Okresy przegladow i wymian w e46
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
znalazlem na zagranicznych forach spis okresowych wymian i przegladow w e46
i pomyslalem ze warto byloby wrzucic cos takiego u nas np do 'zrob to sam' dla kazdego
chyba ze juz gdzies jest tylko nie zauwazylem
ale najpierw moze warto byloby przedyskutowac, wiec wrzucam moja propozycje
skompilowana z informacji na forach + instrukcja + 'sam naprawiam'
+ rozne dodatkowe zalecenia ktore mysle ze warto okresowo robic
czekam na uwagi i poprawki
niestety forum nie wspiera tabelek
Kontrola ciśnienia w oponach i stanu bieznika: co miesiąc i przed kazdą dluższa trasą
Wycieraczki: co 6 miesięcy lub gdy zaczynają źle zbierać
Podpiecie pod komputer, kontrola bledow: co 6 miesiecy
Płyn hamulcowy: co 2 lata
Płyn chłodniczy + kontrola stanu przewodów: co 3 lata
Płyn wspomagania kierownicy: co 50000km
Olej silnikowy + filtr oleju: 10000 km lub 1 rok (co wypadnie wczesniej)
Filtr powietrza: co 1 rok lub przy wymianie oleju
Filtr kabinowy: co 1 rok
Filtr paliwowy: 20000km lub 2 lata (co wypadnie wczesniej)
Odma + przewody: co 4 wymiany oleju
Akumulator: co 4 lata
Olej w skrzyni manualnej: 50000km (lub co 3 lata?)
Olej w skrzyni automatycznej: 50000km (lub co 3 lata?)
Olej w dyfrze: 50000km (lub co 3 lata?)
Paski klinowe: 60000 km lub 4 lata (kontrola wzrokowa stanu pasków co 2 miesiace)
Świece: 60000 km
Pompa wody: ~160000 km
Sondy lambda: ~160000 km
Amortyzatory: ~100000 km
Hamulce: kontrola wzrokowa tarcz i klocków: co 6 miesięcy lub 30000km
Nabicie i odgrzybienie klimatyzacji: co 1 rok albo gdy czujemy ze potrzeba
Inspekcja podwozia: co 6 miesiecy
kontrola wzrokowa:
wycieki
uszkodzenia konserwacji
stan blacharski
stan elementow gumowych (przeguby, laczniki)
stan zawieszenia (wycieki z amortyzatorow, sprezyny, oslony przeciwpylowe)
stan przewodów paliwowych
stan przewodów hamulcowych sztywnych (w e46 zwlaszcza tylnych w okolicach kół)
Elastyczne przewody hamulcowe: wymiana co 10 lat
pamietajmy ze nasze auta maja juz 10-15 lat i trzeba o nie dbac
oczywiscie to tylko zalecenia ktore maja wspomagac utrzymanie dobrej kondycji
i nikt nie mowi, ze trzeba koniecznie wydawac kase i wymieniac czesci po takim czasie ('jak dziala to nie dotykaj')
ale z drugiej strony chyba dobrze miec ogolne pojecie ile mozna sie spodziewac ze dany element powinien wytrzymac
i pomyslalem ze warto byloby wrzucic cos takiego u nas np do 'zrob to sam' dla kazdego
chyba ze juz gdzies jest tylko nie zauwazylem
ale najpierw moze warto byloby przedyskutowac, wiec wrzucam moja propozycje
skompilowana z informacji na forach + instrukcja + 'sam naprawiam'
+ rozne dodatkowe zalecenia ktore mysle ze warto okresowo robic
czekam na uwagi i poprawki
niestety forum nie wspiera tabelek
Kontrola ciśnienia w oponach i stanu bieznika: co miesiąc i przed kazdą dluższa trasą
Wycieraczki: co 6 miesięcy lub gdy zaczynają źle zbierać
Podpiecie pod komputer, kontrola bledow: co 6 miesiecy
Płyn hamulcowy: co 2 lata
Płyn chłodniczy + kontrola stanu przewodów: co 3 lata
Płyn wspomagania kierownicy: co 50000km
Olej silnikowy + filtr oleju: 10000 km lub 1 rok (co wypadnie wczesniej)
Filtr powietrza: co 1 rok lub przy wymianie oleju
Filtr kabinowy: co 1 rok
Filtr paliwowy: 20000km lub 2 lata (co wypadnie wczesniej)
Odma + przewody: co 4 wymiany oleju
Akumulator: co 4 lata
Olej w skrzyni manualnej: 50000km (lub co 3 lata?)
Olej w skrzyni automatycznej: 50000km (lub co 3 lata?)
Olej w dyfrze: 50000km (lub co 3 lata?)
Paski klinowe: 60000 km lub 4 lata (kontrola wzrokowa stanu pasków co 2 miesiace)
Świece: 60000 km
Pompa wody: ~160000 km
Sondy lambda: ~160000 km
Amortyzatory: ~100000 km
Hamulce: kontrola wzrokowa tarcz i klocków: co 6 miesięcy lub 30000km
Nabicie i odgrzybienie klimatyzacji: co 1 rok albo gdy czujemy ze potrzeba
Inspekcja podwozia: co 6 miesiecy
kontrola wzrokowa:
wycieki
uszkodzenia konserwacji
stan blacharski
stan elementow gumowych (przeguby, laczniki)
stan zawieszenia (wycieki z amortyzatorow, sprezyny, oslony przeciwpylowe)
stan przewodów paliwowych
stan przewodów hamulcowych sztywnych (w e46 zwlaszcza tylnych w okolicach kół)
Elastyczne przewody hamulcowe: wymiana co 10 lat
pamietajmy ze nasze auta maja juz 10-15 lat i trzeba o nie dbac
oczywiscie to tylko zalecenia ktore maja wspomagac utrzymanie dobrej kondycji
i nikt nie mowi, ze trzeba koniecznie wydawac kase i wymieniac czesci po takim czasie ('jak dziala to nie dotykaj')
ale z drugiej strony chyba dobrze miec ogolne pojecie ile mozna sie spodziewac ze dany element powinien wytrzymac
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 24 mar 17, 13:42
- BMW: 316i touring
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Nie wierzę, że jakikolwiek producent zaleci wymianę oleju co 10 000 km. To po prostu nie w jego interesie Także po tym jednym zapisie wątpię już w oryginalność tej rozpiski. Raczej po prostu jakiś forumowicz wymyślił to samemu. Co nie znaczy, że podany interwał jest zły - osobiście we wszystkich swoich autach wymieniam olej właśnie co 10 tys. km.
Co do okresu wymiany świec, to również wydaje mi się zbyt długi. Ale przy okazji ciekawostka. W moim turasie, fundując mu pakiet startowy zaraz po zakupie, zdecydowałem się oczywiście również na wymianę świec. Żebyście widzieli zdziwienie moje i mechanika. Wszystko wskazuje na to, że przy przebiegu 232 000 km były jeszcze fabryczne Skutkiem tego było to, że jedna z cewek zdążyła się zgrzać ze świecą i nie dało się wykręcić świecy bez zniszczenia cewki... Z samym wykręceniem świec jakiegoś dużego problemu nie było.
Co do okresu wymiany świec, to również wydaje mi się zbyt długi. Ale przy okazji ciekawostka. W moim turasie, fundując mu pakiet startowy zaraz po zakupie, zdecydowałem się oczywiście również na wymianę świec. Żebyście widzieli zdziwienie moje i mechanika. Wszystko wskazuje na to, że przy przebiegu 232 000 km były jeszcze fabryczne Skutkiem tego było to, że jedna z cewek zdążyła się zgrzać ze świecą i nie dało się wykręcić świecy bez zniszczenia cewki... Z samym wykręceniem świec jakiegoś dużego problemu nie było.
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Chyba Panowie nie doczytaliście tego, co scghost napisał powyżej rozpiski. To są dane zebrane z książek, różnych forum i doświadczenia, a nie fabryczne, czy wg. producenta.
Jak się zabiorę za wymianę świec, to też się nie zdziwię jak będą jeszcze fabryczne .
Jak się zabiorę za wymianę świec, to też się nie zdziwię jak będą jeszcze fabryczne .
-
- Bywalec forum
- Posty: 71
- Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
- BMW: 325i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
- VIN: KL48900
Za krótko mam E46 żeby się wymądrzać, więc zaraz po zakupie kupiłem też "Sam naprawiam", a tamscghost pisze:jesli masz jakis doswiadczenia, dane, opinie itd dotyczace podanych okresow to smialo pisz
co 15 kkm
- wymiana oleju z filtrem,
- Filtr powietrza: kontrola i w razie potrzeby wymiana,
- Wymiana filtra przeciwpyłkowego,
- sprawdzanie klocków hamulcowych (grubość okładzin),
- sprawdzenie hamulca postojowego ew. regulacja,
co 30 kkm:
- odczytać błędy z pamięci diagnostycznej,
- sprawdzić stan paska klinowego,
- sprawdzić stan płynu chłodniczego (temp zamarzania),
- sprawdzenie ukł. wydechowego,
- Wymienić świece zapłonowe
- wymiana filtra powietrza
- diesel: wym filtra paliwa.
Przy tym przeglądzie sprawdzić wsio pod kątem wycieków, luzy w ukł zawieszenia oświetlenie itd.
Co dwa lata wymiana płynu hamulcowego i co 4 lata cieczy chłodzącej
Czyli wg tej książki świece co 30 kkm (nie twierdzę że poprawnie, ja tylko przepisałem).
Jak się zacznie przeciągać termin wymiany świec można sobie załatwić cewki zapłonowe.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
wlasnie po to jest ten temat zeby to jakos uzgodnic
w zasadzie to nie wiem, skad mi sie wzielo to 140 tys.
w kazdym razie na anglojezycznych forach pisza, ze 'dealer' (bmw usa) rekomenduje zmiane co 100k mil (160k km)
a uzytkownicy pisza rozne wartosci pomiedzy 30k mil (48k km) a 70k mil (112k km)
w polskich internetach
zeby bylo smieszniej sam w filmiku palnąłem zeby wymieniac co "150-160 tys."
zmienie na 60k
w zasadzie to nie wiem, skad mi sie wzielo to 140 tys.
w kazdym razie na anglojezycznych forach pisza, ze 'dealer' (bmw usa) rekomenduje zmiane co 100k mil (160k km)
a uzytkownicy pisza rozne wartosci pomiedzy 30k mil (48k km) a 70k mil (112k km)
w polskich internetach
a co do tego 'sam naprawiam' zauwaz, ze wymiana swiec jest oznaczona jako 'co drugi' serwis na 30k km czyli raz na 60k kmDla świec platynowych bądź irydowych wymiana zwykle zalecana jest nawet co 120 000 km
zeby bylo smieszniej sam w filmiku palnąłem zeby wymieniac co "150-160 tys."
zmienie na 60k