Ocena BMW E46 touring

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
homarc
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 18, 23:48
BMW: brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Szamocin

#1

Post autor: homarc »

Witam!

Przymierzam się do zakupu BMW E46 - po 20 latach czas na inną markę :) Znalazłem kilka egzemplarzy z różnymi silnikami.
Proszę o Wasze zdanie na ich temat.
1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-1-8-benzyna-czysta-zadbana-raty-ID6z347b.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
2. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-2-0d-150km-individual-CID5-IDrw2D9.html#f438bfc01c;promoted
3. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-325-xi-touring-e-46-lpg-lift-znakomity-stan-ID6zEdBm.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Ogólnie auto musi być w miarę ekonomiczne - do pracy mam 70 km w jedną stronę, a jednocześnie dać radość z jazdy.

Czy można przełożyć kierownicę trójramienną z przedlifta do polifta? (o ile polift nie będzie multifunkcji w kierownicy)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Wysłałeś 3 auta z przestrzałem cenowym bardzo dużym. Jaki masz budżet? Po ofertach wnioskuję, że szukasz touringa.
Ogólnie 2 litrowy diesel (najlepiej poliftowy czyli z M47TU pod maską) powinien być dla Ciebie odpowiedni, chociaż trzeba mieć na uwadze, że na ogół diesle mają większe przebiegi od benzynowych silników. Do tego ich ewentualny serwis może być kosztowny. Ale ogólnie to w miarę udane konstrukcje i nie powinny sprawić problemów. No chyba że zdecydujesz się na benzynę, ale tu bym brał albo przedlifta z M43 albo coś z M52TU / M54 pod maską, przy czym te już prędzej z gazem, jeśli ma być super ekonomicznie (chyba że te 70 km do pracy to tylko trasa pozamiejska, to spalanie byś miał pewnie na poziomie 8-9 l / 100 km). Opcji ogólnie masz sporo, musisz się określić co wolisz.

Co do linków:
1) Ja bym odrzucił, że względu na to, że silnik to N42 (ew. N46, nie wiem od którego był ten nowszy), a to mogą być problematyczne jednostki. Ciężko o speca który je ogarnia. Do tego jak na tak świeżego polifta, to dość niska cena (mimo słabej wersji silnikowej). Chociaż biedny trochę, to może nawet i ta cena. Ogólnie ja bym go nie brał, szczególnie jak masz troszkę większy budżet niż ta cena.

2) Tu jest już wspomniany przeze mnie wcześniej M47TU, więc przyzwoicie. Mi się kolor nie podoba, ale to kwesta gustu ;). Może coś mi się zdaje, ale jakoś dziwnie ten lewarek na tym luzie (coś tak na prawo jest, prawie jak na 5tce). Błotnik (specjalnie sfotografowany) do roboty, bo ruda go atakuje. Chyba DRLe zakodowane. A skrzynia tak w ogóle to pierwotnie był automat, na zdjęciu widać manual.
Rozkodowany VIN:

Kod: Zaznacz cały

WBAAP71040JL48799
Type 	AP71
Model 	320d
Market 	Europe
Development Code 	E46 (3FL)
Chassis 	Touring
Steering 	left
Doors 	5
Engine 	M47DO1
Displacement 	2.00 l
Power 	110 kW
Drivetrain 	Rear-Wheel Drive
Transmission 	automatic
Color 	Sonderlackierung - 490
Upholstery 	Stoff Tex 2000/anthrazit - J1AT
Production Plant 	Regensburg
Production Date 	2002-04-29

Standard Equipment
548 	Speedometer With Kilometer Reading 	Kilometertacho
832 	Battery In Luggage Compartment 	Batterie Im Kofferraum
851 	Language Version German 	Sprachversion Deutsch
Options
210 	Dynamic Stability Control (dsc) 	Dynamische Stab. Control (dsc)
279 	Lt/aly Wheels Star Spoke 45 	Lm Raeder/sternspeiche 45
302 	Alarm System 	Alarmanlage
386 	Roof Rail 	Dachreling
403 	Glas Roof, Electric 	Glasdach, Elektrisch
411 	Window Lifts, Electric 	Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten
423 	Floor Mats, Velour 	Fussmatten In Velours
428 	Warning Triangle 	Warndreieck
431 	Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 	Innenspiegel,automatisch Abblendend
473 	Armrest, Front 	Armauflage Vorn
494 	Seat Heating F Driver/front Passenger 	Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
508 	Park Distance Control (pdc) 	Park Distance Control (pdc)
520 	Foglights 	Nebelscheinwerfer
534 	Automatic Air Conditioning 	Klimaautomatik
550 	On-board Computer 	Bordcomputer
661 	Radio Bmw Business 	Radio Bmw Business
785 	White Direction Indicator Lights 	Weisse Blinkleuchten
801 	Germany Version 	Deutschland-ausfuehrung
818 	Main Battery Switch 	Batteriehauptschalter
863 	Europe/dealer Directory 	Service Kontakt-flyer Europa
879 	German / On-board Documentation 	Deutsch / Bordliteratur
915 	No Outer Skin Protection 	Aussenhautschutz Entfall
Individual

Kein Zugriff - Geschuetzte Fahrzeugdaten
3) Tu jest fajny silnik. Może być troszkę olejożerny, ale ogólnie rzędowe szótki są bardzo udanymi i bezawaryjnymi konstrukcjami. To jest wersja xi, czyli z napędem na 4 koła, więc trzeba brać pod uwagę, że części zawieszenia i układu przeniesienia napędu mogą być droższe. Tutaja masz skrzynię automatyczną, jeśli Ci to nie przeszkadza, to musisz zwrócić uwagę na jej działanie. Wygląda ładnie, ale widzę, że Check Engine się świeci - trzeba by sprawdzić co jest przyczyną. Może to być tylko kwestia wystrojenia gazu, albo też coś innego. Niestety VINu nie jestem w stanie się doczytać.


Co do kierownicy - włożyć możesz jaką chcesz, ale między przedliftem a poliftem są różnice w ilości nabojów poduszki powietrznej, tu możesz mieć rozbieżności. Na ogół ludzie przekładają do przedliftów kierownice takie jak ma ta z 3ciego linku. Multifunkcję też można dołożyć do niej, wystarczy panel z przyciskami dołożyć i poprowadzić 3 kable. Ogólnie w E46 dość łatwo się dokłada opcje wyposażenia.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
homarc
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 18, 23:48
BMW: brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Szamocin

#3

Post autor: homarc »

Dzięki za szybką odpowiedż.
Budżet to 13-15 tys. Fajnie byłoby gdyby dany egzemplarz miał potencjał na youngtimera (stąd wersja 4x4 - przy okazji pytanie jak jest z ich trwałością).
Dieslami jeżdżę od 10 lat i właśnie ostatni daje mi ostro po kieszeni (bo zachciało mi się nowszego auta :) )
Wcześniej miałem benzynę z gazem i przeszkadzała mi zapasówka w przestrzeni bagażowej (co weekend muszę zapakować wózek inwalidzki) i tankowanie co 300 km (tankowanie co 2 dni) Ale do tego można się przyzwyczaić albo kupić dojazdówkę.

Wiem :) wymagań mam dużo :) ale nie zmieniam auta co pół roku...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Szczurson pisze:Może coś mi się zdaje, ale jakoś dziwnie ten lewarek na tym luzie (coś tak na prawo jest, prawie jak na 5tce). Błotnik (specjalnie sfotografowany) do roboty, bo ruda go atakuje. Chyba DRLe zakodowane. A skrzynia tak w ogóle to pierwotnie był automat, na zdjęciu widać manual.
Mam wrażenie, że zdjęcie jest pod kątem, ale faktycznie mimo to lewarek jest za bardzo na prawo, więc do wymiany zestaw naprawczy 5 biegu (trzeba zrzucić skrzynię). Błotnik to zdecydowanie do wymiany, naprawa nie ma tu już od dawna tu sensu. Tak to jest drl. Jeżeli chodzi o skrzynię to zmień dekoder :wink:
Cena mocno nie wygórowana (jakby nie patrzeć individual, mimo, że tylko kolor :) ), więc pewnie coś mechanicznie znajdzie się do roboty, pytanie jeszcze czy i gdzie był uderzony. Wypytaj o niego, bo to ciekawa opcja, szczególnie biorąc pod uwagę cenę, kolor zwraca na siebie uwagę, wg mnie dodaje temu turasowi uroku.

VIN: WBAAP71040JL48799
Type code: AP71
Model: 320D (EUR)
E-F-R series: E46 3FL
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M47DO1
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 490 - SONDERLACKIERUNG
Upholstery code: J1AT - STOFF TEX 2000/A
Prod.date: 2002-04-29
S210 Dynamic stability control III
S279 BMW light-alloy wheel star spokes 45
S302 Alarm system
S386 Roof railing
S403 Glass roof, electrical
S411 Window lifts,electric,front/rear
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S473 Armrest front
S494 Seat heating driver/passenger
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S661 Radio BMW Business (C43)
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S818 Battery master switch
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
========================================
Individual equipment
========================================
no access - Vehicle data protected
homarc pisze:Fajnie byłoby gdyby dany egzemplarz miał potencjał na youngtimera (stąd wersja 4x4 - przy okazji pytanie jak jest z ich trwałością)
.
325xi też wygląda ciekawie, ale ta wersja ma średnie aspiracje do bycia w przyszłości youngtimer'em :wink: z ich trwałością bywa różnie, tu jest info o wymianie przednich przegubów, więc plus, pytanie czy wszystko ok ze skrzynią rozdzielającą napęd. Sama skrzynia biegów to w tym przypadku gm, więc też wzmożona czujność wskazana. Spalanie gazu mocno optymistyczne, chyba, że to wartość z komputera, to możliwe, w mieście krótkie odcinki, zima i spokojnie będzie spalać ponad 17l. Urok automatu, napędu oraz dość ciężkiej budy touringa. Lakier wymaga dopieszczenia aby uzyskał trochę blasku, ponieważ obecnie wygląda dość słabo, mimo artystycznych zdjęć z cieniami drzew :D na komputerze powinno być widać vin w dowodzie rejestracyjnym, na telefonie nie udało mi się dojrzeć.

316i (n42/n46) w touringu zdecydowanie odradzam, to minimum do miasta, ale do compacta. Jeżeli chodzi o hak w tej wersji to nie wyobrażam sobie innego zastosowania dla niego niż bagażnik rowerowy, ponieważ nie wiem jak ten silnik ma uciągnąć nawet lekką przyczepę. Mój 328i "czuje" na plecach taką o masie 500kg :P
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

maniek21112 pisze:
Szczurson pisze:Może coś mi się zdaje, ale jakoś dziwnie ten lewarek na tym luzie (coś tak na prawo jest, prawie jak na 5tce). Błotnik (specjalnie sfotografowany) do roboty, bo ruda go atakuje. Chyba DRLe zakodowane. A skrzynia tak w ogóle to pierwotnie był automat, na zdjęciu widać manual.
Mam wrażenie, że zdjęcie jest pod kątem, ale faktycznie mimo to lewarek jest za bardzo na prawo, więc do wymiany zestaw naprawczy 5 biegu (trzeba zrzucić skrzynię). Błotnik to zdecydowanie do wymiany, naprawa nie ma tu już od dawna tu sensu. Tak to jest drl. Jeżeli chodzi o skrzynię to zmień dekoder :wink:
Cena mocno nie wygórowana (jakby nie patrzeć individual, mimo, że tylko kolor :) ), więc pewnie coś mechanicznie znajdzie się do roboty, pytanie jeszcze czy i gdzie był uderzony. Wypytaj o niego, bo to ciekawa opcja, szczególnie biorąc pod uwagę cenę, kolor zwraca na siebie uwagę, wg mnie dodaje temu turasowi uroku.

VIN: WBAAP71040JL48799
Type code: AP71
Model: 320D (EUR)
E-F-R series: E46 3FL
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M47DO1
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 490 - SONDERLACKIERUNG
Upholstery code: J1AT - STOFF TEX 2000/A
Prod.date: 2002-04-29
S210 Dynamic stability control III
S279 BMW light-alloy wheel star spokes 45
S302 Alarm system
S386 Roof railing
S403 Glass roof, electrical
S411 Window lifts,electric,front/rear
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S473 Armrest front
S494 Seat heating driver/passenger
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S661 Radio BMW Business (C43)
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S818 Battery master switch
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
========================================
Individual equipment
========================================
no access - Vehicle data protected
homarc pisze:Fajnie byłoby gdyby dany egzemplarz miał potencjał na youngtimera (stąd wersja 4x4 - przy okazji pytanie jak jest z ich trwałością)
.
325xi też wygląda ciekawie, ale ta wersja ma średnie aspiracje do bycia w przyszłości youngtimer'em :wink: z ich trwałością bywa różnie, tu jest info o wymianie przednich przegubów, więc plus, pytanie czy wszystko ok ze skrzynią rozdzielającą napęd. Sama skrzynia biegów to w tym przypadku gm, więc też wzmożona czujność wskazana. Spalanie gazu mocno optymistyczne, chyba, że to wartość z komputera, to możliwe, w mieście krótkie odcinki, zima i spokojnie będzie spalać ponad 17l. Urok automatu, napędu oraz dość ciężkiej budy touringa. Lakier wymaga dopieszczenia aby uzyskał trochę blasku, ponieważ obecnie wygląda dość słabo, mimo artystycznych zdjęć z cieniami drzew :D na komputerze powinno być widać vin w dowodzie rejestracyjnym, na telefonie nie udało mi się dojrzeć.

316i (n42/n46) w touringu zdecydowanie odradzam, to minimum do miasta, ale do compacta. Jeżeli chodzi o hak w tej wersji to nie wyobrażam sobie innego zastosowania dla niego niż bagażnik rowerowy, ponieważ nie wiem jak ten silnik ma uciągnąć nawet lekką przyczepę. Mój 328i "czuje" na plecach taką o masie 500kg :P
A to mnie zaskoczyłeś teraz. Nigdy nie miałem problemu z tym dekoderem, zawsze z niego korzystałem. Ale widzę, że zmieniły się opisy troszeczkę, może to kwestia tego egzemplarza a może po prostu zepsuli :D. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ja tam nie gniewem się :P
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
homarc
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 18, 23:48
BMW: brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Szamocin

#7

Post autor: homarc »

Ja tym bardziej się nie gniewam :) i dziękuję za opinie i sugestie.


Podrzucam jeszcze jeden egzemplarz do oceny - bliżej mnie https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-oplacony-pelen-serwis-bogaty-model-ID6zDFqp.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

To ponownie nie najlepszy wybór silnikowy, jeśli już chcesz się decydować na benzynę. Fakt, możesz trafić na porządny egzemplarz bez problemów pod maską, ale istnieje większe, niż w przypadku reszty silników, prawdopodobieństwo na to, że tak nie będzie. Poza tym przydałby się VIN, to można być zerknąć co tam miał fabrycznie, albo co mieć powinien a nie ma. Jakiś wypasów wewnątrz też nie ma. Do mnie jakoś specjalnie nie przemawia.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Ja vin znalazłem w ogłoszeniu :crazy: nie taki golas, jest kilka dodatków :wink: oczywiście nie jest to 320i jak zaznaczył sprzedający.

VIN: WBAAX51060PD39400
Type code: AX51
Model: 318I (EUR)
E-F-R series: E46 3FL
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: N42
Displacement: 2.00
Power: 105 (143 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC
Upholstery code: H9AT - STOFF JACQUARD/A
Prod.date: 2003-02-03
S210 Dynamic stability control III
S240 Steering wheel, leather
S320 Deleted, model lettering
S321 Exterior parts in vehicle colour
S386 Roof railing
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S473 Armrest front
S488 Lumbar support, driver and passenger
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S606 Navigation system Business
S672 CD changer for 6 CDs
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
P972 Comfort package
S979 Value Package
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
homarc
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 18, 23:48
BMW: brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Szamocin

#10

Post autor: homarc »

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”