Nowe paliwo PB95 E10 od 2024, a E46 z silnikiem M52

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
agata567
Posty: 1
Rejestracja: 5 gru 23, 9:47
BMW: BMW X3
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#11

Post autor: agata567 »

Myślę ze wprowadzenie E10 może być problemem dla tych co mają starsze samochody, etanol może prowadzić do korozji metalowych części w układzie paliwowym. Ale też wszystko inne – uszczelki, przewody paliwowe i pompa paliwowa. :( Nie wiem też czy to nie wpłynie na wydajność pod względem osiągów i ekonomicznym. Myślę czy by czasem nie wymienić w swoim staruszku kilka części. :unknown:
Tomakos
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 16, 22:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#12

Post autor: Tomakos »

Witajcie Koledzy!
Może podepnę się pod temat .
Posiadam BMW 318i N42B20A i mam pytanko odnośnie nowego paliwa E10 ,bo sprawdzałem na stronie rządowej co kolega wkleił na samym początku postu i po podaniu danych (ale tylko ogólnikowo czyli seria 3 i rok produkcji) niby wskazuje ,że mogę tankować E10 do mojego samochodu 318i. od początku roku tankowałem z niewiedzy i obawy Pb98. Gdzieś w internecie znalazłem jakieś artykuły ,że producenci już od roku 2005 wiedzieli, że takie paliwo będzie kiedyś w obiegu i od tamtego okresu zaczęli już przystosowywać nowo produkowane samochody do nowego paliwa czyli stosowali min. kolektory plastikowe i elementy układu paliwowego tak ,aby ten etanol w większej zawartości nic nie uszkodził . Moja Bunia jest z roku 2002r. i stąd też moje obawy czy ,aby ta strona rządowa wskazuje prawidłowe informacje odnośnie danego modelu. Bo skoro do samochodów wyprodukowanych od 2005r. można już bez obaw tankować to nowe paliwo ,to jednak czy do tych przed tym okresem również. Co Wy myślicie o tym ,jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualne sugestie. Pozdro.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: scghost »

twoja e46 nawet nie zauwazy ze sie cos zmienilo
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#14

Post autor: GUMMISS »

Wg. strony rządowej podobno nawet samochody elektryczne bez żadnego silnika spalinowego mogą tankować E10. Wszystkie BMW z wtryskiem są zdolne do jeżdżenia na paliwie E10. Podejrzewam że w gaźnikach były jakieś gumki, uszczelki nie odporne na alkohol.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Problemem są metalowe zbiorniki paliwa w starszych bmw (nie w e46 oczywiście), także tu nie tylko o gaźnik chodzi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tomakos
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 16, 22:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#16

Post autor: Tomakos »

Dzięki koledzy za wszystkie sugestie i czas poświęcony na nie , w takim razie będę tankować to całe E10 ( w sumie nawet tańsze). Mam tylko nadzieję ,że nie wpłynie to negatywnie na dalszą eksploatację poszczególnych elementów silnika. W sumie gdzieś w necie jakiś mechanik mówił ,że niby przy bezpośrednim wtrysku i przy zbyt wysokiej temperaturze może dojść do wypalenia gniazd i tłoków przy tym stężeniu etanolu w E10, ale mam nadzieje że nie tyczy się to naszych BMW. Trzymajcie się i Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

E46 nie miało w żadnym silniku bezpośredniego wtrysku, pierwszy pojawił się w e9x - n43.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tomakos
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 16, 22:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#18

Post autor: Tomakos »

O dzięki za sprostowanie Maniek ,tego nie wiedziałem. Dobrze ,że jest tu taki ktoś jak Ty. :) W takim razie już jestem całkiem spokojny . Jeszce raz dzięki za poświęcony czas. Trzymka.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”