odczytanie błędów- początkujący

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#11

Post autor: Frost »

U mnie zaświecała się kontrolka z napinacza pasażera. Winowajcą była kostka pod siedzeniem. Psiknąłem kontaktem i poskładałem. Od tego czasu spokój.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#12

Post autor: GUMMISS »

No jak pisał Roki, bez oględzin nie da się sprawdzić stanu auta :) Ala same napinacze mogę się odpalić przy delikatnej kolizji. Opornik z diodą prostowniczą. Nie wiem jaka kombinacja ma być, chodzi o to że sprawny napinacz przepuszcza przez siebie prąd w jedną stronę, a w drugą przepuszcza z pewnym oporem. Nie wiem czy warto kombinować, bo to jednak ma zabezpieczać życie, na allegro są napinacze w cenie od 50 do 100 + przesyłka, nie aż tak tragicznie, a można mieć kogoś na sumieniu.... Na początek sprawdź połączenia, może na prawdę są jedynie wtyczki wyszarpane :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#13

Post autor: Maniek »

Diodę z opornikiem to można wlutować zamiast maty pasażera, ale jeżeli chodzi o napinacz to moim zdaniem nie ma co kombinować. Chyba, że i tak się nie zapina pasów podczas jazdy...
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Azarah
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 8 mar 13, 11:02
BMW: E46 1,9 benz.
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Strzelce Krajeńskie

#14

Post autor: Azarah »

Pasy oczywiście zapinam, ale uważam to za zbędne ustrojstwo - w poprzednich autach tego nie miałem i było ok. Oczywiście sprawdziłem je i są wystrzelone, więc wydaje mi się, że to tylko komplikuje życie. Wole wlutować co trzeba i mieć spokój niż później mają mi strzelać np przy gwałtownym hamowaniu...
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#15

Post autor: Maniek »

No to lutuj. Tylko wstaw relację z zabiegu i daj znać o efektach, chętnie dowiem się czegoś nowego.
Aha, przy ewentualnej odsprzedaży auta nie zapomnij nabywcę poinformować o takim "modzie". :wink:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Azarah
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 8 mar 13, 11:02
BMW: E46 1,9 benz.
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Strzelce Krajeńskie

#16

Post autor: Azarah »

Tylko nadal nie wiem jaką mają oporność. Ma ktoś takie info? ;)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

Azarah pisze:Pasy oczywiście zapinam, ale uważam to za zbędne ustrojstwo - w poprzednich autach tego nie miałem i było ok. Oczywiście sprawdziłem je i są wystrzelone, więc wydaje mi się, że to tylko komplikuje życie. Wole wlutować co trzeba i mieć spokój niż później mają mi strzelać np przy gwałtownym hamowaniu...
Życzę powodzenia przy kolizji...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#18

Post autor: GUMMISS »

Przeszukałem sieć i znalazłem tyle info o rezystancji co w tym temacie. Ktoś zaprojektował samochód i stwierdził że napinacz jest potrzebny. Odpowiadają one za prawidłowe ułożenie pasażerów na fotelach w trakcie kolizji i przytrzymanie ich na miejscu. Jeśli nie będą sprawne to może się okazać że przy poważnym wypadku nie dostaniesz odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu, albo będziesz musiał bulić z własnej kieszeni za obrażenia innych jeśli biegły stwierdzi przy oględzinach pojazdu że jest coś kombinowane i mogło się przyczynić do poważniejszych skutków wypadku.Proponuję Ci zostawić tak jak jest z palącą się kontrolką, albo zainwestować te sto parę złotych w sprawne używki. Ja miałem kolizję i żaden sensor nie odpalił ani poduszek, ani napinaczy....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Azarah
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 8 mar 13, 11:02
BMW: E46 1,9 benz.
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Strzelce Krajeńskie

#19

Post autor: Azarah »

Nie chce później inwestować np co 3 miesiące te sto parę złoty jak mają wystrzeliwać same z siebie (np. przy hamowaniu). Wcześniej miałem astre g i tam takiego czegoś nie było, więc da się i żyć bez tego, aczkolwiek na pewno poprawia to bezpieczeństwo. Chyba zakupie taki komplecik, ale jeżeli faktycznie któryś mi wystrzeli, to już nie będę tego zmieniać tylko zastosuje opornik....
darek12121
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 1 gru 12, 8:48
BMW: e46 320i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie Zdrój

#20

Post autor: darek12121 »

Same bez kolizji na pewno nie wystrzelą chyba, że masz coś pomieszane w samochodzie. Kup napinacze a nie kombinuj z opornikami jak ci życie miłe. :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”