OBD2 przestało łączyć

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#1

Post autor: gosebus »

Nie mogę połączyć się z ecu przez obd2, wcześniej działało bez problemu z ELM327. Jedynie, co majstrowałem przed usterką to chciałem skasować inspekcję - jako, że mam dodatkowo te stare okrągłe złącze pod maską to zwarłem 7 i 19 pin i dałem zapłon - niestety się nie udało tak jej skasować.

Sprawdziłem złącze obd2 i mam na:
pinie 4 i 5 mase
pinie 16 +12V
pinie 1 - brak napięcia na zapłonie

Przeleciałem też wszystkie bezpieczniki w schowku - jest ok. Gdzie szukać usterki?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Spaliłeś coś tym zwieraniem pewnie - sprawdź wszystkie bezpieczniki zarówno pod schowkiem jak i te w DME pod maską.
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#3

Post autor: gosebus »

Bezpieczniki DME pod maską i te w schowku są całe.
Złącze OBD w kabinie jest ok (na pinie 1 nic nie mam, bo i tak nie ma wyprowadzonego przewodu w gnieździe).

Także złącze OBD w kabinie:
pin 4 i 5 jest masa
pin 16 +12V
pin 7 - K Line - jest przejście do pinu nr. 2 w 20pin złączu pod maską

DME i pin 32 (siemens dme ms42) od K-Line ma przejście do pinu nr. 17 w 20pin złączu pod maską.

Próbowałem też na krótko połączyć się z pinem 32 DME i dalej nic.

Jedynie, co mi przychodzi do głowy że sam mogłem zepsuć, to próbując skasować inspekcie, to zamiast zwierać pin7 i pin19 w złączu pod maską, to mogłem omyłkowo zewrzeć pin7 i pin20 (TXD - Diagnostic data link).

Próbować się łączyć z DME na stole?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: tomx »

Jeśli nie masz pewności co do zwarcia (było/nie było) to raczej nie ma sensu go brać na stół - pewnie uwalony interfejs diagnostyczny, inaczej normalnie by się połączył.
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#5

Post autor: gosebus »

Na stole połączył sie bez problemów.
Wertując piny, dotarłem do zwarcia między pinem 17 a 14 w x20 wtyczce pod maską. Czyli +12V do K-Line.
Zwarcie znikało po odpięciu terminala nr. 2 DME, czyli zwarcie robi sondy lambda, EGT albo skrzynia automatyczna.
I wtedy mogę sie podłączyć po OBD.

Odpinając wtyk od terminala nr. 2 od TCM również zwarcie znikało. Także problem leży we wiązce/sterowniku skrzyni.
Niestety na odpiętym w/w wtyku i mając zapłon, teraz po jego ponownym podpięciu nie wyświetla mi się pozycja lewarka zmiany biegów, także nie ma komunikacji ze sterownikiem skrzyni jak myślę :(

Także na razie mam samochód unieruchomiony :(
Są jakieś specjalne procedury po odpięciu sterownika skrzyni, aby miał połączenie z DME? Czy podpinam i od razu powinno działać?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10332
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ma działać od razu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”