Ocena używanych sprężyn i amortyzatorów KAYABA

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
MrLegal
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 16, 17:05
BMW: BMW e46 323i 170PS
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: MrLegal »

Witam, ostatnimi czasy wylał mi z tyłu jeden amortyzator, z drugiej strony zaś pękła sprężyna. Przerażają mnie koszty nowego zestawu z dobrej firmy i postanowiłem kupić dobrą używkę niż nowy zamiennik.
Posiadam najprawdopodobniej fabryczne zawieszenie na co wskazują cieńsze dolne zwoje u sprężyn i nalepka z logo BMW na amortyzatorach. Teraz na kilka pytań :D

1. Czy podane sprężyny będą pasować do modelu 323i?
2. Czy będzie twardziej niż na serii?
3. Czy będzie niżej niż na serii?
4. Jaki jest ich stan (mniej więcej, wiem że ze zdjęcia trudno)

Z tego co udało mi się odczytać po numerach seryjnych są to:
Amortyzator tył KAYABA 343352
Sprężyna zawieszenia KYB RX6200

Teraz kilka fot do ocenienia ich stanu faktycznego :) Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi ! :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 maja 16, 20:39 przez MrLegal, łącznie zmieniany 1 raz.
losfingeros
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 15, 11:51
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#2

Post autor: losfingeros »

Co do sprężyn to bez przymiarki nie wiem czy będziesz miał gwarancje jak to wyjdzie.
np: moje doświadczenie jest takie, że katalogowo dobrane sprężyny KYB do 330i stoją z przodu jak czołg i nie da się jeździć (ale to może wynikać ze specyfiki 330-tek, więc z twoim może być już ok).

Jak chcesz to mam w domu RH2588, możesz przymierzyć i jak nie będą ci leżeć to oddasz http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=19549
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Miałem i sprężyny Kayaba i amorki Kayaba. Sprężyny były ok, ale amorków bym nie polecił bo szybko wyzionął ducha u mnie i skończyło się na kolejnej wymianie.
EDIT: dodam że zawias był seryjny i koła 16".
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

kayaba to dobra firma, amory i sprężyny nie wyglądają na stare więc powinny być coś warte.
Odboje trochę spróchniałe ale może jeszcze polatają.

Tylne amorki bardzo łatwo sprawdzić, wciśnij je a potem wyciągnij. Powinny chodzić płynnie i stawiać spory opór.
MrLegal
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 16, 17:05
BMW: BMW e46 323i 170PS
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#5

Post autor: MrLegal »

Trochę za późno dostałem odpowiedzi, ale nie żałuję. W środę zamówione, w czwartek były już u mnie. Zamontowałem i auto siedziało trochę wysoko, lecz przejechałem się kawałek w celu ich ułożenia i siadło na jeden palec przestrzeni pomiędzy kołem a nadkolem. Odbojniki przełożyłem ze starych amorów bo były w dobrym stanie. Więc pakiet za 150zł udany :) Za wszystkie odpowiedzi dziękuję :)
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#6

Post autor: kamilesp »

Wrzuć kolego foty jak to stoi ;)
Adaśko
Bywalec forum
Posty: 244
Rejestracja: 16 gru 13, 19:23
BMW: 325 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Strzelce Opolskie

#7

Post autor: Adaśko »

Ja dzis w garażu zobaczyłem plamę oleju...kap ..kap...po kropelce cieknie lewy tył . Tez firmy KaYaba. Coz miało być tak dobrze..że japoński...
Na co teraz wymienić? Jakieś Wasze propozycje?
Używane 2 lata i trzy miesiące więc juz po gwarancji.
Zrobiłem 41,000 km .

Kayaba po raz drugi czy jakieś eksperymenty?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Adaśko pisze:Ja dzis w garażu zobaczyłem plamę oleju...kap ..kap...po kropelce cieknie lewy tył . Tez firmy KaYaba. Coz miało być tak dobrze..że japoński...
Na co teraz wymienić? Jakieś Wasze propozycje?
Używane 2 lata i trzy miesiące więc juz po gwarancji.
Zrobiłem 41,000 km .

Kayaba po raz drugi czy jakieś eksperymenty?
Sachs lub Meyle.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
maggikk
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 17, 5:52
BMW: E46 2.0d i E60 3.0dA
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: maggikk »

40 tys i amorki padają.. Masakra z tymi zamiennikami/

Wczoraj wymieniałem w 5er E60 sprężyny z tyłu bo jedna pękła, w środku siedziały jeszcze oryginalne amortyzatory a autko ma nalatane 340 tys!
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Bo jest ogromna różnica między tymi co wsadzali na pierwszy montaż a tymi które robią teraz, nawet jak w opisie produktu jest napisane że takie były montowane w fabryce. To bzdury.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”