Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20/02/18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: Satek96 » 20/02/18, 15:36

Witam. Od razu zaznaczę że jestem świeżo po zakupie swojego pierwszego BMW. Padło na E46 z 2.0 R6 (opinie o niezawodności silników R6 mnie przekonały). W dodatku, w samochodzie jest nowa instalacja LPG Stag4, wtryski HANA, itp. Auto było już 2 razy na regulacji gazu i chodzi spoko, już wyjaśniam w czym problem.

Samochód po całej nocy na podwórku (garaż na wiosne...) odpala od strzała, ale obroty falują od 630-750 rpm. Powinno być około 800 rpm. Podłączaliśmy auto pod komputer i wyskoczył błąd ciśnienia przepływomierza, więc poszlaka podana pod sam nos. Kupiłem nowy przepływomierz, i samochód jakby troszke lepsze obroty trzymał, ale i tak za nisko (ok. 700 rpm). Po odłączeniu przepływki auto delikatnie traci obroty na sekunde i spowrotem wraca do poprzedniej pracy na nowej przepływce jak i na starej. Wszystkie gumy z układu dolotowego wygladają dobrze, żadna nie jest pęknięta ani przytarta. Auto gdy się zagrzeje przestaje falować, ale obroty trzymają wartość ok. 700 rpm.

Przez 2h przeglądałem google i oprócz porad wymiany przepływki i ew. czyszczenia silniczka krokowego niewiele znalazłem. Macie pomysł co może mu dolegać? Dodam że auto baaaaardzo rzadko gaśnie jak obroty zejdą ponizej 500rpm.

Kolega zasugerował komputerową regulacje obrotów, ale to dopiero jak kupi przejściówke z 16 na 20 pin. Ale czy to wystarczy? :fool:


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5469
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: maniek21112 » 20/02/18, 15:42

Jakiej firmy przepływomierz kupiłeś? Ile teraz mierzy po odpaleniu i po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz przy pełnym bucie na 3 biegu w okolicy 6000rpm? Jak wyglądają korekty? Czym się podpinasz? Często za taką sytuację (falowanie na zimnym) winne są uszczelnienia vanosów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20/02/18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: Satek96 » 20/02/18, 15:47

Przepływomierz byl firmy MaxGear. Ale auto chodzi tak samo na starym jak i nowym przepływomierzu. Komputer nie wychwytuje żadnego błędu poza rozłączaniem wtyczki. Dodam że spalanie też jest dziwne bo wynosi 14l około, a tyle to powinien spalać gazu, i to przy cięższej nodze, a auto kręce do 3k rpm. Korekt nie pamiętam, sprawdzaliśmy auto u kolegi pod domem na postoju, a podpinaliśmy się zwykłym 16 pinowym złączem (chyba zwykłe OBD) z programem MaxGeara (każde auto, model i silnik jest w tym programie).

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5469
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: maniek21112 » 20/02/18, 15:57

Wywal to maxcoś tam i kup vdo siemens, to jedyne co działa tak jak powinno (szedł na pierwszy montaż), każdy inny, nawet z droższych za 300-400,- nie mierzy dokładnie tak jak trzeba, nie będzie dobrze silnik pracował i właśnie często więcej spala przez to. Miałem taki przypadek z delphi, co przy tym co kupiłeś to wyższa półka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20/02/18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: Satek96 » 20/02/18, 16:01

Właśnie oddałem spowrotem do sklepu ten przepływomierz to musze czekać, bo część elektroniczna, bla bla bla, i tylko reklamacja pomoże a nie zwrot pieniędzy. Mam się kierować oznaczeniem na obecnej przepływce czy kupić zwykły orginał na 3 piny?


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5469
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: maniek21112 » 20/02/18, 16:05

Szukaj po numerze oryginału, jak będziesz miał problem z doborem to podeślę jaki powinien być.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20/02/18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: Satek96 » 20/02/18, 16:10

Ale skoro komputer nie pokazuje już błędu nawet na starej przepływce, to możliwe że właśnie ona jest dobra, a w czym innym tkwi problem? Lub skoro przepływka działa, to dlaczego falują obroty i dlaczego są tak nisko utrzymywane?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5469
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: maniek21112 » 20/02/18, 20:25

Błędy to nie wszystko :wink: trzeba podejrzeć kilka parametrów podczas pracy silnika, na wolnych obrotach i pod obciążeniem podczas jazdy. Przepływomierz nie musi dawać błędu aby nadawał się do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1344
Rejestracja: 05/01/16, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: Szczurson » 20/02/18, 20:41

Lub może dawać błąd, a tak naprawdę nie być wadliwy :). Tak samo jak sondy lambda.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5469
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Niskie obroty na luzie i falowanie obrotów na zimnym silniku - M52TUB20

Post autor: maniek21112 » 20/02/18, 20:47

Dlatego nie czyta się tylko nagłówka błędu ale i dodatkowy opis, który mówi więcej :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości