OBD2 przestało łączyć
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Nie mogę połączyć się z ecu przez obd2, wcześniej działało bez problemu z ELM327. Jedynie, co majstrowałem przed usterką to chciałem skasować inspekcję - jako, że mam dodatkowo te stare okrągłe złącze pod maską to zwarłem 7 i 19 pin i dałem zapłon - niestety się nie udało tak jej skasować.
Sprawdziłem złącze obd2 i mam na:
pinie 4 i 5 mase
pinie 16 +12V
pinie 1 - brak napięcia na zapłonie
Przeleciałem też wszystkie bezpieczniki w schowku - jest ok. Gdzie szukać usterki?
Sprawdziłem złącze obd2 i mam na:
pinie 4 i 5 mase
pinie 16 +12V
pinie 1 - brak napięcia na zapłonie
Przeleciałem też wszystkie bezpieczniki w schowku - jest ok. Gdzie szukać usterki?
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Bezpieczniki DME pod maską i te w schowku są całe.
Złącze OBD w kabinie jest ok (na pinie 1 nic nie mam, bo i tak nie ma wyprowadzonego przewodu w gnieździe).
Także złącze OBD w kabinie:
pin 4 i 5 jest masa
pin 16 +12V
pin 7 - K Line - jest przejście do pinu nr. 2 w 20pin złączu pod maską
DME i pin 32 (siemens dme ms42) od K-Line ma przejście do pinu nr. 17 w 20pin złączu pod maską.
Próbowałem też na krótko połączyć się z pinem 32 DME i dalej nic.
Jedynie, co mi przychodzi do głowy że sam mogłem zepsuć, to próbując skasować inspekcie, to zamiast zwierać pin7 i pin19 w złączu pod maską, to mogłem omyłkowo zewrzeć pin7 i pin20 (TXD - Diagnostic data link).
Próbować się łączyć z DME na stole?
Złącze OBD w kabinie jest ok (na pinie 1 nic nie mam, bo i tak nie ma wyprowadzonego przewodu w gnieździe).
Także złącze OBD w kabinie:
pin 4 i 5 jest masa
pin 16 +12V
pin 7 - K Line - jest przejście do pinu nr. 2 w 20pin złączu pod maską
DME i pin 32 (siemens dme ms42) od K-Line ma przejście do pinu nr. 17 w 20pin złączu pod maską.
Próbowałem też na krótko połączyć się z pinem 32 DME i dalej nic.
Jedynie, co mi przychodzi do głowy że sam mogłem zepsuć, to próbując skasować inspekcie, to zamiast zwierać pin7 i pin19 w złączu pod maską, to mogłem omyłkowo zewrzeć pin7 i pin20 (TXD - Diagnostic data link).
Próbować się łączyć z DME na stole?
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Jeśli nie masz pewności co do zwarcia (było/nie było) to raczej nie ma sensu go brać na stół - pewnie uwalony interfejs diagnostyczny, inaczej normalnie by się połączył.
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Na stole połączył sie bez problemów.
Wertując piny, dotarłem do zwarcia między pinem 17 a 14 w x20 wtyczce pod maską. Czyli +12V do K-Line.
Zwarcie znikało po odpięciu terminala nr. 2 DME, czyli zwarcie robi sondy lambda, EGT albo skrzynia automatyczna.
I wtedy mogę sie podłączyć po OBD.
Odpinając wtyk od terminala nr. 2 od TCM również zwarcie znikało. Także problem leży we wiązce/sterowniku skrzyni.
Niestety na odpiętym w/w wtyku i mając zapłon, teraz po jego ponownym podpięciu nie wyświetla mi się pozycja lewarka zmiany biegów, także nie ma komunikacji ze sterownikiem skrzyni jak myślę
Także na razie mam samochód unieruchomiony
Są jakieś specjalne procedury po odpięciu sterownika skrzyni, aby miał połączenie z DME? Czy podpinam i od razu powinno działać?
Wertując piny, dotarłem do zwarcia między pinem 17 a 14 w x20 wtyczce pod maską. Czyli +12V do K-Line.
Zwarcie znikało po odpięciu terminala nr. 2 DME, czyli zwarcie robi sondy lambda, EGT albo skrzynia automatyczna.
I wtedy mogę sie podłączyć po OBD.
Odpinając wtyk od terminala nr. 2 od TCM również zwarcie znikało. Także problem leży we wiązce/sterowniku skrzyni.
Niestety na odpiętym w/w wtyku i mając zapłon, teraz po jego ponownym podpięciu nie wyświetla mi się pozycja lewarka zmiany biegów, także nie ma komunikacji ze sterownikiem skrzyni jak myślę
Także na razie mam samochód unieruchomiony
Są jakieś specjalne procedury po odpięciu sterownika skrzyni, aby miał połączenie z DME? Czy podpinam i od razu powinno działać?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ma działać od razu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 813 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 2 Odpowiedzi
- 1659 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 5 Odpowiedzi
- 3638 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: weselak
-
- 1 Odpowiedzi
- 1410 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: romanikxxl
-
- 5 Odpowiedzi
- 2474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 5 Odpowiedzi
- 1622 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karmaz 13
-
- 1 Odpowiedzi
- 956 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 15 Odpowiedzi
- 11617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mato15
-
- 4 Odpowiedzi
- 2182 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: okruch007