Strona 1 z 1

nierówna praca silnika n42b18

: 18 lut 21, 15:04
autor: andrzej111
witam pomógł by ktoś w diagnozie nierównej pracy silnika jest to delikatne ale dość odczuwalne i w dodatku auto nie do końca chce się zbierać w załącznikach zrobiłem screan z inpy w dodatku wcześniej był błąd 2713 i wypadał zapłon ale po usunięciu adaptacji nie ma już żadnych błędów
1 .jaki powinien być przepływ powietrza na postoju ?
2. czy sondy nie powinny pracować na napięciu +- 2V na postoju ?
3. czy parametry rozrządu wyglądają ok ?
rzuci ktoś fachowym okiem :friends:

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 22 lut 21, 20:17
autor: andrzej111
Jestem po pewnych przemyśleniach i obserwacjach silnik na którym wypada zapłon ma w wartościach gładkość pracy cylindrów 15 czyli ewidentnie coś jest nie tak ale po odłączeniu wtyczki od valvetronica wartość spada do okolic 1 i silnik ładnie pracuje ale jest taki dzień że odpalam auto i wszystko jest ok ktoś ma jakieś sugestie?

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 22 lut 21, 20:19
autor: andrzej111
Obstawiam popychacze hydrauliczne ale nie jestem pewien bo raz wypadanie jest na 1 a raz na 3

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 22 lut 21, 20:22
autor: andrzej111
A w dodatku gdy zapłon wypadał po odkreceniu korka oleju zero reakcji a gdy wszystko jest ok to po odkreceniu silnik zadusi się i zgaśnie

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 20 mar 21, 22:23
autor: roque
Masz automat czy manual?

Sondy powinny pracować od ok. 0.1 do ok. 0.7 na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Sinusoida.

Sprawdz szczelność silnika np: zadymiarką, może masz lewe powietrze gdzieś i sondy świrują.
Skontroluj stan świec, cewek, uszczelki pokrywy zaworów, czy czasem nie masz w otworach świec oleju.

Suchy silnik?

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 21 mar 21, 7:56
autor: maniek21112
roque pisze: 20 mar 21, 22:23Sondy powinny pracować od ok. 0.1 do ok. 0.7 na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Sinusoida.
Zdecydowanie nie te, w tym silniku. Ok 1,4-4,2 przed katalizatorem.
roque pisze: 20 mar 21, 22:23Sprawdz szczelność silnika np: zadymiarką, może masz lewe powietrze gdzieś i sondy świrują.
Po masie powietrza widać, że nie ma nieszczelności.
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:04 błąd 2713 i wypadał zapłon ale po usunięciu adaptacji nie ma już żadnych błędów
2713 DME: Zamienione sondy lambda przed katalizatorem
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:041 .jaki powinien być przepływ powietrza na postoju ?
Mniej więcej jak widać, pokaż po pełym rozgrzaniu (105-108 stopni) i bez odbiorników prądu.
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:042. czy sondy nie powinny pracować na napięciu +- 2V na postoju ?
Nie, nagraj ich pracę po pełnym rozgrzaniu przez 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach.
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:043. czy parametry rozrządu wyglądają ok ?
Tak.
Coś w ogóle dzieje się z autem od tamtej pory?

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 21 mar 21, 8:20
autor: roque
maniek21112 pisze: 21 mar 21, 7:56 Zdecydowanie nie te, w tym silniku. Ok 1,4-4,2 przed katalizatorem.
O której sondzie mówimy w screenshocie numer 2?

Re: nierówna praca silnika n42b18

: 21 mar 21, 8:35
autor: maniek21112
Przed katalizatorem, na samej górze. Podałem cały jej zakres, wszystko będzie dobrze widać jak kolega nagra to.

©2024 phpBB SEO by Inveo