Nowe tarcze

Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#11

Post autor: Lashie »

Samo łożysko koła jest tez ważnym elementem, zdarza się ze Piasta na sucho nie ma bicia, a jak już postawi się auto to pod obciążeniem jednak to bicie się pojawia, warto tez zajrzeć w zaciski hamulcowe, czasami tłoczek nie do końca odskoczy i grzeje tarcze, nie koniecznie powodując uczucie ze hamulec trzyma
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#12

Post autor: macias1311 »

Moje auto to e46 330xd - u mikody brak. Dziś sciaglem tarczę jedna i ma bicie na 16 setek. Tokarz mówił przy toczeniu że miała 16 setek właśnie. Zrobiłem z 50 km i dziś patrzę na zegarze zaś 16 setek. Jadę w poniedziałek do niego żeby sprawdził na tokarce czy on coś zmascił czy coś u mnie. Tłoczki chodzą elegancko, prowadnice także. Zastanawia mie faktycznie czy nie łożysko pod obciążeniem się telepie. Na sucho nie ma Piasta bicia.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Daj spokój, każde, które miałeś to dziadostwo, mikoda też (w przypadku 320i mówimy o całkowicie innej średnicy i dlatego dają radę). Toczenie nic nie da, problem zaraz powróci. Pomiar piast (max 0,01), pomiar tarcz (max 0,03-0,04) i bardzo ważne dotarcie zaraz po montażu a nie bzdety, że trzeba jeździć delikatnie 100-200 km :fool: takie podstawy jak prawidłowy montaż (piasta oczyszona, bez żadnych specyfików) to raczej oczywista sprawa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#14

Post autor: macias1311 »

Maniek masz rację, zobaczę co będzie w poniedziałek. Resztę zamówię te co polecałeś. Tylko zastanawia mnie ze tyle razy zmieniałem i nigdy nic nie było, nawet specjalnie się nie starałem a od tamtego roku nie mogę dojść do ładu. Hamulce mam tak czyste że można jeść z nich :lol:. Boję się że wydam 1000 i za miesiąc to samo będzie. W tedy go z Giewontu spuszczę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Podaj wartości z pomiarów, piasty a później tarcze, wtedy można dyskutować. Mega ważne jest dotarcie ich po wymianie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#16

Post autor: macias1311 »

Obecnie piasty mają naciągane zero. Jedna tarcza 1 setka druga 16 setek. Docierałem miesiąc delikatnie. Dałem specjalnie mechanikowi do roboty bo myślałem że poprzednio to ja coś źle zrobiłem. No i lipa.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Nie dociera się delikatnie, tylko zaraz po wymianie rozpędzasz się do 60 km/h i hamujesz na 75% mocy do 20 km/h, następnie rozpedzasz się dynamicznie do 60 i znowu takie hamowanie, powtarzasz 10 razy a później jedziesz ok 5 km żeby ochłodzić hamulce, unikaj wtedy postoju a jak będziesz już musiał to ręczny a nie noga na hamulcu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#18

Post autor: macias1311 »

Dzięki maniek za informację. Mam nadzieję że się uda teraz. Bo jestem zadowolony z auta przeważnie zimą. 10 lat jeżdżę prawie nim i mam nadzieję że jeszcze 10 pojeździ :guma:
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#19

Post autor: macias1311 »

Witam.
Więc zamówiłem po namowach Pana że sklepu Zimmermann Coat Z i Klocki hamulcowe Galfer/SDT Brakes Sport HP 1050. Powiem tylko ze wszystkie objawy minęły. Naprawdę rewela. Polecam.
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#20

Post autor: Adam1003 »

macias1311 pisze: 19 wrz 21, 14:43 Witam.
Więc zamówiłem po namowach Pana że sklepu Zimmermann Coat Z i Klocki hamulcowe Galfer/SDT Brakes Sport HP 1050. Powiem tylko ze wszystkie objawy minęły. Naprawdę rewela. Polecam.
Super zestaw, nadaje się i do normalnej codziennej jazdy i do całkiem ostrego upalania :)
W razie czego mam możliwość załatwienia takiego zestawu w najlepszej cenie, następnym razem zapraszam :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”