Obcierające nadkola tył
- Jac3k
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
- BMW: E46 330cd 265KM ++
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: xxx
- VIN: PJ91338
Panowie help. Obcierają mi opony o tylne nadkola od strony zewnętrznej na mocnych hopach.
Rolowanie odpada raczej, nie chciałbym wypychać tych nadkoli bo od razu będzie widać że dłubane.
Nie mam pomysłu na to po dzisiejszej jeździe stwierdzam że nie będę zakładać węższych gum bo nie będzie w ogóle trakcji.
Obecna sytuacja na aucie opisuje oczywiście tył bo tylko tam jest problem.
- Felgi 8,5 cala 18` ET 35
- Opona 255/35/18 Runflat z dość sporym rantem na felgę.
- Zawias M-Technik, trzy paski zielone na sprężynach (na dniach spiszę numery amorów żeby się upewnić czy ktoś nie zmieniał)
- gumy podwyższające pod sprężyny 30 mm
Sytuacja wygląda o tyle patowo że o ile przy bujaniu rękoma za bagażnik zawias nie ugnie się nawet na tyle żeby się schowała opona. Niestety podczas jazdy na hopach opona chowa się do połowy i przyciera od zewnętrznej strony o rant nadkola.
Plan jest taki:
- wymienić tuleje wahliwe wahacza (może to ma jakiś wpływ)
- wymienić amory na Bilstein B6 (chociaż nie wiem czy będą pasować do M-Technika)
- grzebać w amorach być może coś tam jest nie tak (na stacji diagnostycznej tył wypluł 78%)
- wymienić gumy na normalnie nie typu runflat z mniejszym rantem
To chyba normalne że gdybym wyjął gumy z pod sprężyn to tył siedziałby niżej niż przód. Z tego co mi się zdaje E46 już tak ma.
Rolowanie odpada raczej, nie chciałbym wypychać tych nadkoli bo od razu będzie widać że dłubane.
Nie mam pomysłu na to po dzisiejszej jeździe stwierdzam że nie będę zakładać węższych gum bo nie będzie w ogóle trakcji.
Obecna sytuacja na aucie opisuje oczywiście tył bo tylko tam jest problem.
- Felgi 8,5 cala 18` ET 35
- Opona 255/35/18 Runflat z dość sporym rantem na felgę.
- Zawias M-Technik, trzy paski zielone na sprężynach (na dniach spiszę numery amorów żeby się upewnić czy ktoś nie zmieniał)
- gumy podwyższające pod sprężyny 30 mm
Sytuacja wygląda o tyle patowo że o ile przy bujaniu rękoma za bagażnik zawias nie ugnie się nawet na tyle żeby się schowała opona. Niestety podczas jazdy na hopach opona chowa się do połowy i przyciera od zewnętrznej strony o rant nadkola.
Plan jest taki:
- wymienić tuleje wahliwe wahacza (może to ma jakiś wpływ)
- wymienić amory na Bilstein B6 (chociaż nie wiem czy będą pasować do M-Technika)
- grzebać w amorach być może coś tam jest nie tak (na stacji diagnostycznej tył wypluł 78%)
- wymienić gumy na normalnie nie typu runflat z mniejszym rantem
To chyba normalne że gdybym wyjął gumy z pod sprężyn to tył siedziałby niżej niż przód. Z tego co mi się zdaje E46 już tak ma.
- Jac3k
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
- BMW: E46 330cd 265KM ++
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: xxx
- VIN: PJ91338
Nie za spoiler tylko otwarty bagażnik
Obieram taktykę na najbliższe dni:
1. Sprawdzam czy amory nie wylały
2. Wymieniam gumy 30 mm na nowe bo może tamte się już wyrobiły
- Jeśli amor jest wylany to:
1. wlatuje bleistein
- Jeśli amor nie jest wylany to:
1. rolowanie wewnętrzne nadkoli i sklepanie rantu (Wieliczka odpada nie będę gnał 300 km na rolkę )
2. nowe opony bez run flat rozmiar bez zmian
ewentualnie wchodzi w grę utwardzenie sprężyn ale co do tego mam obawy żeby mi się "koza" nie zrobiła.
Obieram taktykę na najbliższe dni:
1. Sprawdzam czy amory nie wylały
2. Wymieniam gumy 30 mm na nowe bo może tamte się już wyrobiły
- Jeśli amor jest wylany to:
1. wlatuje bleistein
- Jeśli amor nie jest wylany to:
1. rolowanie wewnętrzne nadkoli i sklepanie rantu (Wieliczka odpada nie będę gnał 300 km na rolkę )
2. nowe opony bez run flat rozmiar bez zmian
ewentualnie wchodzi w grę utwardzenie sprężyn ale co do tego mam obawy żeby mi się "koza" nie zrobiła.
- Jac3k
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
- BMW: E46 330cd 265KM ++
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: xxx
- VIN: PJ91338
No ale czy na gwincie nie będzie:
Raz, dużo twardziej
Dwa, niżej niż M-Tech
?
Edit: tak czytam o tym AP to sobie ludzie raczej nie chwalą tak zbytnio podobno za miękki i szału nie robi a 2k za coś co ma się nie sprawdzić płacić nie zamierzam
Raz, dużo twardziej
Dwa, niżej niż M-Tech
?
Edit: tak czytam o tym AP to sobie ludzie raczej nie chwalą tak zbytnio podobno za miękki i szału nie robi a 2k za coś co ma się nie sprawdzić płacić nie zamierzam
- Jac3k
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
- BMW: E46 330cd 265KM ++
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: xxx
- VIN: PJ91338
Wiecie o tyle co wysokość auta to mi nie przeszkadza bo na gumach jest idealnie jak dla mnie. Nie szukam gleby na pokaz bo auto dla mnie jest do przemieszczania z A do B w dynamicznym tempie a nie na zloty. Bunia to 4 auto w domu więc ma być dopieszczone na weekend a po dziurskach na co dzień to mam służbówki. Jedyne co mi przeszkadza to ta j*bana miękkość sprężyn tzn. o ile auto na normalnej drodze z lekkimi dziurami jest dosyć komfortowe to jak wpadnie hopa to aż mi się serce kroi.
- kolahawk
- Bywalec forum
- Posty: 166
- Rejestracja: 11 paź 13, 21:28
- BMW: 320D
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ostrów Mazowiecka
- VIN: KG58802
Czasami wystarczy podwinąć ranty nadkoli Zresztą jak jest sztywne zawieszenie to nie ma tego problemu tylko potem jak tuleje wahliwe zużyją się to zaczyna się obcierka a przy sztywnym zawiasie to na to nie trzeba długo czekać, no chyba że masz poliuretany
- Jac3k
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
- BMW: E46 330cd 265KM ++
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: xxx
- VIN: PJ91338
Poliuteranów nigdy nie wstawie. Syf jakich mało
No wiec zamówione:
Wszystkie tuleje tylne łącznie z silentblockami na Lemforderze
Opony 225/40/18 i 245/35/18
Wizyta w HTT w Wwie
pod koniec przyszłego tygodnia powinien być spokój.
No wiec zamówione:
Wszystkie tuleje tylne łącznie z silentblockami na Lemforderze
Opony 225/40/18 i 245/35/18
Wizyta w HTT w Wwie
pod koniec przyszłego tygodnia powinien być spokój.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 3737 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paleta
-
- 9 Odpowiedzi
- 3288 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 0 Odpowiedzi
- 877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DanielGT3
-
- 2 Odpowiedzi
- 1340 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majcheros1
-
- 5 Odpowiedzi
- 2738 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deka87
-
- 0 Odpowiedzi
- 592 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MisiuRider