wrz 10, 22:36
BMW: 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#16

Post autor: AaroN »

posiadałem 225 na tył, dla mnie duzo lepszy komfort niz na 205 przy 16'
edimorton
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 kwie 11, 23:49
BMW: E46 320i m54b22 170 KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: edimorton »

ok, założyłem 225, używki od kumpla, Continentale sport contact. To tak na razie dopóki nie uzbieram na jakieś fajne 17-18, albo styling 68 w 17" albo w 18 coś fajnego.
Tower
Posty: 2
Rejestracja: 4 maja 13, 14:25
BMW: E46 Touring Mpakiet Edition 33 2.0d 150PS
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#18

Post autor: Tower »

Na wiosnę bunia dostała nowe Dunlop'y SP Sport MAXX 225/45/R17, dopiero jakieś 500km przejechane, przyczepność bardzo dobra, 225 powoduje, że na koleinach lubi znosić (detektor kolein mam teraz :lol: )
Dodam, że auto delikatnie obniżone, a zawieszenie w stanie bardzo dobrym, "ścieżkę" przeszła bez problemu.

225 nie wpłynęło negatywnie na komfort jazdy, tylko te koleiny...
W porównaniu do zimówek 205/50 ta sama felga - wygląd o wiele, wiele lepszy :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”