Obcierające nadkola tył

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Awatar użytkownika
Jac3k
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
BMW: E46 330cd 265KM ++
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: xxx
VIN: PJ91338

#1

Post autor: Jac3k »

Panowie help. Obcierają mi opony o tylne nadkola od strony zewnętrznej na mocnych hopach.

Rolowanie odpada raczej, nie chciałbym wypychać tych nadkoli bo od razu będzie widać że dłubane.
Nie mam pomysłu na to po dzisiejszej jeździe stwierdzam że nie będę zakładać węższych gum bo nie będzie w ogóle trakcji.

Obecna sytuacja na aucie opisuje oczywiście tył bo tylko tam jest problem.
- Felgi 8,5 cala 18` ET 35
- Opona 255/35/18 Runflat z dość sporym rantem na felgę.
- Zawias M-Technik, trzy paski zielone na sprężynach (na dniach spiszę numery amorów żeby się upewnić czy ktoś nie zmieniał)
- gumy podwyższające pod sprężyny 30 mm

Sytuacja wygląda o tyle patowo że o ile przy bujaniu rękoma za bagażnik zawias nie ugnie się nawet na tyle żeby się schowała opona. Niestety podczas jazdy na hopach opona chowa się do połowy i przyciera od zewnętrznej strony o rant nadkola.

Plan jest taki:
- wymienić tuleje wahliwe wahacza (może to ma jakiś wpływ)
- wymienić amory na Bilstein B6 (chociaż nie wiem czy będą pasować do M-Technika)
- grzebać w amorach być może coś tam jest nie tak (na stacji diagnostycznej tył wypluł 78%)
- wymienić gumy na normalnie nie typu runflat z mniejszym rantem

To chyba normalne że gdybym wyjął gumy z pod sprężyn to tył siedziałby niżej niż przód. Z tego co mi się zdaje E46 już tak ma.
Awatar użytkownika
Jac3k
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
BMW: E46 330cd 265KM ++
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: xxx
VIN: PJ91338

#2

Post autor: Jac3k »

Nie za spoiler tylko otwarty bagażnik :roll: :lol:

Obieram taktykę na najbliższe dni:

1. Sprawdzam czy amory nie wylały
2. Wymieniam gumy 30 mm na nowe bo może tamte się już wyrobiły

- Jeśli amor jest wylany to:
1. wlatuje bleistein

- Jeśli amor nie jest wylany to:
1. rolowanie wewnętrzne nadkoli i sklepanie rantu (Wieliczka odpada nie będę gnał 300 km na rolkę :o )
2. nowe opony bez run flat rozmiar bez zmian

ewentualnie wchodzi w grę utwardzenie sprężyn ale co do tego mam obawy żeby mi się "koza" nie zrobiła.
Awatar użytkownika
Jac3k
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
BMW: E46 330cd 265KM ++
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: xxx
VIN: PJ91338

#3

Post autor: Jac3k »

No ale czy na gwincie nie będzie:

Raz, dużo twardziej
Dwa, niżej niż M-Tech

?

Edit: tak czytam o tym AP to sobie ludzie raczej nie chwalą tak zbytnio podobno za miękki i szału nie robi a 2k za coś co ma się nie sprawdzić płacić nie zamierzam :shock:
Awatar użytkownika
Jac3k
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
BMW: E46 330cd 265KM ++
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: xxx
VIN: PJ91338

#4

Post autor: Jac3k »

Wiecie o tyle co wysokość auta to mi nie przeszkadza bo na gumach jest idealnie jak dla mnie. Nie szukam gleby na pokaz bo auto dla mnie jest do przemieszczania z A do B w dynamicznym tempie a nie na zloty. Bunia to 4 auto w domu więc ma być dopieszczone na weekend a po dziurskach na co dzień to mam służbówki. Jedyne co mi przeszkadza to ta j*bana miękkość sprężyn tzn. o ile auto na normalnej drodze z lekkimi dziurami jest dosyć komfortowe to jak wpadnie hopa to aż mi się serce kroi.
Awatar użytkownika
kolahawk
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 11 paź 13, 21:28
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrów Mazowiecka
VIN: KG58802

#5

Post autor: kolahawk »

Czasami wystarczy podwinąć ranty nadkoli ;) Zresztą jak jest sztywne zawieszenie to nie ma tego problemu tylko potem jak tuleje wahliwe zużyją się to zaczyna się obcierka %) a przy sztywnym zawiasie to na to nie trzeba długo czekać, no chyba że masz poliuretany :twisted:
Zapraszam do mojej galerii :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jac3k
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 13, 21:31
BMW: E46 330cd 265KM ++
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: xxx
VIN: PJ91338

#6

Post autor: Jac3k »

Poliuteranów nigdy nie wstawie. Syf jakich mało 8)

No wiec zamówione:
Wszystkie tuleje tylne łącznie z silentblockami na Lemforderze
Opony 225/40/18 i 245/35/18
Wizyta w HTT w Wwie

pod koniec przyszłego tygodnia powinien być spokój.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”