Opinie użytkowników na temat E46 318 M43TUB19

OWN
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 21 paź 14, 10:47
BMW: E46 Copue FL
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SRC

#1

Post autor: OWN »

Witam,

Panowie czy w M43TUB19 panewki i korba to normalna wada fabryczna która prędzej czy później czeka każdego posiadacza tego silnika czy dotyczy to tylko bardzo "skatowanych" jednostek? Proszę o opinie na temat tego silnika. Głownie chodzi mi o awaryjność/trwałość. Osiągi nie są ważne auto ma służyć tylko do bezproblemowego dojazdu do pracy i na zakupy. Z góry dziękuję za pomoc.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

Poza tym że cieknie jak sito (uszczelki, plastiki, złączki) jest na prawdę ok.
przejechane 300 000km
OWN
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 21 paź 14, 10:47
BMW: E46 Copue FL
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SRC

#3

Post autor: OWN »

hackunek jak długo posiadasz to auto? Co ile wymieniasz olej? Zalewasz 5w30 czy 5w40?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#4

Post autor: hackunek »

kupiłem w czerwcu 2010r.
olej 5w40 liqui moly wymiana co max 15 000km
oczywiście zagazowany
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

hackunek pisze:Poza tym że cieknie jak sito (uszczelki, plastiki, złączki) jest na prawdę ok.
przejechane 300 000km
Z koleji u mnie jest tak wysuszony że farba na bloku silnika złuszczyła się i odłazi płatami będe musiał pomyśleć i może pomalować a tak jak narazie poza wymianą uszczelki pod głowicą hula jak trzeba osiągami nie powala ale idzie się przyzwyczaić.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: kamil17932 »

Mam e46 z tym silnikiem od 2011r i mialem ciagłe problemy. . nigdy w zyciu juz bym go nie kupil. nie dosc ze pali wiecej niz r6 to uszczelke pod glowice wymienialem 2 rAZY. Bole tego silnika to ciagłe wycieki jak niee z pod misy , to z pod głowicy . chodz pojezdzilem na nowej uszczelce, a nie wspomne o problemach z ukladem chlodzenia. te krucce i wogole leje sie z nich ciagle, . podaje przyklad na swoimi silniku ktorym zrobilem prawie 100tys, a o panewkach nie slyszalem. nic sie mi w tym kierunku nie dzieje naszczescie, wszystko mam porobione oprocz uszczeli pod misa . delikatnie tam przecieka wiec nie rusza,m
isolato

#7

Post autor: isolato »

Jeżdżę tym motorem już 3 rok i mimo, że zmagam się z błędem mieszanki, to złego słowa nie powiem, bo auto jeździ, pali w normie. Spróbuj mieć podobny błąd w N42, to sobie pojeździsz do mechanika i z powrotem...
W 15 letnim samochodzie, nawet BMW, uszczelka czy króciec ma prawo puścić. Potwierdzam - króciec chłodziwa z tyłu silnika puszczał płyn, ale wymieniłem go ponad rok temu i do tej pory sucho. Również z uszczelki misy ciekł mi olej - wymieniłem miesiąc temu i susza jak na pustyni. Jak ktoś nie potrafi wymienić porządnie, to będzie uszczelkę wymieniał nawet 5x, nic nie poradzisz. Zdarzają się awarie pompy wody, ale są to przypadki, gdzie pompa siedzi tam od nowości, więc wybacz ale przy 15-16 latach ma prawo odmówić pracy. Pękają zbiorniczki wyrównawcze chłodziwa i to też uznaję za normalne, bo materiał się starzeje, gumy parcieją. O panewkach tylko czytałem. Prędzej podpowiem, że w M43 lubią stukać popychacze. Czego koszt naprawy nie będzie specjalnie duży. Często zdarza się też lewe powietrze w dolocie, ale jak już wspomniałem - guma się starzeje i pęka.
Natomiast jeśli te wszystkie typowe bolączki wyeliminujesz, to cieszysz się bezawaryjną i tanią eksploatacją auta.
Przebiegu mam aktualnie coś koło 230 tyś. i leje full syntetyka 5W40 Liqui Moly, wcześniej Millers. Auto bez gazu.
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#8

Post autor: gczarkowski1 »

M43 przebieg 370 :D osobiście 170 na lpg niemal jak wół roboczy zero problemów trochę powolny ale gdzie teraz się spieszyć :D
pns
Bywalec forum
Posty: 567
Rejestracja: 10 paź 14, 15:35
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole
VIN: JJ08404

#9

Post autor: pns »

Auto mam od roku przebieg 156 tys zgadzam sie, że płyn chłodniczy lubi gdzieś puścić, też już wymieniałem króciec z tyłu silnika oraz uszczelke termostatu. Teraz mi cieknie olej. ALe tak jak pisali inni auto ma swoje lata i wszystkie uszczelki plastiki itd to sie zuzywa i to normalne. spalanie 8,5 w mieście (w trasie 900 km zszedłem do 6,7 l/100) w lato to chyba nie jak r6? mocy nie ma za duzo ale to przeciez maly silniczek i do zwykłego jezdzenia starczy ;) zalezy też wszystko od kondycji silnika kto jak wcześniej jeździł
heko
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 8 sie 10, 22:57
BMW: coupe m43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#10

Post autor: heko »

Ja mam już drugie e46 z tym motorem wcześniej sedan teraz qp , strasznie chciałem kupić qp r6 ale nie trafiłem nic rozsądnego a nie szukałem "igły" . Sedana miałem 3 lata i z motorem nic poważnego sie nie działo a naprawdę go nie oszczędzałem (sama pb) . Teraz mam lpg i jestem naprawdę zadowolony od kupna jakieś 2 miesiące zrobiłem 4tkm i jest ok . Fakt że to już dość wiekowe samochody i usterki typu wyciek oleju płynu itp wydają mi się całkiem normalne , tak że jak trawisz na w miarę "normalną" sztukę nic nie powinno się dziać ..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”