Odpięta kostka - od czego to???

Kamil0
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 27 sie 12, 14:05
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

#1

Post autor: Kamil0 »

Witam, koledzy pomóżcie. Wymieniam czujnik ciśnienia oleju. Musiałem zdemontować parę rzeczy żeby w ogóle dostać się tam z jakimś kluczem.

Przy okazji zobaczyłem że z wiązki kabli (na zdjęciu poniżej) wychodzi w dół kilka kostek. Jedna z nich jest odpięta (drugie zdjęcie poniżej) raczej nie przeze mnie, a przynajmniej nie kojarzę żebym ją odpinał. Nie mogę zdiagnozować gdzie była przypięta. Widoczność ograniczona, miejsca bardzo mało, ale na dotyk nigdzie w okolicy nie wyczułem miejsca gdzie mógłbym ją wpiąć. Pomóżcie znaleźć jakiś schemat, który pokazywałby do czego wychodzą te kostki. BMW e46 316i 1.9

Obrazek
Obrazek
To zaznaczyłem, która jest to prawdopodobnie kostka
Obrazek
Kamil0
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 27 sie 12, 14:05
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

#2

Post autor: Kamil0 »

AKTUALIZACJA
Na przykładzie e46 318i mojego kolegi znalazłem miejsce, w którym ta kostka powinna być podpięta. Jednakże w moim 316i nie ma tego, więc zakładam, że jedna kostka powinna zostać odpięta. Dziwne. Wygląda na to że 318i ma pod odpowietrznikiem skrzyni korbowej coś do czego tą kostkę się wpina, a w 316i nie ma tego. Poniżej zdjęcie odpowietrznika 316i, na którym zaznaczyłem miejsce w którym w 318i jest coś od tej kostki.

Obrazek
Kamil0
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 27 sie 12, 14:05
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

#3

Post autor: Kamil0 »

Poniżej lepszy schemat. Zaznaczyłem zespół regulacyjny, którego nie ma w moim 316i, natomiast jest w 318i mojego kolegi i tam się wpina tą kostkę. Ktoś się orientuje dlaczego u mnie tego nie ma i do czego to służy?
Obrazek
isolato

#4

Post autor: isolato »

zawór DISA. Odpowiada za regulację długości układu dolotowego = wyższa moc w silniku 1.9
U Ciebie fabrycznie nie ma tego zaworu, jest plastikowa zaślepka. Wszystko jest tak jak ma być
Kamil0
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 27 sie 12, 14:05
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

#5

Post autor: Kamil0 »

To gitara. Dzięki za odpowiedź. :good:
Tak się składa, że ta 318i jest na części. Czy jest jakiś sens włożenia tego zaworu DISA do mojej 316i?
isolato

#6

Post autor: isolato »

Zawór wsadzić wsadzisz i podłączysz bez problemów. Różnica w mocy jest 13 KM. Nie pamiętam jednak czy bez ingerencji w mapę silnika od ręki taką moc uzyskasz :) Albo poszukaj informacji w necie na ten temat albo po prostu dołóż ten zawór do siebie i zobaczysz czy czuć różnicę. Zawór zaczyna działać od ok. 3,500 obrotów
Kamil0
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 27 sie 12, 14:05
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

#7

Post autor: Kamil0 »

Ok, dzięki. Bardzo mi pomogłeś. :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”