Odcinanie mocy

E4przyjaciel
Posty: 2
Rejestracja: 7 mar 23, 12:08
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska
Gender:

Odcinanie mocy

Post autor: E4przyjaciel »

Hej, mam problem w zasadzie od kupna w swoim gruzie.
Przeszukałam już milion tematów, ale potrzebuję upewnienia się.
Pacjent m43b19
Problemem jest odcinanie mocy na wyższych prędkościach typu 120km/h, check zaczyna mrugać (już pomijając, że świeci cały czas), czasami nic się nie dzieje, zwykle jednak wpada w tryb awaryjny, następuje wypadanie zapłonu, chodzi na 3 gary, odłącza II cylinder. Problem nie pojawia się na wysokich obrotach przy wolniejszej jeździe (ogólnie to da się 120km/h przekroczyć na 4 bez problemu, na 5 już nie). Jak już zdarza mu się rozpędzić bardziej, Max prędkość to 160km/h, bardzo trudno żeby jeszcze szybciej leciała.
Na wolnych obrotach faluje, na wstecznym biegu obroty spadają do 500, czasami zgaśnie. Trochę się uspokaja jak się nagrzeje.
Ze sprawdzonych/wymienionych rzeczy - świece, cewki i przewody (przez chwilę coś to pomogło) i przepływka, wymieniony czujnik wału korbowego.
Z błędów - sonda lambda (za bogata mieszanka), czujnik wałka rozrządu, wypadanie zapłonu, odłączanie cylindra, czasami przepływomierz.
Czasami spod auta słychać metaliczny głośny stuk (pojedynczy, lub w odstępach czasu), wtedy traci na chwilę moc, obroty mocno skaczą, nie reaguje na pedał gazu.
Do sprawdzenia przepustnica i silniczek krokowy.
Pytanie - co jeszcze to może być? Najbardziej martwią mnie te stuki, nie występują zawsze, ale czasem, nie ma reguły kiedy - czasem po tygodniu stania, a czasem na dosc ciepłym silniku po przejechaniu już jakiejś odległości.
Nie wiem, czy te wszystkie problemy są powiązane, ale opisuję wszystko, chcę każdą możliwość sprawdzić od razu.
Dodam, że falowanie obrotów może być też spowodowane tragicznym stożkiem. Na niższych biegach ma moc, całkiem fajnie się rozpędza.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9845
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Podaj firmy wszystkich części, które zostały założone. Dlaczego został wymieniony czujnik położenia wału?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
E4przyjaciel
Posty: 2
Rejestracja: 7 mar 23, 12:08
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska
Gender:

Post autor: E4przyjaciel »

maniek21112 pisze: 8 mar 23, 8:57 Podaj firmy wszystkich części, które zostały założone. Dlaczego został wymieniony czujnik położenia wału?
Świece i przewody - NGK,
Cewka - BOSH,
Czujnik położenia wału - FEBI - wymieniony, bo wywalało błąd, samochód totalnie stracił moc, jednocześnie palił 25-30l/100km (ustało po wymianie), czujnik był w środku zielony
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9845
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Czujnik położenia wału tylko oryginał (vdo siemens).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Diagnostyka”