Ogrzewanie

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#21

Post autor: Junior99 »

kosteg pisze: 10 gru 20, 12:33 Jeśi dobrze pamiętam zawór sterowany jest zerojedynkowo. Potrzebuje napięcia aby być zamkniętym - po zaniku takowego powinien być otwarty. A zatem odepnij wtyczkę i sprawdź czy będziesz miał ciepło. To zweryfikuje czy problemem jest zawór czy jednak szukamy sterowania.
Sprawdzałem to już nie ma ogrzewania dalej
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#22

Post autor: scghost »

to moze nagrzewnica jest zapchana na amen
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#23

Post autor: Junior99 »

scghost pisze: 10 gru 20, 22:21 to moze nagrzewnica jest zapchana na amen
Sprawdzane nagrzewnica przepuszcza normalnie płyn chłodniczy
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#24

Post autor: kosteg »

Jeśli:
Junior99 pisze: 11 gru 20, 5:12
scghost pisze: 10 gru 20, 22:21 to moze nagrzewnica jest zapchana na amen
Sprawdzane nagrzewnica przepuszcza normalnie płyn chłodniczy
I:
Junior99 pisze: 10 gru 20, 22:04
kosteg pisze: 10 gru 20, 12:33 Jeśi dobrze pamiętam zawór sterowany jest zerojedynkowo. Potrzebuje napięcia aby być zamkniętym - po zaniku takowego powinien być otwarty. A zatem odepnij wtyczkę i sprawdź czy będziesz miał ciepło. To zweryfikuje czy problemem jest zawór czy jednak szukamy sterowania.
Sprawdzałem to już nie ma ogrzewania dalej
Się wykluczają...

Bo jeśli po odpieciu wtyczki przy sprawnej nagrzewnicy nadal masz zimno to płyn jednak nie płynie.

A zatem albo jednak nagrzewnica albo zawór nie działa. Bo jeśli na silniku masz temperaturę a zawór jest sprawny to powinieneś mieć przy nagrzewnicy drożnej ciepło. Wróć do weryfikacji zaworu wraz z pompką i nagrzewnicy.
Obrazek
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#25

Post autor: Junior99 »

kosteg pisze: 11 gru 20, 8:48 Jeśli:
Junior99 pisze: 11 gru 20, 5:12
scghost pisze: 10 gru 20, 22:21 to moze nagrzewnica jest zapchana na amen
Sprawdzane nagrzewnica przepuszcza normalnie płyn chłodniczy
I:
Junior99 pisze: 10 gru 20, 22:04
kosteg pisze: 10 gru 20, 12:33 Jeśi dobrze pamiętam zawór sterowany jest zerojedynkowo. Potrzebuje napięcia aby być zamkniętym - po zaniku takowego powinien być otwarty. A zatem odepnij wtyczkę i sprawdź czy będziesz miał ciepło. To zweryfikuje czy problemem jest zawór czy jednak szukamy sterowania.
Sprawdzałem to już nie ma ogrzewania dalej
Się wykluczają...

Bo jeśli po odpieciu wtyczki przy sprawnej nagrzewnicy nadal masz zimno to płyn jednak nie płynie.

A zatem albo jednak nagrzewnica albo zawór nie działa. Bo jeśli na silniku masz temperaturę a zawór jest sprawny to powinieneś mieć przy nagrzewnicy drożnej ciepło. Wróć do weryfikacji zaworu wraz z pompką i nagrzewnicy.
Tu cie zaskoczę bo mi mechanik powiedział że na 99%klapy nie działają te przy nagrzewnicy i będzie mi to jutro weryfikował
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#26

Post autor: kosteg »

Junior99 pisze: 11 gru 20, 10:38 Tu cie zaskoczę bo mi mechanik powiedział że na 99%klapy nie działają te przy nagrzewnicy i będzie mi to jutro weryfikował
Zaskoczę Ciebie i mechanika - ma 100% racji - klapa od regulacji temperatury nie działa - bo jej nie ma. Temperatura regulowana jest pulsacyjnym otwieraniem i zamykaniem zaworu.

Obrazek

[edit]
Jeśli to ten sam mechanik dokonywał weryfikacji zaworu i nagrzewnicy to ja bym auto zabrał i przeprowadził testy raz jeszcze samemu.

Bo skoro, jak piszesz na początku, wąż od zaworu do kabiny jest zimny to nawet istnienie klapy tematu by nie zmieniło (z pustego i salomon...).

A zatem raz jeszcze to co już tu wielokrotnie zostało napisane: brak jest przepływu (wąż zimny) - winny zawór bądź zapchana nagrzewnica ewentualnie sterowanie. Skoro po odpięciu wtyczki wąż nie robi się ciepły (zawór otwarty bez napięcia) to albo walnięty jest zawór albo nagrzewnica zabita na amen. Innych opcji brak.
Ostatnio zmieniony 11 gru 20, 11:15 przez kosteg, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#27

Post autor: scghost »

kosteg pisze: 11 gru 20, 11:03 Jeśli to ten sam mechanik dokonywał weryfikacji zaworu i nagrzewnicy to ja bym auto zabrał i przeprowadził testy raz jeszcze samemu.
+1


pan 'mechanik' chyba nie wie o czym mowi, albo rzucil uniwersalny tekst dla swietego spokoju
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#28

Post autor: Junior99 »

:paker: Juice
scghost pisze: 11 gru 20, 11:13
kosteg pisze: 11 gru 20, 11:03 Jeśli to ten sam mechanik dokonywał weryfikacji zaworu i nagrzewnicy to ja bym auto zabrał i przeprowadził testy raz jeszcze samemu.
+1


pan 'mechanik' chyba nie wie o czym mowi, albo rzucil uniwersalny tekst dla swietego spokoju
Miał to samo w swojej e46
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#29

Post autor: Junior99 »

scghost pisze: 11 gru 20, 11:13
kosteg pisze: 11 gru 20, 11:03 Jeśli to ten sam mechanik dokonywał weryfikacji zaworu i nagrzewnicy to ja bym auto zabrał i przeprowadził testy raz jeszcze samemu.
+1


pan 'mechanik' chyba nie wie o czym mowi, albo rzucil uniwersalny tekst dla swietego spokoju
Bo jeżeli elektro zawór przepuszcza wodę nagrzewnica to samo no to jak może być nie sprawne?
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#30

Post autor: Junior99 »

scghost pisze: 11 gru 20, 11:13
kosteg pisze: 11 gru 20, 11:03 Jeśli to ten sam mechanik dokonywał weryfikacji zaworu i nagrzewnicy to ja bym auto zabrał i przeprowadził testy raz jeszcze samemu.
+1


pan 'mechanik' chyba nie wie o czym mowi, albo rzucil uniwersalny tekst dla swietego spokoju
A jak mówisz że powiedział to dla własnego spokoju to niestety tak nie jest bo to on to będzie robil i wie że jak po tym nie będzie działać to kasy nie dostanie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”