Ocena BMW E46 touring

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Przeglądam na telefonie, więc niewiele widzę ale jest chyba ruda na prawym przednim błotniku, opcja jest niezła, brak opcji bezwypadkowy oraz niska cena, pytaj co było robione, przód wygląda jak należy (pod maską).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
homarc
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 18, 23:48
BMW: brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Szamocin

#12

Post autor: homarc »

Panowie, co nie tak jest z silnikami benzynowymi 1,8 116KM i 2,0 143KM, że je odradzacie? Diesel też generuje koszty, a te na naszym rynku mają już sporo za uszami.

I jak to jest naprawdę z mocowaniami wózka z tyłu? Wszędzie straszą, że się urywają.
phil87
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 19 wrz 17, 20:58
BMW: E46 N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Swarzędz
VIN: CK10033

#13

Post autor: phil87 »

z silnikami N42B18 i N42B20 jest taki problem że są na podwójnym vanosie i valvetronicu. Mało mechaników zna się na ich budowie, a Valvetronic ma swoje kaprysy. Silnik może wtedy wpadać w tryb awaryjny (ogranicza moc i obroty - właściwie trzeba stanąć bo nie da się jechać). Poza tym jest przez to droższy w serwisie od prostszych jednostek bez vavetronica, silnik jest bardzo czuły na złej jakości olej a długie wymiany (specyfika longlife) sprzyja awariom.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Jeszcze warto wspomnieć o uszczelniaczach zaworowych i rozrządzie, szczególnie jak ktoś nie zmienił napinacza na poprawiony. Puki nic się nie dzieje to silnik super, nie słaby (mowa o n42b20) i nie pali dużo. Zdecydowanie lepiej wybrać diesla m47n, jest zdecydowanie łatwiejszy w ogarnięciu dla większości mechaników.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
homarc
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 18, 23:48
BMW: brak
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Szamocin

#15

Post autor: homarc »

OK, rozumiem.
A jak z kolei mają się w dieslach dpfy, dwumasy, pompowtryski i egry? :) Są? - (pierwsze dwa) i jak z ich trwałością?
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#16

Post autor: nissky »

W E46 nie ma DPF, chyba że niemiec dołożył oddzielnie w jakimś zakładzie w celu spełnienia wyższej normy spalin. Dwumasy są we wszystkich dieslach ze skrzynią manualną, w benzynach również występują. Nie ma E46 na pompowtryskach - albo common rail albo zasilanie przez pompę wtryskową. Trwałość zależy od wielu czynników - właściciela (czy lubił mocno przycisnąć, czy wyłączał silnik od razu po pałowaniu czy też pozwolił mu chwilę popracować), jakości tankowanego paliwa, częstej jazdy na niskich obrotach itp.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Wbrew pozorom zamulanie jest gorsze dla kopciucha, pomijam deptanie na zimnym, ale to oczywiste. Każde auto trzeba przegonić, szczególnie diesla, wiadomo, że po rozgrzaniu i po tym nie wskazane jest szybkie gaszenie, musi się wystudzić, 1 min. na parkingu wystarczy. Dpf można było założyć w aso, jest nawet w realoem informacja o tym, co nie zmienia faktu, że to dość rzadkie zjawisko. Ogólnie nie taki diabeł straszny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#18

Post autor: nissky »

Wiadomo, że zamulanie również szkodzi :) szczególnie jeśli mamy egr na pokładzie i turbo ze zmienną geometrią - jak ktoś ciągle jeździ zamulając to szybko się zawali syfem zawór egr i kolektor dolotowy, a w turbo zapieką łopatki zmiennej.
Chodziło mi o częste dynamiczne ruszanie, strzały ze sprzęgła. Wtedy dwumasa dostaje i to ostro.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Ty to wiesz, ja to wiem, ale kolega raczej nie, więc uzupełniłem :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”