Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#1

Post autor: Satek96 »

Witam. Od razu zaznaczę że jestem świeżo po zakupie swojego pierwszego BMW. Padło na E46 z 2.0 R6 (opinie o niezawodności silników R6 mnie przekonały). W dodatku, w samochodzie jest nowa instalacja LPG Stag4, wtryski HANA, itp. Auto było już 2 razy na regulacji gazu i chodzi spoko, już wyjaśniam w czym problem.

Samochód po całej nocy na podwórku (garaż na wiosne...) odpala od strzała, ale obroty falują od 630-750 rpm. Powinno być około 800 rpm. Podłączaliśmy auto pod komputer i wyskoczył błąd ciśnienia przepływomierza, więc poszlaka podana pod sam nos. Kupiłem nowy przepływomierz, i samochód jakby troszke lepsze obroty trzymał, ale i tak za nisko (ok. 700 rpm). Po odłączeniu przepływki auto delikatnie traci obroty na sekunde i spowrotem wraca do poprzedniej pracy na nowej przepływce jak i na starej. Wszystkie gumy z układu dolotowego wygladają dobrze, żadna nie jest pęknięta ani przytarta. Auto gdy się zagrzeje przestaje falować, ale obroty trzymają wartość ok. 700 rpm.

Przez 2h przeglądałem google i oprócz porad wymiany przepływki i ew. czyszczenia silniczka krokowego niewiele znalazłem. Macie pomysł co może mu dolegać? Dodam że auto baaaaardzo rzadko gaśnie jak obroty zejdą ponizej 500rpm.

Kolega zasugerował komputerową regulacje obrotów, ale to dopiero jak kupi przejściówke z 16 na 20 pin. Ale czy to wystarczy? :fool:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy przepływomierz kupiłeś? Ile teraz mierzy po odpaleniu i po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz przy pełnym bucie na 3 biegu w okolicy 6000rpm? Jak wyglądają korekty? Czym się podpinasz? Często za taką sytuację (falowanie na zimnym) winne są uszczelnienia vanosów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#3

Post autor: Satek96 »

Przepływomierz byl firmy MaxGear. Ale auto chodzi tak samo na starym jak i nowym przepływomierzu. Komputer nie wychwytuje żadnego błędu poza rozłączaniem wtyczki. Dodam że spalanie też jest dziwne bo wynosi 14l około, a tyle to powinien spalać gazu, i to przy cięższej nodze, a auto kręce do 3k rpm. Korekt nie pamiętam, sprawdzaliśmy auto u kolegi pod domem na postoju, a podpinaliśmy się zwykłym 16 pinowym złączem (chyba zwykłe OBD) z programem MaxGeara (każde auto, model i silnik jest w tym programie).
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wywal to maxcoś tam i kup vdo siemens, to jedyne co działa tak jak powinno (szedł na pierwszy montaż), każdy inny, nawet z droższych za 300-400,- nie mierzy dokładnie tak jak trzeba, nie będzie dobrze silnik pracował i właśnie często więcej spala przez to. Miałem taki przypadek z delphi, co przy tym co kupiłeś to wyższa półka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#5

Post autor: Satek96 »

Właśnie oddałem spowrotem do sklepu ten przepływomierz to musze czekać, bo część elektroniczna, bla bla bla, i tylko reklamacja pomoże a nie zwrot pieniędzy. Mam się kierować oznaczeniem na obecnej przepływce czy kupić zwykły orginał na 3 piny?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Szukaj po numerze oryginału, jak będziesz miał problem z doborem to podeślę jaki powinien być.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#7

Post autor: Satek96 »

Ale skoro komputer nie pokazuje już błędu nawet na starej przepływce, to możliwe że właśnie ona jest dobra, a w czym innym tkwi problem? Lub skoro przepływka działa, to dlaczego falują obroty i dlaczego są tak nisko utrzymywane?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Błędy to nie wszystko :wink: trzeba podejrzeć kilka parametrów podczas pracy silnika, na wolnych obrotach i pod obciążeniem podczas jazdy. Przepływomierz nie musi dawać błędu aby nadawał się do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#9

Post autor: Szczurson »

Lub może dawać błąd, a tak naprawdę nie być wadliwy :). Tak samo jak sondy lambda.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Dlatego nie czyta się tylko nagłówka błędu ale i dodatkowy opis, który mówi więcej :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”