Odpowietrzanie N46B20

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Emilian30081990

#1

Post autor: Emilian30081990 »

Witam

Jestem właścicielem BMW E46 z silnikiem N46b20. Niedawno wywaliło mi zbiorniczek wyrównawczy więc go wymieniłem tak samo jak wymieniłem termostat, korek i wszystko inne jednak nie mogę za cholerę go odpowietrzyć. W internecie 5000 instrukcji każda inna a najwięcej to odpowiedzi typu (nie wiem jak w n46 ale w M54 się robi tak ... ). Wcześniej przez krótki okres miałem wyjęty termostat i wszystko było ok a po włożeniu termostatu jakbym go zatkał. Jak to cholerstwo odpowietrzyć bo już dostaje białej gorączki bo odkręcam oba odpowietrzniki dolewam płyn ale za nic w świecie koło filtra oleju nie chce lecieć płyn. Stałem dolewałem cierpliwie po 50 ml i co ? Nic choćbym się zesrał na miętowo nic to nie daje ... Proszę was jak to się robi w silniku N46 bo ja już naprawdę straciłem cierpliwość do czegokolwiek.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

No nie ma tu większej filozofii. Zalewasz płynu tak aby ten czerwony patyk był na max u góry. Zamykają Korek. Odpalasz silnik. Otwierasz trochę odpowietrzniki ten przy wlewie i czekasz aż auto się zagrzeje. Później zamykają i otwierasz ten na górze. Jak auto będzie już mocni nagrzane odpalasz nawiew temp na Maxa gorące i znowu najpierw dolny odpowietrzniki później górny. Daj mu czasem wyższe obroty żeby lepiej powietrze Wypychanie. Następnego dnia powtórzyć bo często dalej jest zapowietrzone troszkę.
evangelion1942
Posty: 1
Rejestracja: 6 sty 20, 19:34
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#3

Post autor: evangelion1942 »

Witam. Jestem początkujący i od tygodnia mam BMW E46 318i, n46 więc wybaczcie :D

Mam problem z wyciekiem płyny chłodniczego z czujnika temperatury z chłodnicy.
Czy wymieniać cały czujnik?
Czy wymienić tylko oring na czujniku ? (trzeba wtedy dopasować rozmiar, ponieważ nie ma osobnych oringów, tylko razem z czujnikiem)
cena czujnika 50 zł
I oczywiście w takiej sytuacji trzeba spuścić płyn, zalać nowy i odpowietrzyć, więc moje pytanie:
Gdzie są te odpowietrzniki o których mowa w postach powyżej ? mógłby ktoś wrzucić jakieś zdjęcie z opisem.
Czujnik na zdjęciu
Załączniki
Odpowietrzanie N46B20 - 20200108_100407.jpg
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

O-ring kup na wymiar w hurtowni z uszczelnieniami i łożyskami, tylko musisz wyjąć czujnik, chyba, że ktoś wymieniał i poda wymiary. Pamiętaj, że musi być vitonowy, zwykły nie wytrzyma temperatury. Na bkp w dziale e46 ktoś ostatnio o to pytał, napisał, że dobrał jakiś, zapytaj to pewnie poda wymiary.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

Możesz zrobić to trochę taniej dając odrobinkę silikonu. Jak złapie to powinno być szczelnie.
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#6

Post autor: PiotrWłocławek »

A propo odpowietrzenia. Na zimnym silniku przy odkręconym korku od zbiorniczka po odpaleniu gdzieś przez minutę przelewa się płyn w tym zbiorniczku wyrównawczym. Trwa to z 2 minuty i przestaje się przelewać. Przelewanie powoduje elektryczna pompa płynu na początku a potem się wyłącza? Jak to działa?

pozdrawiam
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

No jest tam pompka elektryczna która włącza się się na pewno przy zapłonie, wiem bo u mnie trochę hałasuje ale cichnie po sekundzie więc nie wiem czy gaśnie czy tylko się wycisza. Podejrzewam że ona działa tylko po to aby przy wyłączonym silniku pompowala obieg płynu do nagrzewnicy aby leciało dłużej ciepłe powietrze z nawiewu.

A przelew z zbiorniczka być może ma taki efekt że silnik przez pierwsze minuty działa z pompa powietrza wtórnego i ma wyższe obroty, dlatego przelew może być mocniejszy.
Rafał79
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 20, 8:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Twardogóra
VIN: FZ58536

#8

Post autor: Rafał79 »

maniek21112 pisze: 8 sty 20, 17:16 O-ring kup na wymiar w hurtowni z uszczelnieniami i łożyskami, tylko musisz wyjąć czujnik, chyba, że ktoś wymieniał i poda wymiary. Pamiętaj, że musi być vitonowy, zwykły nie wytrzyma temperatury. Na bkp w dziale e46 ktoś ostatnio o to pytał, napisał, że dobrał jakiś, zapytaj to pewnie poda wymiary.
Wymieniłes juz ten o-ring czujnika?tam jest rozmiar 8x3 kup minimum silikonowy,mozna go wymienic bez spuszczania płynu,po wjęciu czujnika tylko pare kropel poleci ale pod warunkiem ze nie odkrecisz korka zbiorniczka i nie wpuścisz tym samym powietrza,czyli rano na zimnym silniku wyciagasz czkjnik zakładasz nowy o-ring wtykasz czujke w dziurke i tyle,u mojej e46 tak własnie wymieniłem:)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”