Objawy kończącego się sprzęgła

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#1

Post autor: pawlo1123 »

Witajcie,
mam pytanie czysto hipotetyczne przede wszystkim do tych, którzy wymieniali już sprzęgło w swoich furach - jak wygląda końcowy etap zużycia się sprzęgła? Teorię znam, że powinno ślizgać, brać wysoko, ale jak to jest w praktyce? Czy od momentu jak się zdaży pierwszy uślizg mam szanse dojechać ileś km? Pytam bo mam 322tys km i wg mojej analizy może być to przebieg prawdziwy i siedzi tam na 90% jeszcze oryginalne sprzęgło. Nic się nie ślizga, nie bierze jakoś przesadnie wysoko, choć nie wiem czy przy sprzęgle SAC to dobry parametr do oceny bo teoretycznie takie sprzęgło zawsze bierze na podobnej wysokości. Jedyne co, co są szarpania jak się rusza bez gazu i to też nie zawsze, ale tym się nie przejmuję bo to częsty przypadek to raz, a dwa mam opanowane ruszanie delikatnie podnosząc obroty.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

To poszarpywanie jest od dwumasy. Ze sprzęgłem nie jest tak jak z hamulcami, że jak pedał wpadnie w podłogę to jest ich brak do czasu naprawy. Ślizganie się przy gazie w podłogę pozwala jeszcze trochę jeździć. Przynajmniej tyle żeby się umówić do mechanika na wymianę i poszukać zastępczaka. Wcześniej będzie takie nieobliczalne, raz się poślizgnie, raz nie. Ostre ruszenie i auto się nie zbiera, a obroty szaleją.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka


Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#3

Post autor: pawlo1123 »

Przykładowo 1000km na spokojnie jest możliwy do zrobienia? Robię rożne trasy i póki co jedyne co sprawia że myślę o sprzęgle to przebieg, bo jakby nie patrzeć "przebiegowo" to już chyba czas najwyższy
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Wszystko zalezy od tego jak jzdzisz. Podnosisz obroty przy ruszanie wiec powoli je palisz, bedzie zuzywac sie szybciej.
W e39 slizga mi sie sprzeglo juz od dawan i wyglada to tak, ze slizga sie tylko na 4 biegu (bieg na ktorym ma najwieksze obciazenie) przy mocniejszym wciskaniu pedalu gazu. Na 1, 2 i 3cim biegu przyspiesza normalnie i raczej ciezko zeby sie uslizgnelo. Z tym ze ja nauczony jestem ruszania bez gazu, zeby oszczedzic sprzeglo.
Czasem sie zdazy ze rusze szybciej z gazem, sprzeglo zlapie temperature i pozniej chwile sie uslizgnie do czasu ostygniecia.
Niestety na trasie nie ma mowy o wyprzedzaniu.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Nikt Ci nie poda ile przejdziesz od momentu uślizgu sprzęgła, ponieważ możesz jednym strzałem załatwić je tak, że już nie ruszysz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#6

Post autor: Satek96 »

U mnie zaczęło trzeć o tarczę przy wciskaniu pedału sprzęgła, i jeździłem tak przez 4 miesiące, nie dociskając pedału do końca (żeby nie trzeć tarczą). I w najgorszym momencie tarcza sie zablokowała i nie dało się wcisnąć wgl sprzęgła. Ale równie dobrze w każdym momencie może Ci sprzęgło nie wytrzymać i też nie pojedziesz :P
pawlo1123
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sie 16, 20:27
BMW: e46 lift 330d 184KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#7

Post autor: pawlo1123 »

A jak z wysokością brania pedału. Ma to znaczenie przy SAC? Czy dało się zauważyć branie przy samym końcu?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”