Hej, mam problem w zasadzie od kupna w swoim gruzie.
Przeszukałam już milion tematów, ale potrzebuję upewnienia się.
Pacjent m43b19
Problemem jest odcinanie mocy na wyższych prędkościach typu 120km/h, check zaczyna mrugać (już pomijając, że świeci cały czas), czasami nic się nie dzieje, zwykle jednak wpada w tryb awaryjny, następuje wypadanie zapłonu, chodzi na 3 gary, odłącza II cylinder. Problem nie pojawia się na wysokich obrotach przy wolniejszej jeździe (ogólnie to da się 120km/h przekroczyć na 4 bez problemu, na 5 już nie). Jak już zdarza mu się rozpędzić bardziej, Max prędkość to 160km/h, bardzo trudno żeby jeszcze szybciej leciała.
Na wolnych obrotach faluje, na wstecznym biegu obroty spadają do 500, czasami zgaśnie. Trochę się uspokaja jak się nagrzeje.
Ze sprawdzonych/wymienionych rzeczy - świece, cewki i przewody (przez chwilę coś to pomogło) i przepływka, wymieniony czujnik wału korbowego.
Z błędów - sonda lambda (za bogata mieszanka), czujnik wałka rozrządu, wypadanie zapłonu, odłączanie cylindra, czasami przepływomierz.
Czasami spod auta słychać metaliczny głośny stuk (pojedynczy, lub w odstępach czasu), wtedy traci na chwilę moc, obroty mocno skaczą, nie reaguje na pedał gazu.
Do sprawdzenia przepustnica i silniczek krokowy.
Pytanie - co jeszcze to może być? Najbardziej martwią mnie te stuki, nie występują zawsze, ale czasem, nie ma reguły kiedy - czasem po tygodniu stania, a czasem na dosc ciepłym silniku po przejechaniu już jakiejś odległości.
Nie wiem, czy te wszystkie problemy są powiązane, ale opisuję wszystko, chcę każdą możliwość sprawdzić od razu.
Dodam, że falowanie obrotów może być też spowodowane tragicznym stożkiem. Na niższych biegach ma moc, całkiem fajnie się rozpędza.
Odcinanie mocy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 mar 23, 12:08
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ruda Śląska
- Gender:
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9845
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Podaj firmy wszystkich części, które zostały założone. Dlaczego został wymieniony czujnik położenia wału?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 mar 23, 12:08
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ruda Śląska
- Gender:
Świece i przewody - NGK,maniek21112 pisze: ↑8 mar 23, 8:57 Podaj firmy wszystkich części, które zostały założone. Dlaczego został wymieniony czujnik położenia wału?
Cewka - BOSH,
Czujnik położenia wału - FEBI - wymieniony, bo wywalało błąd, samochód totalnie stracił moc, jednocześnie palił 25-30l/100km (ustało po wymianie), czujnik był w środku zielony
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9845
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czujnik położenia wału tylko oryginał (vdo siemens).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 2248 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrek1474
-
- 26 Odpowiedzi
- 4661 Odsłony
-
Ostatni post autor: Wojtek2171
-
- 0 Odpowiedzi
- 164 Odsłony
-
Ostatni post autor: M54B22
-
- 3 Odpowiedzi
- 1953 Odsłony
-
Ostatni post autor: michalrj11
-
- 2 Odpowiedzi
- 965 Odsłony
-
Ostatni post autor: MICHU782