NOWE TARCZE MIKODA GT PISZCZĄ PO ZAŁOŻENIU

liberas
Posty: 3
Rejestracja: 5 paź 23, 12:44
BMW: BMW E46 320d 136km sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Piekary Slaskie
Płeć:

#1

Post autor: liberas »

Cześć,

Zmagam się z bardzo irytującym problemem w mojej E46. :no:
Mianowicie ostatnio wymieniałem hamulce na przód i tył. (klocki + tarcze)
Zdecydowałem się na zakup tarcz od Mikody (są to tarcze nacinane i nawiercane)
Problem polega na tym, że hamulce strasznie piszczą przy lekkim hamowaniu, natomiast przy mocniejszym jest ok.
Auto było u drugiego mechanika i stwierdził, że tarcze są dobrze zamontowane, nic nie bije itd, więc on nie wie na czym może polegać problem.
Stąd moje pytanie do was - miał ktoś kiedyś podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny?
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#2

Post autor: KucaQ »

Problemem nie są tarcze a klocki. Jakie zastosowałeś?

btw. Mikoda to bardzo słaby wybór do BMW. Ogólnie Mikoda teraz vs. Mikoda 5 lat temu to przepaść jakościowa.
Wiem że były tanie i ładnie wyglądaja, ale na tym kończą się ich zalety.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#3

Post autor: w0jta5 »

Jak przy niskim nacisku klocki 'piszczą' to najczęściej jest spowodowane nierównym ustawieniu klocka do tarczy. Czyli jest syf na zaciskach, tłoczku i pewnie prowadnicze nie wyczyszczone lub zużyte.
Jaki klocek do tego został użyty?

No i tak poza konkursem - po co nawiercane tarcze?
liberas
Posty: 3
Rejestracja: 5 paź 23, 12:44
BMW: BMW E46 320d 136km sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Piekary Slaskie
Płeć:

#4

Post autor: liberas »

Klocki jakie są zamontowane na przodzie to te z Mikody, dedykowane do tych właśnie tarcz.

A tarcze nawiercane po prostu dla wyglądu, zamierzam włożyć za niedługo jakieś fajne felgi więc pomyślałem ze wezmę nawiercane tym bardziej, ze dużej różnicy cenowej nie ma.
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#5

Post autor: KucaQ »

liberas pisze: 5 paź 23, 13:08 Klocki jakie są zamontowane na przodzie to te z Mikody, dedykowane do tych właśnie tarcz.
No i masz odpowiedź. Zestaw tarcza Mikoda i klocek Mikoda = gwarantowane piszczenie.

Ja przy Mikodzie miałem klocek TRW i nic nie piszczało. Ale felgi po 30km potrafiły wyglądać jak wyjęte z hałdy węgla. Taki urok miekkiego klocka i nacinanej tarczy.
liberas pisze: 5 paź 23, 13:08 więc pomyślałem ze wezmę nawiercane tym bardziej, ze dużej różnicy cenowej nie ma.
To teraz zastanów się dlaczego Mikoda GT kosztuje 200zł za tarczę, a nawiercany Zimermann czy Rotinger 500zł.
liberas
Posty: 3
Rejestracja: 5 paź 23, 12:44
BMW: BMW E46 320d 136km sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Piekary Slaskie
Płeć:

#6

Post autor: liberas »

Właśnie z tyłu mam jakieś german sporty do tej tarczy i nie piszczą więc to dziwne dla mnie trochę.
Co byś sugerował? Zmienić klocki z przodu na jakieś miękkie? Czemu gwarantowane piszczenie, jakieś słabe te klocki od Mikody?
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#7

Post autor: KucaQ »

liberas pisze: 5 paź 23, 13:49 Czemu gwarantowane piszczenie, jakieś słabe te klocki od Mikody
Tak, ten zestaw zawsze piszczy. Ja osobiście nie brałem klocków Mikody własnie z tego względu, bo paru moich znajomych zastosowało komplet tarcza+klocek i zawsze piszczało.

Piszczenie to zawsze jest wina klocka. Kiedyś miałem klocki Valeo i też piszczały. Osobiście nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją, że klocek piszczał bo był źle zamontowany w jarzmie/zacisku, ale tego tez nie neguję.

Na pewno nie bierz klocków ceramicznych, te nie nadają się do tarcz nacinanych i nawiercanych. Do tarcz Mikody musza byc klocki miękkie, bo twarde szybko zjedzą tarczę (np ATE).

Tak jak już wyżej pisałem - w BMW miałem tarcze Mikody + klocek TRW i było spoko, w Oplu mam aktualnie taki sam zestaw i też jest ok (swoją drogą w Oplu Mikoda spisuje sie znakomicie). Tylko jak wspomniałem - przy tym zestawie felgi wówczas najlepiej mieć czarne i to w macie :D

Generalnie zazwyczaj tani klocek = miękki klocek, więc szukałbym czegoś ze średniej półki, ale ze względów bezpieczeństwa pogodziłbym sie z piszczeniem i zastosował coś chociaż zdeka przyzwoitego pokroju Bosch, Textar czy Jurid. A jak tarcze beda już do wyrzucenia bo zaczną Ci bić albo zejdą do minimalnej grubości, to kup cos normalnego, gładkiego.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Bardzo często piski są spowodowane wibracjami, w które wpada klocek podczas hamowania, dlatego stosuje się pasty na powierzchni styku klocka z jarzmem i zaciskiem. Spokojnie można stosować klocki ceramiczne do tarcz nacinanych, mam takie zestawy w trzech autach. Do jakiegoś czas temu ate twierdziło, że zdecydowanie nie jest to dopuszczalne a obecnie nie zabrania takiej opcji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

maniek21112 pisze: 6 paź 23, 20:33 Do jakiegoś czas temu ate twierdziło, że zdecydowanie nie jest to dopuszczalne a obecnie nie zabrania takiej opcji.
ATE się miesza z tym co umieszcza w swoich materiałach...

Ogrom czasu temu było wyraźnie napisane, że nie wolno. Potem zmienili to na "nie zalecamy" bo hałas, bo komfort. Zdaje się, że w ostatnich jest już napisane, że dopuszczają ale komfort hałas. Tymczasem:

Tu już wyraźnie mówią "nie łączyć" mimo iż powołując się na swoje noty nadal używa "nie zaleca" :D
maniek21112 pisze: 6 paź 23, 20:33 Bardzo często piski są spowodowane wibracjami, w które wpada klocek podczas hamowania, dlatego stosuje się pasty na powierzchni styku klocka z jarzmem i zaciskiem
Ktoś kiedyś powiedział, że klocek ani tarcza piszczeć podczas tarcia (hamowania) nie mogą i nie mają prawa. Sam się nigdy nie dokotoryzowałem w tej kwestii jednak wszelkie "uciszacze" dowolnego producenta czy też dowolnego typu (rodzaju) są jak napisał Maniek - wyłącznie do pochłaniania wibracji pomiędzy klockiem a zaciskiem. Nie wiem zatem czy może piszczeć klocek o tarczę (nie mam tego jak sprawdzić) ale skoro są podkładki pod klocki, pasty, kleje i wszelkie inne opcje aplikowane zawsze pomiędzy klocek a zacisk to może i w zestawie wspomnianej nieszczęsnej mikody kóreś z tych rozwiązań rezultat by przyniosło?
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#10

Post autor: KucaQ »

maniek21112 pisze: 6 paź 23, 20:33 Spokojnie można stosować klocki ceramiczne do tarcz nacinanych, mam takie zestawy w trzech autach.
Oczywiście że można, nikt tego nie zabrania. Też miałem taki zestaw, jednak wklejony przez kosteg materiał powyżej przekonał mnie do gładkich tarcz w zestawie z ceramicznym klockiem.
Nie będę teraz tutaj podważał czyjejkolwiek opinii, kazdy robi jak uważa. Mnie zjawisko mieszanki transferowej przekonało - innych nie musi :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”